Tohle jsme my: Recenze 3. řady

Tohle jsme my: Recenze 3. řady | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 34 obrázků
Drží si dojemné drama stále tak vysoko nastavenou laťku i ve třetí sérii?

Třetí sezóna This Is Us alias Tohle jsme my je za námi a já už teď pociťuji, jak mi tento seriálový kousek bude na obrazovkách do podzimní sezóny chybět. Kronika rodiny Pearsonových je stále stejně zábavnou a dojemnou podívanou jako v předešlých dvou řadách. Většina aspektů seriálu si stále drží velmi vysokou úroveň, ale přeci jen se ve třetí sérii najde více lehkých zaškobrtnutí než dřív. Pokud teprve sledujete první řadu na ČT Art, tak se nemusíte bát, v této recenzi na spoilery nenarazíte.

Třetí série má stejně jako předchozí řady 18 epizod a na rozdíl od předešlých sezón tahle postupně neodkrývá natolik zajímavá tajemství. Linka z Vietnamu je sice zpracovaná vcelku dobře, avšak neoplývá ničím, co byste dopředu nečekali a její vyvrcholení překvapivě vyplyne zcela do prázdna. Nejzajímavější na této sérii je podle mě fakt, že tvůrci v závěrečné epizodě potvrdili, že seriál se nebude zabývat pouze dvěma generacemi rodiny Pearsonových, ale rovnou třemi. Takže kromě děje z minulosti a přítomnosti se v nadcházející řadě dočkáme i blízké buducnosti, což může seriálu poskytnout zcela nový rozměr.

Třetí sezóna se ze všech předešlých nejvíce odehrávala v přítomnosti, kdy Kevin (Justin Hartley), Kate (Chrissy Metz) a Randall (Sterling K. Brown) zápolí se středním věkem. Každý ze sourozenců dostal spoustu prostoru a jejich linky se vyvíjeli ne vždy očekávaným směrem. Stejně jako v dřívějších řadách, i zde jsou superlativy k hereckým výkonům na místě a cena Emmy za nejlepší herecký ansámbl by zde byla opět zcela zasloužená. Každý herec i ve vedlejší roli je zde perfektně obsazený a všichni dostanou dostatek prostoru i vypjatých scén, kde potvrzují, že scénář a herecké výkony jsou nejvýznamnějšími atributy seriálu.

Samozřejmě i řemeslná stránka This Is Us je stále na výborné úrovni. Po kamerové stránce jsme se tentokrát dočkali několika (na seriál) úctyhodných scén z Vietnamu či sekvencí s početným komparzem. I přesto je ovšem kamera a režie nejsilnější v intimních dialogových scénách. Písničkový hudební doprovod je opět jedním z nejlepších seriálových soundtracků, co se za letošní televizní sezonu urodil, a nejedna melancholická skladba se okamžitě zařadila do mého playlistu. Další chválu si zaslouží maskéři, jelikož masky především u babičkovské verze Beth (Mandy Moore), omšelého Miguella (Jon Huertas) a v závěru Randalla jsou úžasné a je vidět, že na této stránce produkce seriálu rozhodně nešetřila. K řemeslné stránce tak opět nemám, co vytknout.

Tohle jsme my považuji za jeden z nejlepších seriálů, co jsem kdy viděl. Obdivuji tvůrce za to, že dokázali vytvořit titul, který se odehrává v několika časových liniích a zároveň drží dějově pohromadě, jako málokterý jiný seriál. Od hereckých výkonů, po jistou režii až po scénář je seriál úžasnou podívanou, který po většinu dílů baví, dojímá a nenuceně vás přinutí k filozofickým otázkám o životě. Nejeden díl vás na konci dožene k slzám a vy mu za to ještě ve finále budete vděční. Třetí sezóna už nenabízí tolik překvapení a zpracování některých dějových linek bych si dovedl představit lépe, avšak ve finále je i tato řada famózní podívanou s několika nezapomenutelnými epizodami.

Je patrné, že tvůrce Dan Fogelman (Bláznivá, zatracená láska) opravdu nelhal, když na podzim uvedl, že mají dopodrobna vymyšlený děj na několik řad dopředu, a navíc již mají natočenou i poslední scénu seriálu. Jak a kdy tento seriál asi skončí? Jelikož je This Is Us v USA obrovským hitem, tak se dá předpokládat, že se ho stanice NBC nebude chtít jen tak vzdát. Scenáristé v čele s Danem Fogelmanem ovšem potvrdili, že seriál rozhodně nebudou zbytečně protahovat a skončí v momentě, kdy sami uznají za vhodné.

8/10