The Defenders: První zahraniční recenze

The Defenders: První zahraniční recenze | Fandíme seriálům
K tomu nové klipy s Daredevilem a Alexandrou.

Krátce po Comic Conu, kde se The Defenders prezentovali a zveřejnili tu i nový trailer, se zvedlo embargo, které zakazovalo zahraničním kritikům zveřejnit své brzké reakce na první polovinu seriálu, tedy začáteční čtyři epizody. Při svých počátcích si marvelovské seriály na Netflixu získávaly velkou chválu i skvělé divácké přijetí, s Lukem Cagem se ale dostavila poměrně vlažnější odezva a Iron Fist i přes svou velmi vysokou sledovanost u kritiky těžce pohořel. A jelikož úkol následovat ho a dát věci zase do pořádku spadl zrovna na tuto velkou týmovku, je poměrně důležité, aby The Defenders uspěli. Jak to tedy soudě podle reakcí na první polovinu vypadá?

Naštěstí mohu říct, že poměrně slibně, nic, co by se kvalitativně blížilo například Daredevilovi nebo Jessice Jones ale očekávat nemáme. The Defenders jsou prý určitě zábavným přírůstkem ke čtyřem předešlým seriálům a pokud jste už tak fanoušky jeho předchůdců, The Defenders byste si měli užít. Žádná z recenzí, které jsem prošel, nešla z hodnocením pod padesát procent, nenajde se ale ani žádná, která by šla vyloženě do vysokých známek. Nejspíš se tedy jedná prostě o další projekt, který při sledování slušně baví a s kvalitou na tom není špatně, běžní diváci ho ale mohou s klidem vynechat. Chváleny jsou především interakce mezi hlavním kvartetem hrdinů, každá postava je tu prý ve formě a herci si to celé viditelně užívají. Nejvíce chvály z celé party sklízí jednoznačně Krysten Ritter jako Jessica Jones. Záporačka Alexandra taky neodešla bez několika pochval, vyzdvihuje se ale jen její představitelka Sigourney Weaver. Postava jako taková funguje, prý z ní ale čiší pocit, že jsme jiné padouchy tohoto typu viděli na Netflixu už mnohokrát. Dobře zvládnutá je podle recenzí pak i technická stránka seriálu, obzvláště tedy osvětlení a použití barvy. Během prvních několika epizod prý sledujeme hrdiny pouze samostatně a k jejich spojení dojde až někdy ve třetí části, do té doby je tedy každá část dedikovaná jednomu z hrdinů odlišená i barevně. U každého z nich je prý primárně použita barva jeho komiksového obleku.

Největší problémem, který seriál trápí, a který nevynechala byť jen jedna recenze, je jednoznačně tempo, kterým se seriál posouvá kupředu. Tato moucha se prolíná skrz naskrz prakticky všemi dosavadními seriály kvůli jejich přemrštěné délce 13ti epizod, Luke CageIron Fistem tomuto padli za oběť nejvíce. The Defenders ale mají tentokrát zkrácený počet epizod na pouhých osm. Problém ale prý nikam nezmizel a než se ústřední hrdinové dají dohromady, seriál se pořádně táhne. Jeph Loeb, ředitel televizního Marvelu, sice na Comic Conu prohlašoval, že kratší řada byla vždy plánovaná a osm epizod jim přišlo pro jejich nachystaný příběh úplně ideální, kritici s ním v tomto ale zřejmě nesouhlasí. Když ale konečně dostaneme tým dohromady, seriál prý výrazně lépe utíká, takže je naděje, že druhá polovina, kterou kritici k recenzi nedostali, tento problém spraví. Na závěr přidáváme dva nové klipy s Mattem Murdockem při zpovědi a další s Alexandrou.