Westworld: Rozbor 1. dílu očekávané seriálové novinky

Westworld: Rozbor 1. dílu očekávané seriálové novinky | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 8 obrázků
Je víkend, takže máme dost času se na chvíli zastavit a zakousnout se do delšího textu o

HBO nás předběhlo a s předstihem zveřejnilo už i druhou epizodu seriálu Westworld. Pojďme ale ještě nakouknout pod pokličku té první.

Již na začátek  je třeba vypíchnout skvělou úvodní znělku. Jak už bývá dobrým zvykem, HBO vás dokáže intrem zaujmout a rozhodně ho nebudete přeskakovat ani u nadcházejících epizod. Základními principy fiktivního světa nás provedla postava androidky Dolores (Evan Rachel Wood). Westworld je „zábavní park“ stylizovaný jako americký divoký západ. Obývá jej velké množství robotů, kteří se řídí svými scénáři a dokonale tak imitují lidskou bytost. Na první pohled je nemáte šanci rozeznat od skutečného člověka. Slouží však pouze jako prostředek k pobavení zdejších návštěvníků a ti sem jezdí, aby si vyplnili své nejdivočejší sny či nejzvrhlejší touhy. Pokud chcete půl dne strávit ve společnosti povolných kurtizán, a pak si s nimi vyzkoušet nějaké to střílení, zabíjení a ponižování, není problém. Fantazii se tady meze rozhodně nekladou. Aby vše probíhalo v rámci bezpečnosti, nejsou roboti schopni lidem ublížit.

Westernová atmosféra divákovi ihned učaruje. Technicky je všechno doladěné k dokonalosti a stomilionový rozpočet je prostě jasně vidět. Překrásný vizuál byl rozhodně největším lákadlem celé pilotní epizody. Při první přestřelce, kterou jsme měli šanci vidět, se představila tajemná postava Muže v černém (Ed Harris), aby ihned nahlodal vše, co jsme se do té chvíle o zdejším světě dozvěděli. Muž v černém totiž viditelně ví, že je součástí scénáře a nehodlá jej dodržovat. Co přesně je ale zač a co je jeho záměrem, to zatím zůstává obestřeno tajemstvím. Zatím vlastně jenom tušíme, že je to největší parchant široko daleko, což definitivně potvrzuje drsné odvlečení androidky do stodoly, kde ji pravděpodobně znásilnil.

Po dramatickém začátku nám byly představeny také osoby stojící za provozem celého parku. Bernard Lowe (Jeffrey Wright), vedoucí vývoje Westworldu, je jednou z nejzajímavějších postav. Inteligentní, všímavý a trochu konvenčně neohrabaný, svou práci zbožňuje. Roboti jsou pro něj vším. Stará se o ně s maximální péčí a stále se je snaží posouvat o krok dál. Tím si ale dokáže znepřátelit ostatní zaměstnance parku. Každý má své ego a o problémy není nouze. Veškerou pozornost si ale pro sebe krade Anthony Hopkins. Jeho charakter, vynálezce a tvůrce zdejších robotů, Dr. Robert Ford, je nesporným tahounem epizody. I když se objeví jen v pár scénách, získá si vaší veškerou pozornost. Ford je průkopník, inovátor. Jedinec, který posunul obor robotiky na další level. Během jeho monologů ale čtete mezi jednotlivými řádky, že chce pokročit o další stupínek. Co má asi za lubem? Chce vytvořit umělou inteligenci? Nebo pomocí robotického těla porazit samotnou smrt? Veškeré jeho plány jsou prozatím pouze jemně naznačeny, ale již nyní je patrné, že bude stát za některými hlavními zvraty.

V parku nastal problém po nainstalování nejnovějšího updatu, kterým Ford upravil schopnosti obyvatel Westworldu. U některých robotů to způsobilo vážně problémy, a když jejich počet stále narůstal, následovalo tvrdé řešení. Díky tomu jsme dostali šanci vidět skvělou westernovou přestřelku se zajímavým a vtipným vyústěním. Přesto se zdá, že malér není zažehnán. I když se nejporouchanější kusy odstavily do skladu, nebezpečí tím nekončí. Někteří jedinci totiž získali nežádoucí schopnosti, které nebyly odhaleny. Z nenadání umí uchovat tajemství a co je nejděsivější, našli způsob, jak překonat svůj základní program a už dovedou ublížit živým bytostem.