Recenze: Iron Fist

martsebe | 11.08.2017 20:22
Řekl bych na úrovni Jessicy - tam byl stejně jako tady dobrý casting, který to dost zachraňoval. Luke mi přijde nejhorší a díky představiteli, který hraje hrozně taky nejnudnější. Daredevil hraje úplně jiný sport a hlavně jinou ligu a doufám že ho bude Punisher následovat. Akce byla slabší (vedle Daredevila tragická), Meachumovi mě bavili hodně (co vyleze z rozhodnutí Joy a hlavně proč se tak rozhodla bude ještě zajímavé), Collen taky hodně fajn.

Velký problém mám v organizaci Hand a hlavně zapojení Madame Gao. Co si pamatuju, tak v Daredevilo byla členkou Triády a když se nepodařil útok a Kingpinovu přítelkyni, tak se strachem zdrhla z města - nějak mi to nesedí, kdyby byla z Hand, tak by se takhle nezachovala. Taky mi příjde, že Hand je organizace, která neví co dělá prává a lévá ruka - V Daredevilovi proroctví boj dobra se zlem atd. v Iron Fistovi frakce, které jde o prachy a pak frakce Madame Gao. Nějak mi chybí logika v té organizaci.
Fimi | 11.08.2017 19:35
Seriál o mistru bojových umění bez mistra bojových umění, konečně tu máme posledního člena do party a opět se nezadařilo. Jessica byla táhlá a pomalá, Luke byl nudnej a tohle je tak nějak od každého něco. Jak je možné, že seriál o bojových umění o mistru a bijci na mě působí tak, že i Daredevil by mu netrhnul prdel a to je špatně. Jak je možné, že proti Daredevilovi Hand pošle desítky ninjů je tam tuna pořádnýho souboje, ale tady není nic, tady na pseudo mistra pošlou jen pár blbů. Jak je možný, že proti nim jde komando po zuby ozbrojené a vystrojené a bez výstřelu je přemůže i Claire bez výcviku? Jak je možný, že Danny chytne madam Gao, sváže jí a Claire prostě nezavolá Daredevila, který proti Handu bojuje? Těch chyb je tam prostě jak když nasereš, logických kolapsů nespočet, no prostě hrozný, vždy když má přijít akce, začne se něco tupě vysvětlovat, vyprávět a nakonec nic......naštěstí seriál zachraňují vedlejší postavy sourozenecké duo opravdu seriál žene kupředu, Harold je správně podlý a dábelský a madam Gao konečně dostává větší roli no a Coleen, na tu se pěkně kouká....bohužel seriál mě zklamal a nejspíš si ho nikdy znovu nepustím, stejně jako Luka a Jessiku, velká škoda......bohužel tvůrci nám lžou už v úvodních titulkách, kde je více kung fu, než v celém seriálu. 3/10
filozof | 11.08.2017 15:52
Kritika Iron Fista byla jednoznačně rasistická. Hipsterům v amerických médiích se nelíbilo, že běloch ovládá bojové umění stejně dobře jako asiati. Ten blábol s bílým spasitelem si kritici samozřejmě vymysleli, protože v původním komiksu samozřejmě nic takového nic není, Danny po nehodě vyroste v klášteře, získá sílu draka a z města uteče (z několika důvodů které by bylo příliš složité zde rozvádět), základ této linky byl převzat i do seriálu. Iron Fist jako takový je inspirován vlnou filmů o bojových uměních ze 70. let, americká veřejnost se tehdy začínala zajímat o východoasijskou kulturu. Proto v těchto filmech byl často hlavním hrdinou člověk ze západu, který cestuje do východních zemí, učí se kung-fu a životu v odlišné kultuře. Na nějaké spasitelství nebo napravování jiných nemůže tam nikdy nešlo. Zase na druhou stranu chápu, že být "intelektuální" pro některé lidi znamená šířit očividné pomluvy a lži, pokud to poslouží k protlačení vlastních cílů. Jsem rád že se autor článku jasně odhalil, doufám že ho za to házení špíny alespoň někdo pochválí nebo se bude cítit jako inteligent. Já jsem byl k sobě vždycky příliš upřímný, něž abych něco říkal jenom proto, že to jde z té "správné" strany barikády.

To byla ideologická část recenze, teď k seriálu samotnému. Nejhorší byl asi skutečně hlavní hrdina, který byl až příliš emocionálně nevyrovnaný (vím že vyrostl v klášteře, ale očekával jsem větší vývoj charakteru). také v intru seriálu předvedl danny více bojových chvatů než v celém seriálu. nejlepší yl rozhodně hlavní záporák Harold, není to ten typ padoucha kterému by člověk fandil, ale je fascinující jak silou nebo manipulací vždycky dosáhne svého. vedlejší postavy jako je coleen nebo ward mají mnohem lepší vývoj charakteru než hlavní hrdina a seriál na nich stojí. to samé se nedá říct o joy, tam mi její rozhodnutí nedávala příliš velký smysl. bohužel příběhová linka je dost roztříštěná a akce je dobrá opravdu jen místy. celkově je seriál o něco lepší než luke cage, hlavně protože se dokáže ke konci zvednout ze země, to se lukovi bohužel nepovedlo. pořád je to ale dost průměrná podívaná, na agenty nebo gotham to opravdu nemá.