Recenze: Westworld 3: Zničíme sami sebe, když budeme mít svobodnou vůli?

Recenze: Westworld 3: Zničíme sami sebe, když budeme mít svobodnou vůli? | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 30 obrázků
Očekávaná nová řada velkolepé sci-fi od HBO opět potěší vizuály i obsazením, ale příběhově je to někdy hodně velké sousto.

Sci-fi série stanice HBO Westworld na motivy stejnojmenného filmu Michaela Crichtona z roku 1978 se do povědomí diváků zapsala nejen díky zajímavé zápletce o zábavním parku, jehož robotickým obyvatelům už se nelíbí to, že si z nimi návštěvníci dělají, co se jim zlíbí, ale také díky působivému obsazení a příběhu, který je mírně řečeno velmi komplexní.

Westworld: 5 věcí, které jste nevěděli o Dolores

Jinak řečeno, je velmi komplikovaný, prolíná se několik časových linií, servírován je jeden rébus za druhým a objevuje se více než malé množství postav a divák občas ztrácí pojem o tom, co je reálné a co ne. A toho, že občas to může být "až příliš" si očividně byli vědomi i tvůrci v čele s Jonathanem Nolanem a Lisou Joy, kteří naznačili, že třetí řada se bude v tomto ohledu trochu krotit.

No, jak to jen říct, úplně to nevyšlo. Příběh aktuální třetí řady, na kterou se čekalo zhruba dva roky, je opět velmi komplikovaný, samozřejmě odkazuje na hromadu událostí z předchozích dvou řad, dějové linky se složitě proplétají a není úplně těžké se ztratit v motivaci a účelu postav, které jsou součástí šachové partie, kterou rozehrávají jednotlivé frakce.

U jednoho z videí lákajících na Westworld se objevil komentář fanouška, který dokonale vystihuje styl seriálu. V podstatě zněl: "Nejlepší seriál, ve kterém nevím, co se vlastně děje." Samozřejmě je to malinko přehnané tvrzení, nebudete se v příběhu ztrácet neustále, ale to, abyste pochopili, "vo co vlastně jde", je nutné se soustředit a také si před sledováním třetí řady zopakovat první dvě, jinak vám unikne spousta souvislostí. Westworld není tím typem seriálu, kde si stačí zhruba pamatovat, co se dělo v minulosti a mít jakýsi takýsi přehled o postavách, je důležité si pamatovat každý detail.

Ale ani tak není úplně jisté, že pochopíte naprosto vše, protože tvůrci nechvají diváka, aby si některé věci domyslel, což je na jednu stranu dobře, alespoň si člověk připadá kreativněji, na tu druho je tu riziko, že dojdete k jiným závěrům, než měli tvůrci v plánu. Prostě a jednoduše, ani třetí řada není vysloveně odpočinková a vyžaduje vaši plnou pozornost.

7/10