Stranger Things: Rozbor traileru na 3. řadu

Co vše se skrývá pod povrchem první upoutávky na třetí sezónu hororového hitu?

Stranger Things: Brzy se dozvíme více o matce Eleven

Je naplánovaná série knih, která prozkoumá minulost Eleven.

Stranger Things: 3. řada dá šanci neokoukané tváři

K obsazení retro sci-fi fenoménu se připojila další herečka.

Život podle Dana

Dan in real life je komedie o rodině, výchově pubertálních dcer a jedné prosté cestě pro noviny, která může změnit všechno nebo nic. Dan in real life je úsměvná komedie, kterou napsal sám život. Dan (Steve Carell) píše sloupek do novin, ve kterém radí druhým, jak si nejlépe uspořádat rodinný život. Jeho vlastní tři dcery mu dospívají před očima a on se jim snaží být dobrým otcem i matkou zároveň. Jeho osobní život zůstal od smrti jeho ženy unášen v proudu malých i větších starostí. Jednoho dne se však něco změní. V knihkupectví potká Marii (Juliette Binoche) která ho na první pohled něčím zaujme. Sympatie jsou vzájemné a šťastnému happy endu stojí v cestě už jen Danův bratr Mitch, se kterým Marie čerstvě chodí.

Nebe existuje

Film natočený na motivy bestselleru ze špičky žebříčku deníku New York Times, Nebe existuje, vypráví skutečný příběh otce z malého města, jenž musí nalézt odvahu a víru, aby se se světem podělil o synův výjimečný zážitek, který mu změnil život. Na Cenu Akademie® nominovaný Greg Kinnear (Nejlepší herec ve vedlejší roli – Lepší už to nebude, 1997) se představuje v roli Todda Burpa, jehož syn Colton tvrdí, že ve chvíli, kdy se ocitl na pokraji smrti, navštívil nebe. Colton podrobnosti ze své neskutečné cesty popisuje s dětskou nevinností a se samozřejmostí vypráví o věcech, které se staly před jeho narozením... O věcech, které nemohl vědět.

Ocelová pěst

Charlie Kenton je bývalý boxer, jehož milovaný sport ovládli dva a půl metru vysocí oceloví roboti a lidé jako Charlie už do něj nadále nijak nezapadají. Protože nemá s kým zápasit a nemá žádné vyhlídky na lepší budoucnost, je nucen přivydělávat si jako promotér robotických zápasů. Daří se mu jakž takž protloukat tím, že dává dohromady mizerné a vysloužilé roboty a cestuje od jednoho turnaje k druhému, kamkoliv, kde je schopen si nějak přivydělat. Když už se zdá, že situace nemůže být zoufalejší a komplikovanější, vpadne mu znenadání a proti jeho vůli do života jeho syn Max, se kterým už delší dobu není v kontaktu. Oba společně spojí síly, aby postavili a vytrénovali nového robota a proměnili ho v boxerského šampiona. Zatímco si buduje jméno v brutálním a nemilosrdném světě robotických zápasů, zjišťuje Charlie, že se mu navzdory všem očekáváním nabízí poslední šance na boxerský comeback.

Lars a jeho vážná známost

Lars je typický looser, žije na malém městě a je až dojemně nesmělý. Jednoho dne si přivede do domu svého bratra a jeho ženy svou novou přítelkyni - nafukovací pannu Biancu objednanou přes internet. Místo sexu ale Lars prahne hlavně po opravdovém a cituplném vztahu a podle toho se k Biance chová. Jak ale tohle vysvětlit obyvatelům malého městečka? Larse mají naštěstí všichni rádi a Bianca tak brzy chodí do kostela, pracuje jako panna v obchodě se šaty a stane se i dobrovolnicí v místní nemocnici. Lars tak možná najde u svého okolí pochopení.

Perfektní loupež

Karen McCoy byla právě propuštěna z vězení. Snaží se zapomenout na svou minulost bankovní lupičky, chce se usadit a začít znovu. Dojde však k únosu jejího šestiletého synka a jeho únosce se ji snaží vyděračstvím přesvědčit k úplně poslední bankovní loupeži. Karen se tak ocitá v nelehké situaci a jejím spolupachatelem se stává dychtivý, leč nezkušený Val Kilmer. Ona však zosnuje důkladný plán a nakonec všechny obelstí.

Hranice ovládání

Osamělý muž beze jména putuje španělskou krajinou a u kávy se setkává s tajemnými lidmi a sbírá indicie. Jaké jsou jeho úmysly a co se píše na vzkazech z krabiček od zápalek? Jim Jarmusch se vrací, aby dokázal, že není tvůrcem jednoho stylu a opakujícího se tématu. Přes přítomnost řady stálých hereckých tváří (Bill Murray, Tilda Swintonová, a zejména Isaach De Bankolé) představuje tento snímek překvapivé dílo i v rámci pestré filmografie slavného tvůrce. Ten si ke spolupráci tentokrát přizval nejen vyhlášeného kameramana Christophera Doyla (Stvořeni pro lásku), ale i syrové japonské drone rockery Boris. „Jaké by to asi bylo, kdyby Jacques Rivette předělal mistrovské dílo Johna Boormana Point Blank? Anebo kdyby Marguerite Durasová předělala Samuraje Jeana-Pierra Melvilla?" přemýšlí režisér a dodává, že při natáčení snímku myslel na evropské kriminální filmy 70. a 80. let, mezi nimi díla Francesca Rosiho. (44th KVIFF)

Promiňte, že žiju

Velmi nadané architektce Sereně, která studovala v různých zemích a získala několik titulů po celém světě, se začne stýskat po domově. Rozhodne se proto vrátit zpátky do Itálie a najít si práci. Záhy však zjistí, že se coby silná žena a profesionálka ve své rodné zemi uznání rozhodně nedočká. Zatímco se marně snaží najít práci svých snů, která by ji doopravdy bavila, potkává homosexuála Francesca, jenž Sereně na její strastiplné cestě poskytne pomoc a oporu. Mezi Serenou a Francescem se vytvoří silné pouto a jeden druhému pomáhají čelit životním těžkostem a nepřízni osudu. Vzájemně se od sebe učí, že chtějí-li být sami sebou, je někdy nejlepší předstírat, že jsou někým úplně jiným.

The Tragedy of Macbeth

Adaptace nezapomenutelného dramatu Williama Shakespeara vzešla v roce 1971 z dílny v té době již uznávaného Romana Polanskiho a dodnes je považována za jednu z nejlepších. Role statečného leč chorobně ctižádostivého generála skotských králových vojsk, z něhož se kvůli touze po moci stává vrah, připadla známému britskému televiznímu herci Jonu Finchovi. Jeho podlou ženu hraje držitelka ceny BAFTA Francesca Annisová. Není to ale jen časem prověřený příběh a herecké výkony, díky nimž se tento snímek zařadil mezi nezapomenutelné. Velkou troškou do mlýna přispívá i výprava v čele s opulentními kostýmy, za něž byl ostatně návrhář Anthony Mendelson také ověnčen cenou BAFTA.

Pračlověk

Dug je typický neohrožený hrdina dosud žijící v celkem poklidně probíhající době kamenné. A teď, spolu se svým čtyřnohým přítelem Čenichem, musí zachránit svůj kmen a milovaný domov před velkou hrozbou. Vtrhla k nim doba bronzová v čele s padoušským lordem Bafoněm. Dug se nakonec díky náhodě ocitá přímo uprostřed nepřátelského území a tam vsadí budoucnost svého kmene do podivné hry, ve které se dvě stejně velké skupiny bojovníků snaží kopat do kožené koule. Dug má jedinou šanci: naučit sebe a dalších deset hodně nemotorných pralidí hrát fotbal a pak vyhrát zápas proti elitnímu reprezentačnímu klubu Real Bronzio. Jen tak můžou získat zpět své území. To se na začátku jeví naprosto nemožné. Vypadá to spíše na naprostou katastrofu, totální debakl a po ní následující dlouhodobou práci v dolech vítězné civilizace. Naštěstí se jim podaří na svou stranu získat velkou fotbalovou fanynku Tynu a díky jejím trenérským metodám, využívajícím i bublající sopky a vroucí gejzíry, se vše začíná obracet k lepšímu. Dokáže však doba kamenná překonat dobu bronzovou? Vyhraje Dug a jeho tým zápas a získá své území zpět? Nic není jisté.

Góóól! II

Vzrušující příběh Santiaga Muneze (Kuno Becker) pokračuje v akcí a dynamikou nabitém pokračování Gól 2. Vynikající hráč anglického týmu Newcastle United dosáhne hvězdného – a každého fotbalisty – velkého snu, když přestoupí do týmu Real Madrid, aby hrál v lize evropského šampionátu UEFA po boku takových hvězd jako je David Beckham, Zinedine Zidane, Raul, Guti nebo Iker Casillas. S přicházející záplavou úspěchů, popularity a bohatství se však začíná odkrývat i druhá, méně příjemná strana fotbalové mince. A ta může zničit vše, na čem Santiago doposud tak tvrdě a obětavě pracoval – slibnou sportovní kariéru a city svých nejbližších.