Gotham: Minirecenze 10. epizody 5. série: Já jsem Bane!

Gotham: Minirecenze 10. epizody 5. série: Já jsem Bane! | Fandíme seriálům
Oblíbený padouch přichází na scénu v plné parádě. Na poslední dvě epizody si ale počkáme neuvěřitelně dlouho. POZOR, spoilery.

Po dvou lehce „výplňových“ epizodách se desátý díl poslední série Gothamu s názvem I Am Bane s ničím nezdržoval a hned v úvodu nám ukázal celkem drsnou přeměnu Eduarda (Shane West) v nebezpečného záporáka Banea. Našim hlavním hrdinům se mezitím podařilo vypořádat se se znečištěním řek, které bylo způsobeno Jeremiahovými (Cameron Monaghan) výbušninami. Po příchodu generála do města a získávání informací o situaci se tak s dohodou nad znovusjednocením s okolním světem začalo konečně blýskat na lepší časy. Nebyl by to ale Gotham, kdyby se záhy na to něco nepokazilo.

Vzápětí na policejní stanici zaútočil Bane se svými pomocníky a unesl Gordona, Bruce (David Mazouz) a zmíněného generála. Během brutálního výslechu těchto postav jsme se dozvěděli, kdo je Theresa Walker (Jaime Murray) a proč chce s Gothamem vlastně skoncovat. Pravé jméno Walker je totiž Nyssa Al Ghul, je tedy dcerou Ra's Al Ghula, která chce pomstít smrt svého otce a dokončit jeho misi. Tato příběhová kostra se tak inspirovala nejen komiksy, ale i filmem Temný rytíř povstal pouze s tím rozdílem, že ve zmíněném filmu byla Talia Al Ghul, nikoli Nyssa. Nicméně zpátky k seriálu.

Tučňák (Robin Lord Taylor), Hádankář (Cory Michael Smith) a Barbara (Erin Richards) se konečně chystali opustit Gotham v postavené ponorce, vše nicméně zkomplikovaly Barbařiny náhlé porodní bolesti, což po menších peripetiích přivedlo všechny tyto postavy za Lee (Morena Baccarin) do nemocnice. Zanedlouho poté do ní ale dorazil i Bane, který měl za úkol Barbaru zabít. Při útěku před Banem tak Barbara nakonec porodila dceru přímo před nemocnicí. Hádankář s Tučňákem se mezitím vypařili, a tak Barbaru a Lee na poslední chvíli před Banem zachránili Alfred (Sean Pertwee) a Selina (Camren Bicondova), kteří jim umožnili utéct. Alfred to nicméně od Banea pořádně schytal, přičemž jsme zde zároveň dostali odkaz na to, co Bane provedl také Batmanovi v komiksech a v již zmíněném filmu.

Mezitím se podařilo utéct i Gordonovi, Brucovi a generálovi. Při návratu na základnu se ovšem ukázalo, že Walker/Nyssa generála zmanipulovala, přičemž generál dal souhlas k tomu, aby Gotham začal být bombardován. Mezitím se Barbara a Lee dostali do baru Sirén. Tam na ně ovšem čekala Nyssa, která se chtěla pomstít Barbaře za spolupráci na zavraždění jejího otce. Epizoda pak skončila samotným bombardováním Gothamu, tedy snad tím nejvíce šokujícím momentem, se kterým mohli tvůrci přijít. Jak si tedy vedla nejnovější epizoda?

Desáté epizodě se podařilo nepromarnit jedinou minutu a celá stopáž tak byla jedna strhující jízda. Začátek epizody nám pěkně načrtl všechny dějové linky, které se později spojily do jedné, žádná z nich tak nepřišla vniveč. Zároveň zde byly naprosto skvělé herecké výkony. Duo Tučňák a Hádankář bylo snad ještě zábavnější než kdy dřív. Jaime Murray (Dexter, Spartakus) pak opět ukázala, že je skvělá herečka, která jakožto Nyssa Al Ghul dokázala být vždy ďábělská a sexy zároveň. A ještě je tady samozřejmě Bane, kterého herec Shane West ztvárnil naprosto parádně a řekl bych, že Tomovi Hardymu dost šlape na paty.

Samotný závěr byl pak velmi šokující a skvěle nás navnadil na poslední dvě epizody seriálu. Epizodě tak nemám vůbec nic co vytknout. Jedná se minimálně za mě o dosud nejlepší epizodu této série a nebojím se říct, že i o jednu z nejlepších epizod vůbec, i když konkurence je v tomto případě obrovská. Epizodě I Am Bane bych tak dal nejvyšší možné hodnocení, tedy 10 z 10. A co náš čeká příště?

Po bombardování Gothamu se naši hrdinové budou muset spojit s některými dřívějšími rivaly, aby dokázali porazit Nyssu, Banea a jejich armádu. Dočkáme se tak oné velké bitvy, kterou jsme viděli v úvodu této série. Následující zpráva nicméně nepotěší. Seriál si dává další pauzu, nikoli ovšem klasické dva, nýbrž čtyři týdny! Tvůrci zjevně z nějakého důvodu milují přestávky ve vysílání, tato pauza je ale doposud největší. Jedenácté epizody se tak dočkáme až za necelý měsíc, tedy 19. dubna! Snad nám tvůrci nějak vysvětlí, proč nás nechají čekat tak dlouho. Mezitím si můžete zkrátit čas níže přiloženou upoutávkou na jedenáctou epizodu. Dole v galerii pak najdete obrázky z desáté epizody.

Zdroj: batman-news.com

10/10