Živí mrtví: Konec Ricka Grimese krok za krokem!

Živí mrtví: Konec Ricka Grimese krok za krokem! | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 42 obrázků
Velký rozbor jednoho velkého odchodu.

Článek obsahuje spoilery! Nečekaně...

Tak je to konečně tady. Nebo spíše - bohužel? Naposledy jsme si mohli užít našeho sympaťáka Ricka a tvůrci si toho byli moc dobře vědomi, takže 5. epizoda 9. řady patří hlavně a hlavně jemu. Abychom ale nezapomněli i na jiné důležité věci, posunuli jsme se navíc ve vztahu mezi Maggie a záporákem Neganem, kterému se chtěla pomstít. A v momentě, kdy na to málem došlo, jsme dostali emocionální převrat, kdy si Maggie uvědomila, že už za své ohavné činy dávno trpí. Ovšem k této domněnce ji přivedl sám Negan pomocí předvedení své zlomené duše, takže není jisté, zda si na chudáka jenom hrál, či se opravdu jedná o zkrocené koťátko. Ale teď na hlavní chod!

Živí mrtví: 10 extra zajímavostí, o kterých jste na 90% neslyšeli

Prakticky celou epizodu sledujeme Ricka bojovat o holý život, kdy prchá před stádem zombíků. Na konci minulé epizody skončil nabodnutý na železné tyči po pádu z koně a zde příběh pokračuje. Nejdůležitější momenty Rickovi linky naleznete dole v galerii. Rick se nakonec dostal ven z pasti (obrázek 1) a uniká stádu na koni (obrázek 2). Nyní nastává čas na nějaké to blouznění a díky tomu dostáváme celkem tři návraty mrtvých postav, kterému promlouvají do duše. Jsou jimi – Shane (obrázek 3), Hershell (obrázek 4) a Sasha (obrázek 5). Pokec ale rychle skončí a jdeme do finále.

Rick přijde o koně a musí prchat před stádem po svých. Snaží se ho nalákat na nedostavěný most, který by mohl všechny zombíky strhnout do řeky. Bohužel most stále stojí a vyčerpaný Rick nemá jak uniknout. Když v tom náhle všichni najednou přiběhnou a zachrání Ricka (obrázek 6). Něco tu ale nehraje. No jo! Je to jenom další vidina a vracíme se zpátky do reality (obrázek 7). Tentokrát ale pomoc opravdu přiběhne, ovšem všichni se objeví na pěšině v lese kousek od mostu a v cestě k Rickovi jim překáží stádo zombíků (obrázek 8). Běží ho zachránit, i když reálně vědí, že se k němu nestihnou dostat včas. V tom ale jeden z chodců shodí bednu s dynamitem (obrázek 9) a Rick se rozhodne zachránit své přátele za cenu svého života (obrázek 10). Bum! (obrázek 11, 12). Následně všechny zúčastněné sledujeme truchlit (obrázek 13).

Neříkali ale tvůrci, že tohle není definitivní konec a že Ricka se možná v budoucnu ještě někdy dočkáme? Ano, máte pravdu. A své slovo dodrželi. Na scénu totiž přichází Jadis, o které jsme se před pár epizodami dozvěděli, že se jedná o jakousi obchodnici s lidmi. Svým nadřízeným musí dodat dalšího člověka a hle, tamhle jeden leží. Spatří omráčeného Ricka na břehu řeky a zachrání ho. (obrázek 14, 15). Potom už jenom sledujeme, jak Rick leží v helikoptéře, Jadis mu říká, že bude v pořádku, přičemž v pozadí zní hudba, kterou jsme mohli slyšet i na konci úplně prvního dílu seriálu. Rick odlétá neznámo kam a my mu dáváme své poslední sbohem. Společné reakce všech postav na tuto tragédii a její následný vývoj si už ale neužijeme. Nové díly bez Ricka Grimese budou zasazeny celkem 6 let do budoucnosti, ale o tom zase někdy příště…

Závěrem podotýkám, že i přes tak emocionální konec jsme se nakonec nedočkali tolik nabité epizody jako například minule. Tento díl zkrátka sázel hlavně na svoje hlavní téma, a to bylo rozloučení s Rickem. To bylo sice po emoční stránce napínavé, ovšem jestli se vydařilo i konečně vyřešení tohoto odchodu, to si musí říct každý sám. Až na finále rozhodně nebyli některé pasáže s bojujícím či blouznícím Rickem tak zajímavé ani působivé a celou dobu jen zkrátka čekáte až přijde ten na očekávaný závěr.

Jak se konec Ricka Grimese líbil vám?

8/10