Quibi: První recenze seriálů pouze pro mobily odhalily, zda nás má technologický výstřelek vůbec zajímat

Quibi: První recenze seriálů pouze pro mobily odhalily, zda nás má technologický výstřelek vůbec zajímat | Fandíme seriálům
Quibi
Originální obsah nové streamovací služby je podle recenzí spíše zklamáním.

V posledních pár letech se televizní zábava mění úplně od základu, a to hlavně kvůli obrovskému boomu streamovacích platforem. A ať už se jedná o Netflix, Disney+ nebo Amazon Prime, streamovací služby se snaží diváky nalákat hlavně na exkluzivní nabídku pořadů, které vlastní. Nová streamovací platforma Quibi na to šla trochu jinak.

Quibi: Zvláštní streamovací služba pouze pro telefony se blíží. Seznamte se.

Rozhodla se totiž celkově změnit princip, jakým filmy a seriály konzumujeme. Jednak se nesnaží dostat se na všechny možné platformy a je dostupná pouze na mobilních telefonech. Na těch si pak nejde pustit nic delšího. Všechny seriály mají krátké epizody a všechny filmy jsou rozkouskovány na části. Délka videa je obvykle do deseti minut. Díky tomu by se nabízený obsah služby měl hodit pro krátkodobou konzumaci (například v tramvaji). To, že samotný obsah není hlavní devízou, však neznamená, že by se na něj zapomnělo. Quibi od svého spuštění, které proběhlo 6. 4., nabízí hned několik originálních počinů. U nás zatím není služba dostupná, ale díky prvním recenzím si o prvotní nabídce můžeme udělat obrázek.

Celkově by podívaná na Quibi měla mít celkem smíšenou kvalitu, některé projekty však podle všeho celkem dokáží obstát. Jedněmi z nejskloňovanějších pořadů jsou v tomto ohledu Survive, katastrofický thriller se Sophie Turner v hlavní roli, tajuplné retro ala Stranger Things v podobě When the Streetlights Go On nebo politický dokument Run This City. Zklamat by pak podle všeho neměly pořady jako kulinářská reality show Dishmantled nebo dokumentární série I Promise.

Celkově by se však v nabídce zatím neměl nacházet žádný vyložený klenot. Místo toho je v současné době služba zahlcena hromadou silně podprůměrných projektů, zejména pak řadou pokulhávajících reality shows. To platí například i o návratu ikonické prankové série Punk’d, na které je podle všeho zajímavé jenom to, jak si moderátor v podobě Chance the Rappera celé natáčení užívá. Aktuálně tedy obsah, který Quibi nabízí, spíše za moc nestojí.