Westworld: První recenze slibují opravdu hutný sci-fi zažitek

Westworld: První recenze slibují opravdu hutný sci-fi zažitek | Fandíme seriálům
Nový featurette nás pak bere do zákulisí umělého světa a poslední TV spoty nabízejí další a další záběry.

Předem vám milí čtenáři dlužím velkou omluvu, neboť vás v článcích o Westworldu mystifikuji. Pro nějaké zatemnění mozku jsem si vzal do hlavy, že nový Westworld posílá zákazníky plnit jejich sny do virtuální reality. Není tomu tak, stejně jako v původním Crichtonově filmu jsou umělé bytosti hmatatelní Androidi a širé westernové pláně také nejsou vymodelované na moderních kompjůtrech, ale je to rozsáhlá rezervace, ve které se dobrodružství platících zákazníků reálně odehrává.

Jak uvádějí první recenze ze zámoří, návštěvníci přijíždějí do zábavního parku Westworld, aby si splnili své nejtajnější sny. V městečku jako vystřiženém z divokého západu se pohybují androidi, kteří mají předem naprogramované scénáře na každý den. Je jen na návštěvníci, jak se do scénářů zapojí a roboti na ně dovedou patřičně reagovat. Návštěvníci se mohou stát hodnými kovboji i zlými (což klasicky reprezentují bílé a černé klobouky), smí v parku dělat naprosto cokoliv, klidně i zastřelit některého z androidů. Zakázané je pouze zabíjení lidí, a to jak pro ostatní návštěvníky, tak pro androidy. Lidé, kteří dostávají maximální svobodu, mají často tendenci ukázat svoje úplně nejhorší já, a tak o drsné výjevy nebude nouze. Večer se poškození roboti opraví, smažou se jim drastické vzpomínky a druhý den může vše začít nanovo.

Podle recenzí do parku vstupujeme společně s váhavým zákazníkem (Jimmi Simpson), který si není přesně jistý, co od parku čekat. Zároveň sledujeme činnost provozovatelů parku (ředitel v podání Anthonyho Hopkinse nebo Jeffrey Wright jako údržbář robotů) a také každodenní cykly jednotlivých androidů (James Marsden, Evan Rachel Wood), kteří kdesi hluboko v podvědomí tuší, že něco možná není tak docela v pořádku. Všichni recenzenti svorně hlásají, že obsazení je vynikající, a že se před námi odvíjí bohatá sci-fi, která zkoumá otázky umělé inteligence, lidství a svobodné vůle. Zároveň nechybí téma klasické pro autora filmové předlohy, Michaela Crichtona, tedy lidská hra na bohy, která nevyhnutelně spěje k tomu, aby se vymknula z kontroly. Zatím není zcela zřejmé, kam bude seriál směřovat, avšak vypadá to, že odkrývat odpovědi na jednotlivé otázky, bude v případě tohohle seriálu nesmírně uspokojivé. A chvály se dočkává také krásná audiovizuální stránka, na první pohled je zřejmé, že je seriál opravdu nákladný.

Zkrátka a dobře, už aby bylo 3.10., kdy seriál začne současně se světem vysílat také české HBO. Přikládáme nejnovější featurette a klipy, které vás vezmou přímo do Westworldu.