Recenze: Hra o trůny 8: Poslední epizodou si seriál nadělal nepřátele na všech frontách

Recenze: Hra o trůny 8: Poslední epizodou si seriál nadělal nepřátele na všech frontách | Fandíme seriálům
Minulá epizoda možná šokovala, ale aspoň ještě existovala naděje, že "příště to bude lepší". Tentokrát žádné příště není.

Další neuvěřitelná skutečnost? Že by Tyrion a Jon vyšli ze zajetí tak lacino. Tyriona má trestat služba vlasti, přičemž v malé radě kromě něj zasedají z nějakého důvodu skoro všechny zbývající živé postavy, které známe jménem. Všechno to vykládání o důležitosti příběhů pak působilo dost směšně. Snad jen dopisování knihy od Brienne jako by naznačovalo, že dějiny píší vítězové a šlo o (teoreticky) zajímavou skutečnost. Na druhou stranu se musím přiznat, že u humoristické scénky z rady jsem cítil asi největší pocit uspokojení za celou epizodu.

U Aryy jsme očekávali, že na místě dlouho nevydrží. A stalo se. Pokud žádná jiná scéna, tak minimálně loučení Starků mělo zjevně být dojemné. Na mne to bohužel nefungovalo. Všechny zvláštní posuny v logice, zdrcnuté příběhy a zvláštní závěry mne asi nakonec natolik vytrhly ze světa Hry o trůny, že už osobní vazba k jednotlivým postavám byla dost pošramocená.

Jonův příběh končil také prazvláštně. Opravdu se tak rychle podařilo obnovit Noční hlídku? A proč? Velký kus Velké zdi je pryč. Pokud víme, tak Noční král je mrtev a za zdí chtějí žít jen divocí – v tenhle moment považovaní za spojence. Když Jon přijíždí na Černý hrad, není zřejmé, zda tam vjíždí jako velitel nebo jako jeden z řady. Divocí tam teď žijí a jsou členy hlídky? Nebo čekají na Jona. Pokud ano, tak proč? Následně spolu Jon a Divocí odjíždějí do dáli. Jel je Jon vyprovodit jako člen Noční hlídky? Odjel žít s nimi dál na sever? Nic z toho není zřejmé.

A tak skončila celá Hra o trůny. Rozpačitě. Ústřední linie dává smysl a seriál lze brát jako náčrt toho, co George R.R. Martin (snad) jednou předvede v knize. (Podaří-li se, podíváme se ještě zpětně na seriál jako na celek). V televizní podobě jsme však dostali zhuštěnou verzi, ve které se bohužel podřizovala spousta věcí tomu, aby nás tvůrci zavedli co nejrychleji k cíli a ještě nám po cestě ukázali co nejvíc stylových momentů, ať to v daný okamžik dávalo smysl nebo ne.

Něco mi říká, že plně spokojení vesměs nejsou ani střízliví diváci, kteří si dovedou dobře užít jakýkoliv dobře zkonstruovaný příběh, ani zarytí fanoušci jednotlivých postav, se kterými posledních několik epizod udělalo obrovské veletoče. Jak jste nakonec finále prožívali vy?