Star Wars: Resistance: Minirecenze 17. epizody

Star Wars: Resistance: Minirecenze 17. epizody | Fandíme seriálům
Nový přírůstek nešetří odkazy na novou filmovou trilogii. Jak si 17. epizoda vedla? Pozor, spoilery!

Star Wars: Resistance je zpět s již 17. epizodou, která nese název The Core Problem. V této epizodě se do děje po delší době znovu vrátil Poe Dameron (Oscar Isaac), který přišel zjistit, co se vlastně od jeho minulé návštěvy změnilo a proč nyní První řád brání stanici Colossus. Ukořistěné informace o činnostech Prvního řádu z minulé epizody zavedly Poea a Kazudu (Christopher Sean) do záhadného hvězdného systému, ve kterém chybělo slunce a bylo zde mnoho zdevastovaných planet.

Následně oba přistáli na jedné z nich a prozkoumávali opuštěnou vesnici, jejíž zpustošení měl na svědomí bezpochyby První řád. Následně se objevil výzvědný droid Prvního řádu, a i když se ho našim hrdinům podařilo zničit, nepřátelské stíhačky TIE jim již byly v patách. Záhy na to jsme se tedy dočkali zběsilé vesmírné honičky mezi zničenými planetami, ze které se Poe a Kazuda naštěstí dostali živý. Následně si Poe vzal na čas svého BB-8 zpátky a Kazuda se vrátil s jiným droidem zpátky na Colossus. To byla tedy v kostce 17. epizoda. Jak si vedla v porovnání s předchozími epizodami?

Star Wars: Kompletní přehled všech 6 seriálů z předaleké galaxie

Jsem rád, když můžu říct, že po pár lehce šlabších dílech přišla v rámci seriálu znovu velmi dobrá epizoda, která mile překvapovala již na samotného začátku. Vtip se signálem, kdy si Kazuda myslel, že pomocí něj mluví s Poem, přičemž Poe už stál nějakou dobu v místnosti, byl celkem povedený, což mě přivádí k tomu, že velká část vtipů v této epizodě byla skutečně vtipná. V poslední třetině to sice začalo lehce kolísat, ale k tomu se dostaneme.

Následně přišla velmi zajímavá informace, že Poe potřebuje BB-8 s sebou na zítřejší misi na Jakku. To znamená, že jsme časově již přímo před samotným začátkem filmové Epizody VII: Síla se probouzí! Další odkaz na tento film jsme viděli, když Poe a Kazuda našli zmíněnou soustavu bez slunce a se zničenými planetami - jakožto i filmový fanoušci dokážeme vydedukovat, že toto místo sloužilo základně Hvězdovrah, kterou také známe z Epizody VII.

Od přistání na planetě a prozkoumávání jedné z planet se ale začala objevovat jistá negativa. Nejprve Kazuda neohrabaně uklouzl a vystřelil, poté ho vždy něco praštilo, ať už nejprve výzvědný droid či později neúmyslně BB-8. Ten se mimochodem snažil výzvědného droida zastavit a napnul se vystřelovacími lany na obě strany, přičemž na druhém konci z nich držel výzvědného droida. BB-8 tak měl znovu poměrně přepálené schopnosti skoro jako superhrdina, což trochu připomínalo některé scény z rozporuplné Epizody VIII.  Zároveň je trochu škoda, že jsme neprozkoumali vnitřek chrámu ve zničené vesnici a nedozvěděli se něco víc o tom, kdo zde žil a co se přesně stalo. Třeba se ale tyto informace ještě někdy dozvíme.

Následná vesmírná honička už ale byla velice povedená, stejně jako samotný závěr, který byl velmi otevřený tomu, že brzy může přijít nějaká velká hrozba. Vzhledem k tomu, že závěr této epizody je de facto přímo propojen se začátkem filmové Epizody VII, tak se v tomto tvrzení Kazuda skutečně nemýlil.

Sedmnáctá epizoda si tedy vedla na poměry slušně a i když byly určité části v poslední třetině trochu slabší a dějová kostra příběhu se trochu podobala předchozímu dobrodružství Poea s Kazudou, tak se nové epizodě výrazně povedlo vyvážit vtipné momenty (alespoň tedy v 90 procentech případů), přinést dobrý příběh a skvěle jej propojit s filmovou Epizodou VII. Proto bych dal 17. epizodě solidních 7 z 10 a viděl bych jí určitě jako jednu z těch lepších epizod. A co nás čeká příště?

V 18. epizodě s názvem The Disappeared se do děje vrátí Torra Doza (Myrna Velasco), která spolu s Kazudou bude hledat jejich společného přítele, jež zmizel, přičemž toto zmizení má pravděpodobně na svědomí První řád. Na základě tohoto popisku je znát, že by se z této zápletky mohla velmi lehce vyvinout výplňová epizoda. Doufejme tedy, že tomu tak nebude a výskyt povedených epizod bude co největší. V galerii si můžete připomenout momenty ze 17. epizody.

Zdroj: jedinews.co.uk

7/10