Minirecenze: 10. epizoda 12. série Teorie velkého třesku

Minirecenze: 10. epizoda 12. série Teorie velkého třesku | Fandíme seriálům
12. řada Teorie velkého třesku se po krátké pauze vrací na obrazovky a nabízí zajímavou epizodu, která odkazuje na spin-off Young Sheldon.

Pozor, článek obsahuje spoilery k 12. sérii

10. epizoda 12. série se nese v duchu starých VHS kazet, kolem kterých se točí obě hlavní dějové linky. Howard testuje funkčnost svého videopřehrávače, aby jej mohl půjčit Amy a narazí na starou nehrávku, kde jako amatérský kouzelník Howdini trénuje na vystoupení na konkurzu. Video uvidí i Bernadette, ve které se zničehonic probují ohromný zájem o manželovo kouzlení. Chce, aby to Howard s konkurzem do elity kouzelníků nevzdal. Druhá a mnohem důležitější dějová linka navazuje na předchozí epizodu, kde se Sheldon a Amy dozvěděli, že Rusové vyvrátili jejich velkou teorii. Sheldon se topí v depresích a Amy se snaží najít způsob, jak ho z toho dostat.  Děj se nakonec točí okolo staré videokazety, kterou Leonard dostal od Sheldona pro případ nouze.

Teorie velkého třesku očima hlavních hvězd: Jaké mají vztahy?

V tomto momentě se seriál výrazně protne se svým mladším bratříčkem. Nahrávka totiž obsahuje povzbuzovací řeč, kterou adresuje malý Sheldon svému staršímu já. Problém nastane ve chvíli, kdy je nahrávka přerušena záznamem fotbalového zápasu, kterou tam nahrál Sheldonův otec.

Epizoda se tímto momentem vyhoupla výrazně nahoru, protože nabídla dosud nejemotivnější moment 12. série. Není třeba se rozepisovat o Bernadette a jejím zájmu o kouzla, který přišel úplně odnikud. V momentě, kdy si začnete říkat, že se Bernie dokáže chovat příjemně a umí Howarda podpořit v jeho koníčcích, scénář vám dá menší facku a vy si uvědomíte, že Bernadette je pořád ta zlá holka, která své zájmy upřednostňuje před zájmy jiných. Tato postava mi už několik epizod leží v žaludku a asi poprvé za dobu, kdy sleduji seriál, musím říct, že nějaký charakter opravdu nemám rád.

Zpět ale k tomu, co se hodně povedlo. Sheldonova nahrávka zároveň obsahuje motivační řeč jeho otce k fotbalovému týmu, kde byl koučem. Sheldon si ji vezme k srdci, ale zároveň v ní najde doslova "jiný úhel pohledu" k řešení jeho a Amyiny studie. Ač se takové rozuzlení zdá jako neskutečný kýč, při sledování jsem dostal jistý pocit satisfakce. A Sheldonovo poslední děkuji, které bylo adresováno jeho otci, posadilo třešničku na dortu celé epizodě. Přesně tohle jsou momenty, které by mohly definovat 12. sérii.

A co si o nové epizodě myslíte vy? Dejte ná vedět do komentářů. Zároveň si můžete prohlédnou naši galerii s výjevy z 10. epizody 12. série. Inspirující řeč Sheldonova táty můžete vidět zde:

7/10