Star Wars: Resistance: Minirecenze 20. epizody

Star Wars: Resistance: Minirecenze 20. epizody | Fandíme seriálům
První část velkého finále přináší skvělé momenty, zároveň ale místy drhne.

Dvacátá epizoda seriálu Star Wars: Resistance s názvem No Escape: Part I začala jakožto první část velkého finále velmi slibně. Konflikt mezi kapitánem Dozou (Jason Hightower) a velitelem Pyrem (Liam McIntyre) totiž konečně vygradoval a hned na začátku došlo k souboji mezi nimi a jejich pomocníky, přičemž po chvíli převahy byl následně Doza zatčen. Mezitím měli Kazuda (Christopher Sean) a ostatní v plánu osvobodit své přátele, dostat se na Kazudovu rodnou planetu Hosnian Prime a přivést pomoc zpátky na Colossus.

Mezitím se naši hrdinové dostali do ovládacího střediska, odkud mohli Kazudovi pomoct doplavat zvenčí ke svým zajatým přátelům (stanice Colossus je stále pod vodou). V tom mu ovšem zabránili stormtroopeři, načež se musel Kazuda vrátit zpátky. S Torrou (Myrna Velasco) se pak rozhodli využít jinou cestu skrz stanici. V průběhu dostaly prostor také scény se zajatým Yeagerem (Scott Lawrence), Dozou a s Tam (Suzie McGrath), kterou se snažila zmanipulovat agentka Tierny (Sumalee Montano).

V samotném závěru pak Kazuda a Torra zaslechli vysílání od generála Huxe (Domhnall Gleeson), který dal příkaz k tomu, aby základna Hvězdovrah zničila planety republiky, na kterých byli i Kazudovi rodiče. Epizoda tedy skončila velmi silně a zároveň tragicky. Jak si ale v celku vedla?

Nejprve se zaměříme na pozitiva. V epizodě se odehrálo několik velice důležitých momentů, jejichž provedení bylo zároveň velmi slušné. Řeč je o zmíněném konfliktu mezi Dozou a Pyrem či o samotném závěru, který seriál přímo propojil s filmovou Epizodou VII: Síla se probouzí. Zároveň tento konec dobře navnadil na závěrečnou epizodu. V poslední řadě trochu překvapila i dějová linka s Tam. Pořád si sice myslím, že je až přehnaně naivní, nicméně snaha agentky Tierny získat si Tam na svoji stranu byla místy celkem zajímavá.

Negativa zde ale jsou bohužel také. Týkají se především prostřední části epizody, která se i přes pár zajímavých a vtipných momentů (podvodní stormtroopeři, opilý chlap v baru) poměrně vlekla a především trpěla velkým výskytem Neekua (Josh Brener), který se znovu a opětovně ukázal jako nejhloupější postava z celých Star Wars. Zároveň tato poměrně dlouhá prostřední část způsobila, že i přes pár důležitých momentů se toho v epizodě vcelku vlastně zas tak moc nestalo, což není úplně nejlepší, když si vezmeme, že jde o první část finále série. Jaké si tedy epizoda vyslouží hodnocení?

Dvacátá epizoda opravdu působila jako první část dvojdílné epizody. Zprvu jsem si nemyslel, že to může být negativum, později se ale ukázalo, že to trochu negativum je. Epizoda totiž nejdříve začala slibně, prostřední část byla následně slabší a víceméně o ničem, až závěr byl poté opět zajímavý a důležitý. Děj se tak nikam zvlášť neposunul a Neekuova „vtipnost“ tomu moc nepomohla. Naštěstí zde ale byly také vtipy, které opravdu fungovaly, sem tam přišel nějaký zajímavý nápad a samotný závěr stál za to. Proto bych dal dvacáté epizodě hodnocení 7 z 10. A co přesně nás čeká příští týden v poslední epizodě?

Po zjištění hrůzné zprávy ohledně zničení planet republiky, na kterých byli i Kazudovi rodiče, se náš hlavní hrdina rozhodne se svými přáteli za každou cenu a jednou provždy vyhnat První řád ze stanice Colossus. To je vše, co nám synopse říká. V poslední epizodě je toho ale ještě celkem hodně, co by se mělo stát a nějakým způsobem dořešit. Nezbývá tedy než doufat, že poslední epizoda první série přinese co možná nejuspokojivější finále a bude stát za to. Dole v galerii si můžete připomenout momenty z 20. epizody.

Zdroj: jedinews.co.uk

7/10