Recenze: 3. série The Boys posouvá hranice zvrácené zábavy

Recenze: 3. série The Boys posouvá hranice zvrácené zábavy | Fandíme seriálům
Amazon
Zábavnější, herecky výraznější a nechutnější. Taková je aktuálně skončená třetí řada netradičního komiksového seriálu.

Tento týden skončila třetí série zvrácené superhrdinské podívané od Amazonu s názvem The Boys. Seriál se zařadil mezi nejlepší seriálové projekty komiksového žánru především díky svému netradičnímu pojetí celé superhrdinské premisy. Třetí řada měla velká očekávání nejen kvůli zvědavosti všech diváků na to, jak se osudy postav posunou po drsném finále druhé série, ale také kvůli novým přírůstkům v čele s Jensenem Acklesem (seriál Supernatural). Zda tato očekávání byla naplněna se podíváme v následujících řádcích.

Že jsou The Boys naprosto vynikající seriál asi netřeba zmiňovat. Už od první série patři mezi to nejlepší, co nabízí nejen služba Prime Video, ale současná seriálová tvorba. Spoustě seriálů dnes trvá několik epizod, aby si diváka získali, ovšem Banda vás chytne hned od začátku díky přesvědčivým a záživným postavám, a zajímavému budování světa.The Boys navíc nahlíží na superhrdinské téma z úplně opačné perspektivy. Představují nám zvrácené a morálně zkažené hrdiny, kteří si mohou dělat co se jim zachce a svoje schopnosti využívají v osobní zvrácený prospěch. Ne každý se ale s těmito morálně špatnými rozhodnutími vyrovnává stejně, a každý má jiné hranice. Na druhé straně je tu parta lidí bez schopností, která se je snaží zastavit. I oni ale mají své vnitřní démony. Postavy jsou jedna z nejlepších věcí na celém seriálu, a třetí řada je v jejich vykreslení a práci s nimi zatím zdaleka nejlepší.

Všechny charaktery opět podstupují osobní cestu za vykoupením, musí čelit své minulosti, nebo se jednoduše chtějí pomstít. Všechny tyto pohnutky jsou skvěle budovány napříč všemi třemi sériemi, a i tu morálně nejhorší postavu si buď ve zvráceném smyslu zamilujete, nebo v určitých momentech dokážete pochopit. Seriál zkrátka odvádí skvělou práci v tom, že do hloubky rozumí svým postavám. Často si tvůrci řeknou jaké morálně nejtěžší a nejzajímavější východisko z dané situace pro danou postavu může být, a nebojí se ho do seriálu přenést. Navíc kromě skvělé práce s postavami jim to pravé kouzlo dodávají jejich představitelé. Každý herec je zde vážně skvělý, ať už Karl Urban jako Billy Butcher, ze kterého stříká charisma na všechny strany, tak ve třetí řadě především Antony Starr jako hlavní suprák a psychicky nestabilní Homelander, jenž podává skvělé výkony hodné blyštivého ocenění.

V tomto ohledu je potřeba pochválit i nejvýraznější nový přírůstek, kterým je zmiňovaný Jensen Ackles jako Soldier Boy. Že je Ackles sympaťák a skvělý herec víme již z dob Supernatural, zde v tom pokračuje a zdatně sekunduje Starrovi i Urbanovi.

Amazon
The Boys

Další výsadou The Boys je, jak nekorektní a zvrácená podívaná to je. Tvůrci se opravdu neštítí vymyslet a ukázat ty nejkrvavější smrti, nejnechutnější věci jako lezení do penisu či felaci od chobotnice. Jak divně však tyto věci zní, o to větší je to zábava. Styl, který showrunner Eric Kripke pro seriál od prvního dílu nastavil, je vážně zábavný na sledování. Třetí řada se nedrží zpátky, a hned první díl nabídne asi tu nejhnusnější a nejvtipnější scénu celé řady. A jako nadstavbu zde máme šestou epizodu s názvem Herogasm, adaptaci legendárního komiksového vydání se stejným názvem, plného superhrdinských orgií a já si ten díl zamiloval, a považuji ho za jeden z nejlepších v dějinách seriálové tvorby.

K dokonalosti mi chybělo už jen lepší finále. Poslední díl třetí řady rozhodně byl super, o tom žádná, ovšem celá jeho první polovina se docela táhne a moc zajímavá není. Finální střet pak je drsný a cool, ale některé cesty zvolené scenáristy pro dané postavy mi nesedly. Ne, že by se jednalo o nějaké přešlapy, spíš o moje osobní preference, které mi malinko zkazily dojem. Na druhou stranu konec série skvěle připravuje půdu pro 4. řadu, ve které to opět vypadá na pořádnou divočinu.

Amazon Prime Video
Jensen Ackles ve 3. řadě seriálu Banda (The Boys)

The Boys jsou zkrátka a dobře výborný seriál, který je skvělý ve všech svých aspektech. Ať už to jsou morálně zkažené ale líbivé postavy, skvělí herci, originální a zábavný pohled na celý žánr, nebo jen přestřeleně nechutný a zvrácený smysl pro humor, který ale extrémně baví. Třetí řada pouze pokračuje v tom, co nastavily ty předchozí, a přidává na zábavnosti a úctyhodných hereckých výkonech. Víceméně všechny výše zmíněné obecné superlativy platí i pro nejnovější sérii. Osobně mě lehounce zklamal finální díl, a některé dějové linky nebyly tak moc zajímavé, ale nejedná se o nic zásadního. Pokud už vás unavují barevné nebo smrtelně vážné komiksovky o záchraně světa, nebo jste jen trochu ujetí, The Boys je seriál přesně pro vás. Tato dekonstrukce superhrdinského žánru vás totiž může krásně vymanit z únavy tímto tématem. A my vám ho můžeme vřele doporučit.

9/10