Stranger Things: Rozbor traileru na 3. řadu

Stranger Things: Rozbor traileru na 3. řadu | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 52 obrázků
Co vše se skrývá pod povrchem první upoutávky na třetí sezónu hororového hitu?

Pozor, článek může obsahovat potenciální spoilery.

Na rozdíl od mnoha svých vrstevníků se Netflix rozhodl netýrat fanoušky nekonečným čekáním a první trailer na 3. sérii Stranger Things zveřejnil téměř čtyři měsíce před její premiérou. Tvůrci seriálu, Matt a Ross Dufferovi, se tedy evidentně nebojí předvést, co si pro nás na letošní léto přichystali a do necelých tří minut dokázali napakovat poměrně dost indicií a náznaků, kam bude příběh směřovat tentokrát. Pokud se tedy stejně jako já nemůžete 3. řady dočkat a plánujete ji projet na jeden zátah, můžete si alespoň zkrátit čekání tímto rozborem, ve kterém najdete shrnuté všechno podstatné, co se z upoutávky dá o ději nové sezóny zjistit, společně s mnoha easter eggy a dalšími drobnostmi.

Trailer začínáme s Dustinem (Gaten Matarazzo), jedním z hlavních dětských hrdinů, kterého si zamiloval snad každý, kdo si kdy seriál pustil. Nová sezóna se má odehrávat v době letních prázdnin a soudě dle jeho trička se Dustin právě vrátil z tábora jménem Know Where (volně přeloženo Kdo ví kde). Nikdo z jeho party přátel mu nepřišel na uvítanou, stěžuje si tedy alespoň své želvě. V jejím teráriu ještě minulou řadu choval malou potvůrku Darta, ze kterého se naneštěstí vyklubala nová verze nestvůrného Demogorgona. Kamarádi na Dustina ale samozřejmě nezapomněli a přichystali si na něj kanadský žert. Eleven (Millie Bobby Brown) pomocí svých schopností rozpohybuje Dustinovy hračky, vyláká ho z pokoje a následně ho překvapí všichni společně. Seriál se proslavil svými odkazy na popkulturu osmdesátých let, mezi hračkami tedy nechybí například R2-D2 ze Star Wars nebo Transformer. Vtip se ovšem docela zvrtne, když k smrti vyděšený Dustin vystříká Lucasovi (Caleb McLaughlin) do obličeje snad celou plechovku spreje. Jedná se o sprej na vlasy Farrah Fawcett, který dostal Dustin minulou řadu od Stevea Haringtona (Joe Keery).

Všichni dětští hrdinové si to šlapou do kopce a nesou s sebou různé materiály na stavbu antény. Pořád se jedná o den Dustinova příjezdu, všichni na sobě mají stejné oblečení. K čemu potřebuje parta anténu, to nevíme. Vždycky spolu rádi komunikovali pomocí vysílaček, možná tedy chtějí rozšířit jejich dosah. Může být určena také pro Eleven. Ta v první řadě dokázala použít své síly i přes elektroniku, a dokonce je tím navýšit. Nebo se jedná jen o nevinný experiment bez hlubších důvodů? To teprve uvidíme. Dříve nerozlučná skupinka kamarádů ale evidentně vstupuje do puberty a chtě nechtě se začíná rozpadat. Eleven a Mike (Finn Wolfhard) se jako pár vlečou za ruce až úplně poslední a při vztyčování antény už se zbytkem bandy ani nejsou. V pozdějších nočních záběrech od osamoceného Dustina odbíhají i Lucas s Max (Sadie Sink). Postavy pomalu ale jistě dospívají, a ačkoliv je to pro některé těžší než pro jiné, Mike situaci jasně vysvětluje svým krátkým proslovem: „Už nejsme děti. Co sis myslel? Že budeme po zbytek života jenom sedět u mě ve sklepě a hrát hry?“  Ke komu mluví, to nevíme, určitě to ale bude Dustin nebo Will, kteří situaci alespoň podle traileru nesou nejhůře.

Po záběru na budovu s nápisem Hawkins Post se v traileru poprvé ukážou Nancy (Natalia Dyer) a Jonathan (Charlie Heaton). Na konci minulé řady se tito dva dali konečně dohromady, z traileru ale dostávám dojem, že to mezi nimi možná tak úplně nevychází. Ani jeden z nich nevypadá příliš šťastně a Jonathan se od Nancy dokonce mírně odvrací. Co ale dvojice dělá v budově místního novinového plátku? Chtějí snad znovu zkontaktovat reportéra Murrayho Baumana (Brett Gelman), s jehož pomocí se jim minulou sezónu podařilo zavřít Hawkins Lab? Nebo se pár snaží získat práci ve světě žurnalistiky, jak jim Murray doporučil, a dál šířit po světě pravdu?

Další osoba, která se pro tuto sezónu vrací, je Billy Hargrove (Dacre Montgomery), nevlastní bratr Max. Poprvé byl představen ve 2. řadě jako vedlejší záporák a zřejmě si v Hawkins našel práci jako plavčík u místního bazénu. V traileru se míjí se svou spolupracovnicí a novou postavou Heather (Francesca Reale), a i když se záběr na první pohled může zdát nedůležitý, není tomu tak. Třetí epizoda nové série se totiž jmenuje The Case of the Missing Lifeguard (Případ zmizelého plavčíka/plavčice). Můžeme tedy předpokládat, že Heather se v průběhu prvních dvou epizod ztratí a trailer nám tuto teorii i více méně potvrzuje jedním pozdějším záběrem. Na něm vidíme Heather v úboru plavčice, kterou někdo nebo něco rychle táhne pod vodu (podle bublinek u úst), zatímco Eleven celou hrozivou scénu sleduje pomocí svých schopností v černé prázdnotě známé z minulých řad. Heather se v traileru ukáže ještě jednou, ale k tomu se teprve dostaneme.

Pokračování v další kapitole