Star Wars: Resistance: Minirecenze 19. epizody

Star Wars: Resistance: Minirecenze 19. epizody | Fandíme seriálům
S blížícím se závěrem zde máme dost možná zatím nejlepší epizodu. Pozor, spoilery.

Devatenáctá epizoda seriálu Star Wars: Resistance s názvem The Descent pokračuje přesně tam, kde jsme minule skončili. Kazuda (Christopher Sean) a ostatní mají být zatčeni, jelikož velitel Pyre (Liam McIntyre) získal důvodné podezření, že někteří z nich mohou být špioni Odboje. Když na sebe záměrně strhl pozornost droid Bucket, který následně po zásahu blasterem spadl ze stanice do oceánu, podařilo se našim hrdinům utéct. Jediný, kdo zůstal, byla Tam (Suzie McGrath), která byla z podezření o špiónech celá zmatená.

Následovala zběsilá honička, během které se Neeku (Josh Brener) dozvěděl, že Kazuda je doopravdy špionem. Před stormtroopery se naši hrdinové schovali v útrobách stanice, kam se jim podařilo dostat s pomocí známých inženýrů stanice („želváci“ Chelidae) a také s pomocí Kela (Antony Del Rio) a Eily (Nikky SooHoo). Později Kazuda a Yeager (Scott Lawrence) přišli s plánem, jak odvysílat signál o pomoc Odboji a zachránit Tam- potopit velkou část stanice Colossus, dostat se k vysílači na veži a odvysílat z něj zprávu. Tato část plánu se podařila, nicméně po příchodu velitele Pyrea a stormtrooperů se Yeager nechal zatknout, aby dal Kazudovi a droidovi CB-23 možnost utéct.

Když se Kazuda vrátil k ostatním, poslechl si odpověď od generálky Leiy, která jej informovala, že vzhledem k malému počtu lodí jim nemůžou pomoci. Z této zprávy byli všichni pochopitelně zklamaní, epizoda ale skončila velmi heroickým momentem, kdy Kazuda řekl, že s Prvním řádem se musí (a také dokáží) vypořádat sami. To byla ve zkratce devatenáctá epizoda. Jak si tedy vedla?

Začneme-li pozitivy, můžu s radostí říct, že výrazně převažují. Především je řeč o skvělé atmosféře, která uprostřed epizody sice trošku uvadla, ale v celku se jednalo o velmi napínavou epizodu, kdy diváka opravdu zajímalo, co se bude dít dál. Bezesporu tomu pomohl dobrý příběh, který byl pro celou první sérii velmi důležitý a zlomový. Asi nejlepší postavou epizody byl Yeager, u kterého je zkrátka trochu škoda, že v předchozích epizodách nedostával tolik prostoru. Vedle Yeagera ale příjemně překvapil hlavně Kazuda, který se konečně vzmužil a z nešiky se tak pomalu stává sympatický hrdina.

Negativ je zde málo, přesto tu ale některá samozřejmě jsou. Samotný začátek, kdy se při útěku Neeku dozvěděl, že Kazuda je špion, šlo o dost povedený moment a říkal jsem si, že se tvůrcům možná konečně povedlo Neekuovu nadutost správně podchytit. To ovšem bohužel moc dlouho nevydrželo a později byl Neeku zase stejně hloupý jako vždycky. V tomto směru nemile překvapila i Tam, u které měl člověk na začátku seriálu pocit, že je poměrně chytrá. Přestože byla ze všeho právoplatně zmatená, tak to nyní zkrátka vypadá tak, že stíhací letouny jsou jediná věc, ve které se dobře orientuje. Nebylo to ale naštěstí nic, co by v epizodě nějak výrazně bylo do očí. Jaké si tedy vyslouží epizoda hodnocení?

Devatenáctá epizoda přinesla v celku poměrně hutnou atmosféru a především dobrý příběh, který už působí mnohem vyzráleji, mnohem více důležitě a zároveň dobře navznazuje na závěr první série. Pár negativ epizoda má, týkají se ale pouze chování některých postav, které naštěstí nebylo nijak extrémní. Jiné postavy byly na druhou stranu zvládnuty velice dobře, především pak Kazuda, jehož postava se konečně začala vyvíjet správným směrem. Celkově tedy epizoda velmi překvapila a je zcela určitě jednou z dosud nejlepších epizod, dost možná i tou doposud nejlepší. Devatenácté epizodě bych tedy dal v rámci seriálu hodnocení 8 z 10. A na co se můžeme těšit příště?

Je to celkem neuvěřitelné, ale již příští týden v pondělí dostaneme první část dvoudílného finále první série. V první části s názvem No Escape, Part I Kazuda, Neeku a Torra (Myrna Velasco) vymyslí plán, jak zachránit své zajaté přátele. Ten je ale ohrožen ve chvíli, kdy Kazuda pozná plnou sílu Prvního řádu. To je krátká synopse k první části, která nám dává jasně najevo, že půjde do tuhého. Nezbývá tedy než držet palce, aby se obě finálové části povedly co nejlépe. V galerii si můžete připomenout momenty z devatenácté epizody, stejně jako v níže přiloženém videu.

Zdroj: jedinews.co.uk

8/10