Gotham: Minirecenze 7. epizody 5. série: Joker je zrozen!

Gotham: Minirecenze 7. epizody 5. série: Joker je zrozen! | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 8 obrázků
Dlouho očekávaná chvíle konečně přišla. Jak se povedla sedmá epizoda a zrození Jokera? Článek obsahuje spoilery.

Po týdnu k nám dorazila další epizoda Gothamu, na kterou se snad každý fanoušek tohoto seriálu musel těšit ještě více než na ty předchozí. Finále minulé epizody totiž jasně nasvědčovalo tomu, že konflikt mezi Jeremiahem (Cameron Monaghan) a Brucem (David Mazouz) dosáhne svého vrcholu, přičemž název sedmé epizody byl Ace Chemicals. Pokud se vyznáte v komiksové předloze, tak víte, že v továrně pod tímto názvem spadl do chemikálií budoucí Joker, přičemž o tom, že Jeremiah je budoucím Jokerem, již téměř nikdo nepochyboval. Jak se tedy tvůrcům povedlo zpracování tohoto příběhu?

Dříve, než se dostaneme k hlavní dějové linii, pojďme se krátce podívat na ty vedlejší. Co určitě fungovalo, byla dějová linie Tučňáka (Robin Lord Taylor) a Seliny (Camren Bicondova). Nejen že interakce mezi těmito dvěma postavami byla poměrně vtipná, ale především jsme ke konci epizody poznali, že Selina pořád nezměnila na Tučňáka názor kvůli smrti Tabithy (Jessica Lucas). Jelikož se v tomto seriálu někdy mění názory postav o 180 stupňů, tak tento stále stejný postoj byl od Seliny velmi vítaný.

Vedlejší dějová linie s Barbarou (Erin Richards), Gordonem (Ben McKenzie) a Lee (Morena Baccarin) už ale tak dobře nefungovala. Nejprve se mezi těmito postavami řešilo otěhotnění Barbary, o čemž stále nejsem přesvědčený, že bylo dobré tvůrčí rozhodnutí. Tohle si Gordon a Lee v průběhu epizody snažili vyříkat a nebylo to vlastně vůbec špatné, v závěru ale dala Lee Gordonovi nejprve facku, aby si pak následně oba skočili do náruče. Celý tento milostný trojúhelník plný zvratů typu "štveš mě/mám tě rád(a)" působil jak z nějaké telenovely, což v tomhle případě není bráno jako pozitivum. Zároveň to celé působilo velice nuceně.

TOP 5 nadějných seriálů, které nakonec nikdy nevznikly

Tyto neduhy nám ale z velké části vynahradila hlavní dějová linie, ve které se Jeremiah rozhodl konečně uskutečnit svůj šílený plán a pomocí dvojníků Brucových rodičů znovu zrealizovat vše, co se oné tragické noci před několika lety odehrálo. Nejprve ale bylo vyhozeno do povětří sídlo Wayneů, což byl první šok, který čekal asi málokdo. Následně jsme se přesunuli do kina, kde Bruce sledoval se svými rodiči před jejich smrtí film o Zorrovi - této role se ale nyní v přetočeném snímku ujal Jeremiah a celou dobu Bruce provokoval, že své rodiče mohl zachránit, kdyby nechtěl z kina odejít. Tato část nejenže dobře odkazuje na komiksovou předlohu, ale shodou okolností jsme o Zorrovi psali nedávno i tematický článek, který si můžete přečíst zde.

Poté jsme se přesunuli do ulice, kde Brucovi rodiče zemřeli. Zde ale přišel druhý šok, když jsme se dozvěděli, že osoby v ulici už nejsou dvojníci rodičů, ale zhypnotizovaní Gordon a Lee. S pomocí Seliny, která přišla na pomoc včas, se Gordon a Lee zase probrali, přičemž Jeremiah a jeho pomocnice Ecco (Francesca Root-Dodson) se vydali na útěk. Kromě toho ještě před tím aktivovala Ecco ve svém autě bombu, která měla po odpočítání vystřelit do vzduchu rachejtle s nebezpečnou chemikálií. Proč tam ale Jeremiah a Ecco to auto jen tak nechali? Zřejmě proto, aby ho mohl Gordon odvést pryč a vše zachránit. Samozřejmě tímto poukazuji na menší logickou díru ve scénáři.

Ale jdeme dál. S Brucem a Jeremiahem jsme se mezitím konečně přesunuli do továrny Ace Chemicals, kde mělo dojít k osudnému momentu, tedy k pádu Jeremiaha do chemikálií, který povede ke vzniku Jokera. Celý finální souboj byl opravdu dobře natočený a také správně napínavý, jen u samotného pádu Jeremiaha do chemikálií mi přišlo, že tohle se dalo udělat ještě o fous lépe, třeba nějaký close-up na padajícího Jeremiaha by tomu určitě dodal ještě větší šťávu. Ale budiž, rozhodně se nedá říct, že to bylo uděláno špatně.

V samotném závěru pak bylo zajímavé, že epizoda skončila vtipem. To se v Gothamu stalo snad poprvé. Překvapivé ale je, že k tomu došlo zrovna v epizodě, která měla být vážná a poměrně osudová. Zároveň trochu překvapilo, že se Brucovi podařilo nějak dostat Jeremiaha z chemikálií a odvést ho v bezvědomí do nemocnice. Je jasné, že tvůrci toto dělají z určitého důvodu, je ale trochu škoda, že jsme neviděli, jak Jeremiah, plný šíleného smíchu, vylezl z chemikálií sám, čímž bychom viděli plnohodnotné zrození Jokera, které známe z komiksů (viz. The Killing Joke). K rozhodujícímu okamžiku tedy došlo, na Jokera v celé své "kráse" si ale budeme muset počkat minimálně do té doby, než se Jeremiah probere. Jak bych tedy zhodnotil epizodu Ace Chemicals?

Sedmá epizoda udělala hodně věcí dobře, v mnoha momentech dokázala skvěle budovat napětí a jedná se bezpochyby o jednu z dosud nejlepších epizod této série. K naprosté dokonalosti jí ale brání sem tam nějaká chybička a pár ne špatných, ale zároveň ne nejlepších rozhodnutí (milostný trojúhelník Gordona, Lee a Barbary, Jeremiahův pád bez dotažení napětí, Jeremiah je v nemocnici a v bezvědomí atd.). Z těchto důvodů bych sedmé epizodě tedy dal hodnocení 8,9 z 10. A co nás čeká za týden?

Gordon a Bullock (Donal Logue) se pustí do vyšetřování záhadných vražd v klubu Sirens, které připomenou Bullockovi cosi z minulosti. Mezitím se Bruce a Alfred (Sean Pertwee) pustí do prozkoumávání tunelů pod městem a plány Tučňáka a Hádankáře (Cory Michael Smith) s útěkem z Gothamu se zkomplikují. Zároveň to vypadá, že by se do příběhu mohl po dlouhé době znovu vrátit Chameleon (Brian McManamon). U zmíněných událostí je v tuto chvíli samozřejmě těžké něco předvídat, nicméně zmíněné zkoumání tunelů by mohlo Bruce a Alfreda přivést do budoucí Batmanovy jeskyně, co myslíte? Níže si můžete přehrát ukázku k osmé epizodě. V galerii pak najdete obrázky z výše rozebírané epizody. Do komentářů nám můžete zároveň napsat, jak se sedmá epizoda líbila vám.

Zdroje: flickeringmyth.com, truemedian.com

8/10