Recenze: Arcane - fenomenální animák ze světa League of Legends

Recenze: Arcane - fenomenální animák ze světa League of Legends | Fandíme seriálům
Riot Games / Netflix
První akt nastavil vysokou laťku, seriál si však dokázal udržet kvalitu i ve svém zbytku.

Je to dva týdny co jsme na našem webu publikovali první dojmy ze seriálu Arcane, animovaného počinu ze světa nejhranější počítačové hry League of Legends. Seriál rozdělený do tří aktů po třech dílech dopadl v rámci toho prvního skutečně skvěle. Poslední akt byl na Netflixu vydán tento víkend, a tak je načase zhodnotit si seriál jako celek, zda se podařilo studiu Riot Games ve svém prvním seriálovém počinu udržet vysokou laťku, a zda seriál dokázal naplnit potenciál jak u fanoušků hry, tak u běžných a světem League of Legends nepolíbených diváků.

Připomenu, že děj se točí kolem několika hlavních postav, hratelných championů ve hře, a to konkrétně kolem sester Jinx (kterou dabuje Ella Purnell) a Vi (kterou dabuje Heilee Steinfeld). Ty vyrůstaly společně na území Podměstí, periferii města Piltoveru kde přebývá především chudina. Piltover, technicky vyspělé a rozkvétající město plné blahobytu, Podměstí naopak zatuchlé místo, území chemobaronů a vyvrhelů. Seriál pak sleduje tyto nehostinné podmínky a cestu dvou charakterově velmi rozdílných sester do podoby, v jaké je známe jako hráči dnes. Kromě těchto dvou postav se objevují další známá jména v podobě vynálezce Jayce a jeho kolegy Viktora, kteří se snaží ovládnout tzv. magitechniku, neboli kombinaci elementární a esenciální magie a techniky. Seriál se tak zaměřuje i na jejich cestu za obhájením této průlomové technologie před byrokracií piltoverské Akademie věd, a dále také názorový rozkol v jejím využití.

Netflix/Riot Games
League of Legends: Arcane

Je na místě zmínit, že jsem fanoušek a hráč League of Legends, a moje znalosti hry a především příběhu mi dávají značnou výhodu před nepolíbenými diváky. Výhodu především v tom, že si dokážu seriál užít naplno i se všemi vizuálními a příběhovými detaily, které jsou do seriálu zakomponovány. Není jich málo, tvůrci velmi dobře pracují s vypravěčskou strukturou a dokážou věrohodně zobrazit události, které formovaly jednotlivé postavy do podoby, ve které je známe jako hráči. Rozhodně se sluší pochválit skutečnost, že i přes množství postav, které v Arcanu vystupují, nepůsobí seriál dějově roztříštěně, a postavy nijak ploše. Vizuál a dialogy dodávají hloubku i těm, které nemají tolik screentimu, či jsou prostě jen vedlejšími postavami.

Že to zní až moc dobře? To nejlepší teprve přichází, a to je vizuální stránka seriálu. Arcane volí naprosto jedinečnou formu animace, ve které se prolínají ručně kreslené scenérie s počítačovou animací. Každá scéna zachycující prostředí tak působí jako živý obraz, na který se skutečně hezky dívá. Postavy jsou pak naprosto detailní, působí opravdu živě a zajímavě. Akce je především v prvním aktu skvělá, a dává vzpomenout na hravý styl Guye Ritchieho. I v pozdějších fázích seriálu však akce nijak nepolevuje, předposlední díl nabízí dokonalou akční sekvenci, při které ukápne slina nejednomu fanouškovi hry. Střih je místy trochu zběsilý, akce i tak ale zůstává přehledná a živá.

Riot Games
League of Legends: Arcane

Celý vizuál pak podtrhuje strhující hudba, která v akčních scénách dokonale podporuje dění na obrazovce, a jednotlivé skladby jsou výtečnou podporou pro akční sekvence, stejně tak jako pro vypjaté emocionální momenty. Riot Games už léta potvrzují svoji kvalitu na tomto poli svojí hudební produkcí a svými filmečky k různým eventům, seriál Arcane je pak podtrhnutím toho, že Riot je aktuálně kvalitativně na naprostém vrcholu ve svém oboru.

Pokud se zaměříme na příběh, mě osobně nezklamal a naopak každý díl byl v tomto ohledu nadprůměrný. V každé části se děj posouval kupředu ať už z hlediska jednotlivých událostí, tak na poli charakterového vývoje postav. Hráči přišli na spoustu zajímavostí, které byly doteď v příbězích jednotlivých postav skryty. Někteří možná můžou mít problém s tím, že finální díl nenabízí extra porci akce, ovšem z emocionálního hlediska funguje velmi dobře, a i přes otevřený konec seriál působí uceleně.

Riot Games / Netflix

Ve výsledku je tak Arcane naprosto fenomenální počin, a jeden z nejlepších animovaných seriálů posledních let. Vizuální stránka je opravdu výjimečná a skvělá, kombinace ruční kresby a počítačové animace působí opojně a živě, to vše podtrhuje strhující hudba. Příběh je detailní, i přes zaměření se na několik postav nepůsobí roztříštěně, a každé postavě dává dostatek prostoru pro uvěřitelný charakterový rozvoj. Seriál skýtá opravdu emocionální momenty, které fanoušky her dostanou k slzám smutku či štěstí. Pro diváky hrou nepolíbené může Arcane být zajímavý svým bohatým a zajímavým světem, který seriál vykresluje dostatečně pochopitelně. Věřím, že seriál odstartuje naprostý boom zájmu o další podobné projekty, a pro Riot Games v tomto odvětví začíná období něčeho opravdu velkého.

10/10