Gotham: Minirecenze 4. epizody 5. série

Gotham: Minirecenze 4. epizody 5. série | Fandíme seriálům
Plno zvratů, akce a emocí. Jak si vedla čtvrtá epizoda?

Pozor, spoilery!

Minulá epizoda Gothamu skončila velkým cliffhangerem, když budovy Útočiště zničehonic vyletěly do povětří. Začátek nové epizody s názvem Ruin nás seznámil s tím, že mnoho lidí při tomto výbuchu zahynulo, včetně malého chlapce, kterému Jim (Ben McKenzie) půjčil svůj policejní odznak. Při touze najít viníka se Jim Gordon a Tučňák (Robin Lord Taylor) opět spojili, přičemž podezřelým z útoku se stal Victor Zsasz (Anthony Carrigan), nájemný zabiják, se kterým se v Gothamu vídáme již od první série.

Po delší přestřelce se podařilo Gordonovi a spol. Victora chytit. Už jen to bylo zajímavé z toho důvodu, že Victora se ještě nikdy nikomu nepodařilo chytit, pokud mě tedy paměť neklame. Do vyšetřování se mezitím tajně zapojil i Hádankář (Cory Michael Smith), který pomohl Luciusovi Foxovi (Chris Chalk) objasnit, že viník střelil raketou z protější budovy do zásob benzínu, což způsobilo onu velkou explozi Útočiště. Vzhledem k tomu, že Victor byl tou dobou na jiném místě, svědčilo to o jeho nevině.

Tučňák ale chtěl vidět Victora tak jako tak mrtvého (zejména kvůli jeho osobní pomstě z předchozí série) a snažil se uměle vytvořenou porotu soudu přesvědčit, že Victor je vinen. Do toho se vložil Gordon a kromě toho, že vysvětloval Victorovu nevinu, nám dal pravděpodobně jeden ze svých nejlepších proslovů o tom, co je vlastně správné. Když tedy najednou porota stejně rozhodla pro Victorovu smrt, byl to první velký šok této epizody.

Gordon dostal navzdory rozsudku Victora pryč a jak to tak vypadalo, chtěl na opuštěném místě vyzvat Victora na přestřelku kdo z koho. Nakonec to ale nevyšlo, což je trochu škoda. Vzhledem k tomu, jak moc společnou historii tyto dvě postavy mají, mohlo jít o dost zajímavé zakončení. Ale kdo ví, třeba se tohoto souboje ve stylu Divokého západu dočkáme jěště později během série, koneckonců to vyvolávalo ten dojem, že nás na to tvůrci připravují.

Druhý velký šok přišel v případě Jeremiaha (Cameron Monaghan). Na jeho příchod nás lákali tvůrci již od první epizody a když se tedy konečně objevil, nešlo jinak než si to užívat. Na to ale překvapivě nebylo moc prostoru, protože Selina (Camren Bicondova) přišla v přestrojení přímo k Jeremiahovi a několikrát jej probodla! Pokud jste viděli některé upoutávky, pak je vám jasné, že Jeremiaha máme ještě mnohokrát vidět v akci. Jak to, že tedy zemřel? Šlo o nějaký trik? Nebo bude oživen jako jeho bratr? To už by působilo trochu ohraně. Je jasné, že tvůrci mají s Jeremiahem a jeho „skonem“ nějaký plán, který nám zatím záměrně uniká. Tak jako tak mi ale přijde, že „zabíjet“ Jeremiaha nebyl teď ten úplně nejlepší krok.

A pak přišel třetí velký zvrat, ve kterém Hádankář zjistil, že to byl on, kdo vyhodil do povětří Útočiště! Jelikož si Hádankář od svého „vzkříšení“ nikdy nepamatuje, co dělal předešlou noc, dával tento zvrat poměrně smysl. Kromě toho byl zároveň velmi dobře provedený a zpracovaný. Jelikož Hádankář hodně pomáhal při vyšetřování, asi nikoho v tu chvíli nenapadlo, že to mohl být ve skutečnosti on. Proč to ale udělal a jaké to pro něj bude mít následky? To se teprve uvidí.

Jaký je tedy závěr? Čtvrtá epizoda se příběhově posunovala velmi dopředu, byla emotivní, plná akce, šokujících scén a překvapivých zvratů. Mírná negativa padají na neuskutečněnou přestřelku mezi Gordonem a Victorem, zvláštní „smrt“ Jeremiaha a také na úplně poslední scénu, kdy se Gordon začal líbat se svojí ex Barbarou (Erin Richards) - snad z toho nebude nic víc. Velký výčet pozitiv ale pořád značně převažuje, a proto bych dal čtvrté epizodě 8,8 z 10. A co nás čeká za týden?

Jeremiahova smrt vynese Selině, jak se zdá, poměrně velkou popularitu, minimálně mezi přívrženci Barbary. Hádankář se dostane k Tučňákovi a podle všeho jej začne vinit za to, že udělal to, co udělal. Velkou novinkou ale bude příchod bývalého Gordonova přítele z armády, Eduarda (Shane West), který bude podle všeho chtít Gordonovi pomoct. Jak ale víme, věci nepůjdou tak snadno a časem se z Eduarda stane slavný Batmanův záporák v masce a s obří silou. Bude to už v příští epizodě? Na to bude asi ještě brzy, ale uvidíme. Ukázku s těmito záběry si můžete přehrát níže. Zároveň si dole v galerii můžete připomenout momenty ze čtvrté epizody.

Zdroje: superherohype.com, decider.com, darkknightnews.com

8/10