Recenze: The Defenders

Recenze: The Defenders | Fandíme seriálům
Marvel
Řeknu vám anekdotu: Slepý právník, alkoholická detektivka, neprůstřelný trestanec a milionářský ninja s duší dítěte se sejdou v čínské restauraci...

Textová recenze obsahuje středně velké spoilery! Reakci bez spoilerů naleznete v přiloženém videu na konci stránky.

Vezmeme-li to analogicky podle Avengers, tak má marvelovský svět na Netflixu za sebou první fázi. Poté, co internetová streamovací televize postupně uvedla na scénu dvě série Daredevila a po jedné sérii Jessicu Jones, Luka Cage a Iron Fista, tak nyní všechny čtyři hrdiny spojila do slíbené osmidílné týmovky The Defenders. Jak se bitva o New York podařila?

Trpělivost růže přináší. U Defenders to vzhledem k prvním dílům rozhodně platí, přesto celkový dojem zůstává takový, že to mohlo být určitě lepší. Základní premisou seriálu je, že všichni čtyři hrdinové (promiň, Jessico, ale je to pravda), kteří doposud vesměs bojovali každý na svém písečku proti svým nepřátelům, spojí společně síly, aby zachránili New York a porazili mocnou všudypřítomnou organizaci The Hand, která už se objevila ve druhé sérii Daredevila a v Iron Fistovi.

Jenže tu vidím hned první problém. Tvůrcům se zkrátka nepodařilo The Hand vykreslit natolik zlotřile, aby divák opravdu uvěřil síle pěti hlavních záporáků (metaforicky pět prstů na ruce), kteří mají tu moc zničit celý New York a vyřídit při tom čtyři neobyčejné lidi se superschopnostmi. Hlavní motivace The Hand je totiž popsaná až moc jednoduše, chybí tomu větší hloubka, nějaký hlubší smysl, proč The Hand dělá to, co dělá. Na to, že má prsty po celém světě, a to jak v různých korporacích, tak i na ulicích, tak mi prostě nepřišla až tak mocná.

V jejím čele se představila tajemná Alexandra (Sigourney Weaver) a zde asi půjdu trochu proti proudu. Weaver sklidila pozitivní ohlasy, no mě její postava přišla místy až zbytečná. Čekal jsem, že bude budit respekt už jen ze svého vystupování. To se ale nějak nedostavilo. Tvůrci rozhodně měli na její postavě více zapracovat, je napsaná až moc plošně. Přitom stačilo třeba pár flashbacků z minulosti, která je u The Hand podle toho, co se dozvíme, nesmírně bohatá, kde bychom viděli, jak je Alexandra opravdu mocná. Místo toho jsme viděli jen postupně umírající trosku, jež se ve svých nadějích upjala na ne zrovna vhodnou osobu, o ní ale později… Zkrátka chybělo mi tam něco, aby mě Alexandra opravdu přesvědčila o svém postavení. Proč byla mezi svými přívrženci tak dominantní? A to samé pak zákonitě vyznívá i pro celou organizaci. V Marvelu to holt se záporáky stále moc neumí a absolutní hvězdou stále zůstává Kilgrave, následován Fiskem.

V čem však Alexandra a další členové The Hand tápou, tam úřaduje Elektra (Elodie Young). Tu probrala znovu k životu právě Alexandra, která byla skoro až zfanatizovaná svým proroctvím, které tvrdilo, že Black Sky („znovustvořená“ Elektra) je hlavní zbraní a především spásou celé organizace. Elektra si ukradla většinu bojových scén pro sebe, ale hlavně z ní vyzařovalo to pravé sebevědomí ve stylu „tady velím já“. Určitě pomohlo, že už ji známe z druhé řady Daredevila, každopádně ona, nikoliv Alexandra, si získala můj respekt.

První dva díly jsou v podstatě zbytečné a vzhledem k tomu, že celý seriál má jen osm epizod, tak to docela zamrzí, že se všichni nedali dohromady rychleji. Líbilo se mi, že udělali ze Sticka (Scott Glenn) jakéhosi Nicka Furyho, akorát samozřejmě mnohem ráznějšího a údernějšího. Zároveň znovu ukázal, že někdo holt musí v boji proti zlu nějakou tu nepříjemnou práci hraničící s temnou stránkou věci udělat. První wow moment nastal, když došlo k prvnímu neplánovanému společnému boji uvnitř hlavní budovy The Hand. Následné pokračování v čínské restauraci to pak ještě více zvýraznilo, bohužel jednalo se o předčasný akční vrchol celého seriálu.

7/10