Hra o trůny: Reportáž z Dubrovníku o šílenství fanoušků

Hra o trůny: Reportáž z Dubrovníku o šílenství fanoušků | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 25 obrázků
Vyjeli jsme s redakcí na místo, které patří mezi hlavní lokace, kde se natáčel seriál Hra o trůny. Davové šílenství, které jsme tam spatřili, nás dostalo do kolen. Přesvědčte se v galerii!

Dubrovník patří mezi nejkrásnější chorvatská města. Přesto se do něj vydávají desetitisíce turistů pouze s jedním cílem – spatřit Královo přístaviště. To jsme čekali, nečekali jsme však, že jde o davové šílenství, které nechápou ani místní.

Hra o trůny: 10 extra zajímavostí, o kterých jste na 90% neslyšeli

V podstatě od první chvíle, kdy se přiblížíte centru, zakopáváte o Hru o trůny každým krokem. Od brzého rána do stmívání míjíte v ulicích skupinky, v jejichž čele stojí průvodce s katalogem obrázků ze seriálu, a prezentuje je turistům na jednotlivích natáčecích místech (viz fotogalerie). Tyto štace nabízí celá řada místních cestovních kanceláří. Za 2 hodiny zaplatíte v přepočtu kolem 800 korun za osobu, a to se ještě pohybujeme v nízkých sumách. Aby toho nebylo málo, leckdy vás provází průvodce v brnění či s parukou Daenerys na kštici, a když z vás chtějí udělat jó blbce, dají vám na konci „výpravy“ do rukou meč či štít. Snaží se s vámi simulovat boj, potažmo vás fotí v nejrůznějších přitroublých pózách. I jen pozorovat tyto kreace je trapné.

Divíte se? A to stále není všechno. Že je město doslova posedlé Hrou o trůny, přesněji řečeno vyděláváním na zblblých turistech, dokazují i další věci. Například úniková hra s názvem Hra o trůny, kterou si můžete ve městě zaplatit. Na několika místech máte možnost vystát si frontu a vyfotit se na Železném trůnu. Můžete navštívit muzeum Hry o trůny nebo několik nechutně předražených specializovaných obchodů, kde si lze zakoupit hrneček, tričko nebo přívěček na klíče v průměru tak za 400 korun (ukázka sortimentu napříč městem viz galerie).

Zeptali jsme se na názor i několika místních, které povětšinou honba turistů za seriálem Hra o trůny dost otravuje. Výstižná nám přišla slova muže, který v jednom z dubrovnických podniků obsluhuje: „Přijde mi stupidní, že se sem ti lidé ženou jen proto, aby viděli, kde se ten seriál točil, zaplatí za to hrozně peněz a pak hned zase vypadnou. Nechápu to. Asi jiná kultura,“ uvedl.

Jediné pozitivní na průvodcích je, že vám povypráví, jak to ve městě během natáčení vypadalo a obšťastní vás zábavnými historkami zpoza kamery. Třeba jak se Natalie Dormer (Queen Margaery) a Sophie Turner (Sansa Stark) vydaly s instruktory na kayaky. O takové příběhy jsme ale přišli, jelikož jsme své úspory raději investovali do vydatného tuňákového steaku.

V galerii si prohlédněte některé absurdní obrázky, které vypovídají o tom, že je město seriálem Hra o trůny doslova posedlé. V druhé části galerie si můžete prohlédnout některá natáčecí místa a otestovat se, zda poznáte, které scény se tam točily.

Níže zhlédněte dvě vida. Jedno vám představí některá natáčecí místa a porovná je s obrázky ze seriálu, druhé poodhalí zákulisí natáčení a samotné herce v Dubrovníku mezi scénami.