Hra o trůny: Podrobný rozbor závěrečné série v souvislostech

Hra o trůny: Podrobný rozbor závěrečné série v souvislostech | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 10 obrázků
Co se podle nás stane v televizním megahitu dál? Přinášíme vám textový rozbor potenciální dějové linky včetně všech souvislostí.
  5. Kapitola č.5
  6. Kapitola č.6

Pokud přijde řeč na spoilery, absolutně žádný seriál se nemůže vyrovnat tomu, co toto slovo znamená v kontextu Hry o trůny. Pokud jste při sledování starších řad seděli v místnosti s někým, kdo vás ve čtení knižní předlohy předběhl, neustále po vás nenápadně pomrkává a ,,tajně“ vás sleduje, aby viděl vaši reakci, když konečně dojde na nějak velký moment (jako to bylo v mém případě), je to absolutně nesnesitelné. Přibližně od páté řady se ale seriál natolik odklonil od původní Písně ledu a ohně, že mnoho čtenářů tuto výhodu ztratilo, a když přišla na řadu série šestá a sedmá, ocitli se ve stejné nejisté zóně, jako kdysi já. Finální řada Hry o trůny, které se dočkáme příští rok, se už absolutně utrhla ze řetězu a nikdo neví, kam nás povede dál. Pojďme si tedy zkusit tuto cestu alespoň zhruba předpovědět a pořádně si zaspekulovat. Nic, co zde napíší, neberte příliš vážně, jedná se čistě o práci mé fantazie a toho, co bych i já osobně rád viděl. Ještě než začnu, musím dodat, že se aktivně vyhýbám jakýmkoliv fotkám či leakům z placu, a své předpovědi tedy stavím čistě jen na svém úsudku a komentáři od George R. R. Martina, že konec celé ságy bude ,,hořkosladký“.

Nejprve si projdeme ústřední královskou trojici, která bude v osmé řadě bojovat o trůn, a to je samozřejmě Daenerys (Emilia Clarke), Jon Snow (Kit Harington) a Cersei Lannister (Lena Headey). Kde jsme je tedy viděli naposled? Jon s Daenerys jsou momentálně na palubě lodi mířící směrem na sever (nejspíš na Zimohrad nebo Dračí kámen) a poprvé podléhají své vzájemné lásce. Ani jeden z nich zatím netuší, že příslib pomoci v boji proti Nočnímu králi, který jim dala Cersei, je falešný. Samotnou Cersei ale kvůli tomuto podlému úskoku opustil její bratr Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) a v jejích službách tedy nadále zůstává jen Hora (Hafþór Júlíus Björnsson), Qyburn (Anton Lesser), a její nový nápadník Euron Greyjoy (Pilou Asbæk), který odjel s úkolem přivést Cersei novou armádu v podobě žoldáků jménem Zlatá společnost. Samwell Tarly (John Bradley) a Bran Stark (Isaac Hempstead-Wright) mezitím na Severu odhalili pravdu o Jonově původu, která z něj zároveň dělá právoplatného následníka železného trůnu. Během toho všeho překonal zlověstný Noční král na svém drakovi Zeď a bez zábran míří směrem na jih.

Jon Snow a Daenerys Targaryen

Jak by to tedy mohlo být dál? V první řadě chci jasně říct, že i kdyby Sam s Branem Jonovi prozradili identitu jeho pravých rodičů, Jon by soudě podle jeho předchozích činů po trůnu netoužil. Už na Krále Severu byl korunován prakticky proti své vůli, pozici přijal jen z nouze a kvůli tomu, aby ochránil svůj lid. Proto tedy věřím, že až se Jon o svém původu dozví pravdu, Daenerys v cestě k trůnu stát nebude. Tak jednoduché to ale není s jejich vzájemným vztahem. Už jen fakt, že na konci minulé řady spáchali incest, jimi určitě výrazně otřese a jejich lásce řádně podrazí nohy. Ale když ještě přidáte to, že se Daenerys po mnoha letech urputné snahy a utrpení dozví, že ve skutečnosti není pravou následnicí trůnu, díváme se tu na rychlý a smutný rozchod. Vzájemný vztah obou postav tedy podle mě bude ve slepé uličce. Daenerys v sobě bude svádět vnitřní bitvu, zda je Jonovo rozhodnutí jí trůn přenechat to správné, jelikož její vláda by byla založena na lži, stejně jako vzestup uchvatitele Roberta Baratheona. Ten vládu v Západozemí převzal za záminkou toho, že mu Rhaegar Targaryen, Jonův otec, unesl nevěstu, přičemž se do něj jeho nevěsta, Lyanna Stark, ve skutečnosti zamilovala. Zároveň k sobě ale pár bude i nadále cítit lásku. Osobně si myslím, že objev této pohřbené informace by je mohl i rozdělit a, přeloženo pro Cersei, oslabit.

Tady přichází čas na mou druhou velkou předpověď. Jak i samotní představitelé postav vysvětlili, Daenerys a Jon oba vědí, že jejich milostná chvilka na konci minulé řady je velká chyba i bez přidaného incestu, a jak známe Hru o trůny, v tomhle seriálu se chyby neodpouští. Proto si myslím, že dvojici potká ještě jeden problém. Kdyby to ještě nebylo jasné, tímto problémem bude samozřejmě dítě. Počaté mezi synovcem a tetou, kteří jsou zrovna oba ze stejné krve draka. Právě to vrátí Daenerys zpět její ztracenou plodnost, jelikož dítě může mít jen a pouze s jiným Targaryenem. Neodvratný výhled potomka Daenerys od Jona ještě více vzdálí a jelikož jsou momentálně ve válce, rozhodne si své těhotenství zatím nechat pro sebe. Aspoň tak to vidím já.