Stranger Things: Rozbor traileru na 3. řadu

Stranger Things: Rozbor traileru na 3. řadu | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 52 obrázků
Co vše se skrývá pod povrchem první upoutávky na třetí sezónu hororového hitu?

Po více než minutě se trailer konečně dostává k šerifu Jimu Hopperovi (David Harbour), náčelníkovi policejních sil v Hawkins a novému adoptivnímu otci Eleven. Čeká na někoho v restauraci u stolu pro dva. Hned poté se nám střihači rozhodli ukázat Joyce Byers (Winona Ryder), mohl by tedy Hopper čekat na ni? Obě postavy k sobě něco cítí už od 1. řady, že by se snad konečně rozhoupaly? Joyce ale stále vypadá rozrušeně, přenést se přes minulost pro ni tedy nejspíš není tak jednoduché.

Will Byers (Noah Schnapp) soudě podle traileru čelí stejným problémům jako jeho matka. Za předchozí dvě řady si právě on prošel ty největší hrůzy a utrpení, nejspíš by si tedy nejraději ještě užíval dětství, o které z velké části přišel. Jeho přátelé už se ale bohužel posouvají dál. Na prvním obrázku se Mike ohlíží na Willův dům, zatímco on s Dustinem, Lucasem a Eleven odjíždějí pryč a o pár sekund později ukazuje trailer kompletně zmoklého Willa, který si se slzami v očích prohlíží fotografie z dětství. Došlo snad mezi kamarády k hádce?

Steve Harington s Dustinem utvořili v průběhu minulé sezóny překvapivé duo, které si fanoušci mimořádně oblíbili. Oba herci si své společné scény vyloženě užívali a mnoho z nejvtipnějších momentů seriálu vzešlo právě z jejich interakcí. Je tedy skvělé vidět je znovu spolu, tentokrát uprostřed komplikovaného pozdravu, který alespoň podle pohybů rukou a zvuků zahrnuje i zápas světelnými meči. Steve má na sobě své nové pracovní oblečení, našel si totiž práci nebo brigádu ve zmrzlinářství uprostřed čerstvě postaveného nákupního centra Starcourt Mall. Společně s ním tu prodává nová postava Robin, kterou si zahrála dcera Umy Thurman a Ethana Hawkea Maya Hawke. Podle dřívějších uniklých popisů má být Robin znuděná svým rutinním zaměstnáním a hledá trochu dobrodružství a úniku. Toho se jí naskytne, když v Hawkins odhalí temné tajemství. Co přesně to bude, to zatím nevíme.

Na tomto záběru už se vyjímá Starcourt Mall samotný. Tvůrci na nový obchodní dům dávají v marketingu důraz, bude tedy určitě hrát velkou roli v příběhu. Poslední epizoda dokonce ponese název The Battle of Starcourt (Bitva ve Starcourt), takže finále 3. řady se bude odehrávat právě tady. Proč má zrovna obchodní dům tak velký význam, můžeme jen spekulovat, osobně si ale myslím, že by jeho stavba mohla být pouze zástěrkou a ve skutečnosti se někde uvnitř skrývá základna nebo laboratoř pro hlubší výzkum dimenze Upside Down. Ze svého starého stanoviště v Hawkins Lab už nyní operovat nemohou, vláda se tedy rozhodla proniknout do města nepozorovaně. O incidentu s jinou dimenzí se samozřejmě mohly doslechnout i jiné státy. Podle starších zvěstí mají totiž ve 3. řadě hrát jistou roli i Sověti. Ať už jen vymýšlím blbosti nebo ne, rozhodně čekejte, že Starcourt Mall skrývá více, než se na první pohled může zdát.

Dále nám trailer ukazuje, že obyvatelé městečka Hawkins na stavbu velkého obchodního centra reagují různě. Alespoň Eleven a Max, ze kterých se v uběhlém čase od minulé řady evidentně staly nejlepší kamarádky, vypadají nadšeně a po obchodě se procházejí s ústy dokořán. Před kanceláří starosty se ale seběhlo shromáždění protestujících občanů. Podle jejich plakátů se zdá, že nechtějí pro své malé krámky obrovskou konkurenci v podobě nákupního střediska a několik z nich dokonce uráží starostu do sviní.

Tím starostou je Larry Kline, další nová postava, které propůjčí obličej herec Cary Elwes. Podle popisu z konkurzů máme čekat slizkého politika, pro něhož má daleko větší hodnotu jeho vlastní image než spokojenost občanů. Krom toho, že nejspíš dal povolení k výstavbě Starcourt Mall, také v traileru pořádá oslavy Dne nezávislosti a organizuje zábavní park s kolotoči a atrakcemi, na jehož vchod bez okolků vylepil své jméno.