Hra o trůny 8: Detailní rozbor prvního traileru

Hra o trůny 8: Detailní rozbor prvního traileru | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 40 obrázků
Sedli jsme k první upoutávce na 8. řadu a dopodrobna ji pro vás rozebrali.

Arya hledí do dáli s pusou otevřenou úžasem. Určitě se dívá na draky přilétající k Zimohradu. Alespoň obdiv pro tato prastará vznešená zvířata se svou sestrou Sansou jako jednu z mála věcí sdílí.

Jon se vydal do Božího háje vedle Zimohradu a stojí pod stejným čarostromem, pod nímž Ned Stark čistil svůj meč Led ve vůbec první epizodě 1. řady. Příběh nás tedy vrací tam, kde jsme kdysi začínali. Jon vždy uctíval bohy svého otce, možná se tedy ke stromu přišel pomodlit kvůli blížící se bitvě.

Trvalo to dlouho a nebyla to zrovna jednoduchá cesta, ale Jaime Lannister konečně odhodil své staré já, nechal Cersei jednou provždy za sebou a přišel se připojit k Jonovi a Daenerys. Tato scéna se určitě odehrává uvnitř komnat Zimohradu a Jaime právě přijel oznámit dračí královně a jejím spojencům, že Cersei je zradila a vůbec neplánuje poslat svou armádu na Sever. Jak ale Jaime sám říká: „Slíbil jsem bojovat za živé. A tento slib hodlám dodržet.“ Bude zajímavé vidět, jak se Králokat vyrovná s přítomností postav jako Brienne, jeho bývalou společnicí, Daenerys, kterou se pokusil minulou řadu zavraždit, a hlavně Bran, jehož ve vůbec první epizodě shodil z věže.

Jon a Daenerys míří přímo k Drogonovi a Rhaegalovi a vypadají, že na ně oba hodlají nasednout a vyrazit do bitvy. Pro Dany to samozřejmě není nic nového, Jon by se o něco takového pokoušel poprvé. V 7. řadě ale ukázal, že targaryenské geny se v něm nezapřou a s draky to taktéž umí. Fanoušky sice stále mrzí, že jeho věrný zlovlk Duch se ze seriálu postupem času tak nějak vytratil, vidět Jona přijmout svůj původ a osedlat si draka, který je navíc pojmenovaný po jeho otci a Daenerysinu bratrovi Rhaegarovi, by to ale podle mého názoru mohlo více než vynahradit.

Daenerys vypadá, jako by ji něco hluboce rozrušilo, ale jako správná panovnice to nechce dávat příliš najevo. Podle oken za ní je nejspíš v Zimohradu, dozvěděla se snad, že Jon, ne ona, je právoplatný dědic trůnu?

Tady máme náš jediný záběr na Tyriona (Peter Dinklage) z celého traileru. Na to, že se jedná o jednu z nejpopulárnějších a nejoblíbenějších postav, ho střihači HBO opravdu výrazně upozadili. Něco podobného se bohužel děje i v seriálu samotném, kde se Tyrion už od 5. řady prakticky jen potlouká na vedlejších kolejích a radí Daenerys místo toho, aby si držel status hlavní postavy, jak tomu bylo dříve. Doufejte tedy, že se mu ve finální sérii dostane rozloučení, jaké si zaslouží. Kde se ale v trailerovém záběru nachází? I když má na sobě pořád sponu pobočníka královny a měl by být Daenerys po boku, pozadí za ním nevypadá příliš jako sníh. Je snad Tyrion na nějaké zvláštní misi? Je země za ním jen sníh smíchaný s popelem po bitvě s Bílými chodci? Nebo se prostě jedná o záběr z druhé poloviny sezóny a příběh už se přesunul někam úplně jinam?

Trailer končí tichými, zlověstnými záběry na armádu Neposkvrněných s připravenými katapulty, Brienne, jejího věrného panoše Podricka (Daniel Portman) a sera Joraha vyhlížejícími příchod nepřítele. Ten na sebe nenechá dlouho čekat a do záběru vstoupí šlachovitá a hnijící noha nemrtvého koně. Bílí chodci jsou tady. Čeká nás rozhodující bitva, pro kterou seriál pokládá základy už od první epizody. Jak to celé dopadne, to uvidíme už 14. dubna.

Zdroje: ScreenRant, WhatCulture