Recenze: 6. série Arrow neoslnila

Recenze: 6. série Arrow neoslnila | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 32 obrázků
Zvládla již šestá série komiksovky Arrow navázat na oživení seriálu v podobě páté série?

Recenze obsahuje spoilery k seriálu Arrow a k šesté sérii.

Seriál Arrow patří nejen mezi nejdéle vysílané komiksové seriály, ale svoji šestou sérií se určitě řadí i obecně mezi seriálové stálice. První dvě série byly hodnoceny velmi kladně, mimo jiné díky obstojným akčním sekvencím a zajímavým postavám, kterým především ve druhé sérii vévodil nebezpečný Deathstroke. Série číslo 3 a 4 zaznamenaly kvalitativní pokles, aby ta pátá přinesla výrazné zlepšení, zajímavého záporáka, a především se nebála s postavami pracovat. Nenechala je jen přešlapovat na místě.

A loni na podzim začala šestá série, z jejíž první poloviny jsme vám pravidelně přinášeli reporty. Hlavní otázka zní, zda se právě skončené sérii podařilo navázat na oživenou pátou sérii, a zda se tvůrci poučili z předchozích chyb. Seriálu obecně je totiž v posledních letech vytýkána především velká záliba v rozjíždění zbytečných dějových linek a v přidávání zbytečných postav. Obsahuje velké množství jakéhokoliv patosu a klišé, zkrátka se dle některých jedná o takovou komiksovou Ordinaci v růžové zahradě. A jak tedy nakonec vše dopadlo?

Šestá série nakonec nedopadla tak hrozně, jak to ze začátku vypadalo. Pokud jste četli naše reporty jednotlivých dílů, pak víte, že začátek série byl vážně hodně slabý. Vše mohlo a mělo krásně navázat na plot twist finále páté série, ve kterém vybuchnul celý ostrov Lian Yu i se všemi důležitými postavami. Místo toho však všichni v pořádku přežili, a kromě jedné vedlejší linky nemělo zmíněné finále žádné následky, což je až tristní.

Celých 6 dílů tak trvalo, než se seriál pohnul z místa. Až do sedmého dílu jsme totiž sledovali pouhé přešlapování na místě s otravnými a nezajímavými dialogy, které neměly pro vývoj série vůbec žádný smysl. To přerušily až díly č. 7 a 8, ve kterých se na scénu vrátil již zmíněný Deathstroke (Manu Bennett). Díly s ním přinesly konečně trochu dospělých scén, dobrou akci, postavy přestaly řešit kraviny, a konečně jsme se začali někam dostávat. Je proto škoda, že rozdílového Sladea Wilsona už v seriálu neuvidíme, jak potvrdili dříve producenti.

Po výtečném crossoveru celé Arrowverse s názvem Crisis on Earth X, který považuji za nejlepší díl celé série, se pak začaly věci hýbat kupředu, a zformoval se záporák v podobě skupinky záporných postav, kterou vedl hacker Cayden James v podání Michaela Emersona. Jelikož Emerson umí zahrát dobře ale jen jednu klasickou polohu, rychle se okoukal, a z jeho pomocníků stojí za zmínku snad jen Black Siren, jejíž představitelka Katie Cassidy je zřejmě tak oblíbená, že i po smrti své postavy je stále součásti seriálu. Laurel Lance ze Země 2 ale patří mezi nejprogresivnější postavy série, a rozhodně dokázala více zaujmout, než jako původní Laurel za celé 4 série.

Několik dílů před koncem pak úlohu hlavního záporáka převzal Ricardo Díaz (Kirk Acevedo), který byl oznámen jako hlavní záporák již před začátkem série. Twist tedy v rámci příběhu ok, nicméně pro diváka očekávaný, a ne příliš překvapivý. Poslední díly se pak vyznačovaly marným honem klaďasů právě na Díaze, který se z ničeho nic vypracoval na mafiána, jenž ovládá úplně celé město s tím, že kladné postavy nemají moc šancí s tím něco dělat. V tomto ohledu jsem uvítal, že se tvůrci nebáli hrdiny nenechat jednoduše vyhrát, ale dokázali Team Arrow rozložit zevnitř, i když za pomoci opět trochu natahovaných dějových linek.

Právě rozhádaný tým klaďasů měl velký vliv na to, že se záporná strana dokázala tak rozrůst. V jednu chvíli se navíc Team Arrow rozdělil na dva, a otravně ublížené řeči toho druhého jsme museli poslouchat zbytečně dlouho. Ani to však není kvalitní vysvětlení toho, jak se dokázal obyčejný gangster a drogový kšeftař dostat za dva díly na pozici největšího bosse ve městě, který má podplacené úředníky a úplně celou policejní stanici. Kromě toho se Díaz nevyznačoval skoro ničím, díky čemu byste věřili, že má takovou moc. Samotné charisma jeho představitele na to nestačilo. V komiksech se jedná o jednoho z nejlepších mistrů bojových umění, který učil i samotného Batmana, nicméně to se do seriálu vůbec nepřeneslo, a i když se v osobních soubojích snažil tvářit drsně a nepřemožitelně, nakonec za tím nic víc než pouhá průměrná fyzická konfrontace nebylo.

A tím se dostáváme také k finále série, které mělo premiéru minulý týden. Samotné finále začíná svěže - rychlou akcí, a obecně díl nemá vyloženě slabší momenty. Tvůrci však opět totálně shodili záporáka, jehož finální souboj s Green Arrowem byl odfláknutý, obyčejný a nezajímavý. Konečný plot twist nabízí alternativy pro sedmou sérii, nicméně z předchozích zkušeností víme, že zřejmě nějaké zázraky čekat bohužel nemůžeme. Navíc se tvůrci neobtěžovali ani uzavřít dějové linky, a nechali víceméně vše otevřené. Jediný, jehož dějové lince se dostalo rozuzlení, byl Quentin Lance, jehož představitel Paul Blackthorne nedávno oznámil konec v seriálu.

Co se týče postav, kromě těch záporných jsme zas tolik nových na kladné straně nedostali. Určitě však vítám, že se tvůrci jali pracovat s již načatými postavami, a zbytečně neplácat do příběhu nové a nové. Stephen Amell jako Oliver Queen má již od první série jeden výraz, který se již zřejmě nezmění. O něco zajímavější tak byla jeho dražší polovička Felicity (Emily Bett Rickards), která sice jela na vedlejší koleji, z nich dvou však působila zajímavěji hned v několika rolích, do kterých ji tvůrci postavili. Velký posun také potkal novou Black Canary (Juliana Harkavy), která dokázala v dost momentech zapůsobit, a již zmíněného Quentina Lance, který patřil mezi poslední veterány seriálu. Jeho postavy bude škoda.

Co se týká záporné strany, zajímavě působila již zmíněná Black Siren, která se nakonec přidala na stranu dobra. Právě záporáci byli asi největší problém a největší slabina šesté série. Tam, kde pátá série přinesla komplexní postavu, u níž jsme až do konce nic netušili, šestá pořádně vyndá karty na stůl až po deseti dílech. Ani záporná skupinka v podání hackera Jamese, mafiána Díaze, ruského mafiána Anatoly Knyazeva (David Nykl), Black Siren a samozvance Vigilanteho (Johann Urb) však nezapůsobila nijak zajímavě.

Abychom se dostali k výsledku, šestá série seriálu Arrow začala pořádně fungovat až po nudných a otravných šesti dílech. Po skvělých dílech s Deathstrokem a crossoveru Crisis on Earth X nabídla obstojnější díly, které byly rozmanité, soustředily se na vývoj více postav, a zbytečně se dějové linky nepletly do sebe. Velké slabiny však série má v podobě záporné strany, která je nevýrazná, nezajímavá, a její potenciál z komiksů byl hozen do koše. Spolu se slabým začátkem a některými otravnými momenty osobně řadím šestou sérii za první, druhou i pátou. Není to katastrofa, avšak špatné stránky vyrovnává zhruba stejný počet těch kladných, a tak se dle mého názoru bude jednat o sérii, na kterou si za nějakou dobu již nikdo nevzpomene.

6/10