Minirecenze: 5. epizoda 12. série Teorie velkého třesku

Minirecenze: 5. epizoda 12. série Teorie velkého třesku | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 6 obrázků
12. série Teorie velkého třesku pokračuje pátou epizodou a já zase budu spíše kritický. Kde to vázne?

Pozor, článkek obsahuje spoilery!

S úvodními třemi epizodami 12. série Teorie velkého třesku od stanice CBS jsem byl víceméně spokojený, solidně nastartovaly poslední sérii a navnadily na sledování dalších dílů. Čtvrtá epizoda mě zklamala a pátá si také nevede zrovna dobře.

Teorie velkého třesku: 7 věcí, které by se ve 12. řadě měly vyřešit

Kdybychom měli seriál hodnotit jen na základě vtipů a gagů, mohli bychom jít s hodnocením výš, v tomto ohledu se, až na výjimky, nepolevuje. Poslední dobou mě trápí už zmiňovaná nekonzistentnost vyprávění. Nová epizoda se zaměřuje na dvě kratičké dějové linky. V té hlavní se Sheldonovi ze sobeckých pohnutek podaří u prezidenta univerzity domluvit oddělení Amy od jejího velkého projektu, aby se mohla věnovat jejich společnému pozorování. Sheldon opět jedná za Amyinými zády, ta se naštve a Sheldon opět nemá páru proč. Nakonec k němu ve snu opět promluví duch profesora Protona a Sheldon se omluví. Potlesk... Na nic víc se tvůrci nezmohli. Poslední dvě epizody mi postavu Sheldona poprvé doopravdy zhnusily. Už to není ten poťouchlý ňouma, ale prostě jen otravný a sobecký idiot.

Druhá dějová linka je směšná. Ředitelka planetária nabídne Rajovi, že by mohl do své show pozvat svého nejlepšího kamaráda Howarda jakožto člověka, který byl na Mezinárdní vesmírné stanici. Rajovi se to nelíbí, protože se bojí, že by Howard zaujal diváky víc než on. Přijde drobná hádka, poté se vše urovná a na konci si řeknou, jak se mají rádi a jsou na sebe pyšní. Jestli tohle mělo být jako nějak emotivní, tak opravdu není. Mezi kamarády vystane detinský problém, který je během jednoho střihu opět v podstatě zameten pod koberec.

Nový díl je scenáristicky nezvládnutý až běda. Není možné do krátké, téměř sedmnáctiminutové epizody nacpat dvě oddělené dějové linky, které jak začnou, tak skončí. Vím, že tvůrci Teorie vymýšlí příběh za pochodu, a proto musí být velice těžké přijít s něčím originálním, ale tohle byla zoufalost toho největšího kalibru. Seriál začíná být bezbarvý, ošuntělý a zralý na odpočinek. Je jen dobře, že 12. série je poslední. Taková série by si zasloužila výhradní péči, ale zatím se topí a na záchranu to v nejbližší době nevypadá.

V galerii najdete výjevy z 5. epizody 12. série.

Podle mě jedna z nejhorších scén v celém seriálu:

5/10