Recenze: Přinesla 2. sezóna Star Wars: Forces of Destiny zlepšení?

Recenze: Přinesla 2. sezóna Star Wars: Forces of Destiny zlepšení? | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 11 obrázků
První série sklidila hodně kritiky. Přišlo nyní zlepšení?

Krátkomentážní seriálový počin Star Wars: Forces of Destiny, který se zaměřuje na ženské hrdinky z předaleké galaxie, si během jednoho roku odbyl rovnou dvě sezóny po osmi epizodách.

První série byla zveřejněna v červenci a odnesla si celkem rozporuplné reakce. Někteří kritizovali slabou animaci (nikoli 2D animaci samotnou, ale spíše její kvalitu), ta největší vlna kritiky se ale snesla na obsah jednotlivých epizod a také na řadu nesrovnalostí s oficiálním kánonem, který se snaží, aby bylo vše propojené a navzájem dávalo smysl. Zejména v posledních dvou bodech byla kritika rozhodně zasloužená, a tvůrci se tak měli nad čím zamyslet.

Došlo tedy ve druhé sérii ke zlepšení?

Nutno říci, že v určitých směrech ano. Příběhy jsou sice pořád celkem obyčejné, ničím zvlášť zajímavé, nicméně oproti první sérii jsou o trochu záživnější, alespoň většinou. I ve ztvárnění mužských postav se tvůrci zlepšili. V nových epizodách se nám vedle Rey (Daisy Ridley) poprvé představili Han Solo (Kiff Vanden Heuvel a A.J. LoCascio) a Finn (John Boyega), přičemž Han se zde objevil rovnou ve dvou časových obdobích, tedy z filmových Epizod VI a VII.

Obě postavy mají ke svým filmovým předlohám vzhledově mnohem blíž a nevypadají nikterak zženštile, jak tomu bohužel bylo v případě Anakina (Matt Lanter) a Yody (Tom Kane) v první sérii. Když už je řeč o Anakinovi a Yodovi, ti se ve druhé sérii objevují také, a k překvapení všech vypadají lépe, než posledně. Vzhledem k tomu, že druhá série vznikala současně s tou první, tak se logicky očekávalo, že v případě těchto dvou postav nepřijdou žádné grafické změny. Velmi milým překvapením tedy bylo, že tvůrci pravděpodobně stihli na ostrou kritiku zareagovat včas, jelikož vzhled těchto postav byl lehce upraven. Zejména Anakin tak vypadá o poznání líp než v první sérii a už začíná připomínat toho Anakina, kterého známe.

Ano, sice má do skutečného Anakina pořád daleko, ale změny k lepšímu tu jsou rozhodně vidět. A to se počítá. K porovnání si můžete prohlédnout fotku v galerii pod článkem.

Zaměřme se ale nyní na obsah jednotlivých epizod, které někdy fungovaly a někdy zase vůbec. Vezměme to chronologicky.

První epizody, Newest Recruit a Tracker Trouble, mohou být pro někoho celkem zábavné, ale co se týká děje, nepřináší vůbec nic. První zmíněná epizoda se soustředí na Sabine (Tiya Sircar), kterou známe ze seriálu Star Wars: Povstalci, a její kamarádku Ketsu (Gina Torres), což pomáhá divákům blíže poznat tyto bývalé mandalorianky.

Druhá epizoda pak byla skvěle propojena s Epizodou VII. Viděli jsme poprvé Hana Sola a Finna, nicméně stejně jako první epizoda nepřinesla ani tato po příběhové stránce nic zajímavého. V tom si pak výrazně polepšila epizoda Teach You, I Will, která se soustředila na výcvik Ahsoky (Ashley Eckstein), konrétně na její trénink se dvěma světelnými meči. Z této epizody je skutečně znát, že se tvůrci o něco snaží, a že jim to i vychází.

Ano tato zatím obsahově nejlepší epizoda ovšem není bez chyb. Pokud se podíváme na grafické ztvárnění postav, tak Ahsoka je téměř stejně vysoká jako Anakin. Ve skutečnosti ovšem Ahsoka dosahuje pouze do výšky Anakinových ramen, což je sakra velký rozdíl, a člověk si tak říká, kde se stala chyba. A samozřejmě světelné meče Ahsoky jsou pořád oba zelené, přestože jeden má být žlutý. I přes tyto výrazné mínusy nicméně šlo o velmi povedenou epizodu.

Poté následovala čtvrtá epizoda s názvem The Starfighter Stunt, která se soustředila na Ahsoku a Padmé (Catherine Taber). U této epizody kvalita zase trochu klesla, ale i tak byl díl o fous záživnější, než první dva, což se dá označit za plus.

Epizoda Accidental Allies nám pak přivedla dohromady postavy Sabine a Jyn Erso (Felicity Jones), kterou známe z Rogue One: Star Wars Story. Jyn se již objevila v jedné z epizod první série, tam ovšem nepůsobila jako ta Jyn, kterou známe z Rogue One. To se nyní naštěstí zlepšilo. Její působení v tomto krátkém příběhu funguje. Následná spolupráce mezi ní a Sabine se také velmi povedla, a díky tomu se jednalo o velmi povedenou krátkou epizodu.

Šestá epizoda pod názvem An Imperial Feast se pak odehrává na Endoru krátce po zničení druhé Hvězdy smrti v Epizodě VI. Han se zde prostřednictvím Hery (Vanessa Marshall), která je také ze seriálu Povstalci, snaží zajistit potraviny pro Ewoky, aby si odpustili dělat svačinu ze zajatých stormtrooperů. Epizoda má své vtipné momenty, co je ovšem trochu smutné, je fakt, že Han se zde chová jako podpantoflák, což k této oblíbené postavě rozhodně nesedí. Pokud pomineme to, že si nechává rozkazovat od Leiy (Shelby Young), tak musí především neochotně přiznat, že loď Ghost, kterou vlastní Hera, je lepší než Falcon, což by Han, kterého známe, určitě neřekl. Zpočátku příjemně laděná epizoda tak možná nadělala o trochu víc škody než užitku.

Předposlední epizoda The Happabore Hazard se pak vrátila s Rey v čase na planetu Jakku před události Epizody VII. Rey se zde pokusila dopravit ztroskotanou loď Unkaru Pluttovi, za což by pak dostala 20 dávek. Tato epizoda může pobavit zejména mladší diváky, nicméně příběhově nijak podstatná ani důležitá není. A stejně tomu bylo i v případě poslední epizody s názvem Crash Course, kde se děj soustředil na Sabine a její kamarádku Ketsu. Stejně jako v první epizodě. V této se sice dá najít takové velmi malé ponaučení, což by jí dělalo lepší než epizodu předchozí, nicméně i tak nepůsobí vůbec důležitě, což jí samozřejmě strhává body.

Nové epizody seriálu tak ve většině případů bohužel nejsou dějově téměř nijak zajímavé, stejně jako u první série. Mírné zlepšení tu ale je.

Závěrem je tedy třeba říct, že druhá série Forces of Destiny se od té první zlepšila. I tak ovšem výtky první série nezmizely, spíš se pouze umírnily. Stejně tak nezmizel ani problém, že Forces of Destiny v žádném případě nemusíte vidět. Je to něco, u čeho se můžete na pár minut zabavit, ale to je tak vše. Je jasné, že mladší divák si seriál užije mnohem víc, než dospělý, koneckonců primárně pro děti tento miniseriál také je. Nicméně to nijak neospravedlňuje povětšinou slabší příběhy a stále se objevující nesouvislosti s oficiálním kánonem (meče Ahsoky atd.).

A pak je zde také samozřejmě ten fakt, že seriál v podstatě nic nového pro celou ságu nepřináší. Vzhledem ke všemu zmíněnému si tak druhá série zaslouží být někde uprostřed, čímž tedy dostává 5/10. To ovšem neznamená, že by byla druhá série nějaký stoprocentní průšvih. Určitá náprava zde cítit je, a pokud se bude slibovaná třetí série také zlepšovat, pak by se mohl seriál konečně začít brát alespoň o trochu víc vážně.

V přiloženém playlistu se můžete podívat na všechny dosavadní epizody seriálu. Druhá série pak začíná v pořadí desátým videem.

5/10