Hra o trůny: Chyba v seriálu byla pro Starbucks neplacenou reklamou v hodnotě 2,3 miliardy dolarů

A to se vyplatí.

Ve čtvrté epizodě osmé řady Hry o trůny se stala zábavná chyba, kdy někdo na stole zapomněl kelímek s kávou, o kterém se spekulovalo, že pochází ze sítě kaváren Starbucks (což se nakonec neukázalo být pravdivou informací, jednalo se o kelímek firmy, která na natáčení zajišťuje catering).

Šlo o moment, který asi většina přešla s mávnutím rukou nebo úsměvem. A ten největší mohou mít na tváři šéfové firmy Starbucks, protože podle marketingové společnosti Hollywood Branded jde pro ně o skvělou reklamu zdarma, která má hodnotu až 2,3 miliardy dolarů. Ano, 2,3 miliardy dolarů. 

Výkonná ředitelka Hollywood Branded Stacy Jones k tomu dodala: "Tohle je pro Starbucks šťastná náhoda, která se odehrává jednou za život."

Jak se totiž dalo čekat, tak se kelímek ve Hře o trůny začal zběsile řešit a to nejen na internetu, ale také na mnoha televizích nebo rádiových stanicích po celém světě. Počet zmíněk v různých médiích se odhaduje na cca 10 tisíc a tohle číslo samozřejmě dál roste.

To je ale podle Stacy jen začátek:

"Ale popravdě, to je pouze špička ledovce, protože to, co nebylo monitorováno nebo odhadováno je to, jak intenzivně to řešili lidé mezi sebou a na sociálních platformách."

To není úplně pravdivé tvrzení, protože analytická společnost Talkwalker se zaměřila na to, kolikrát byla na internetu řeč o této události a v prvních 48 hodinách to bylo téměř 200 tisíc zmínek (které pak viděla další spousta lidí).

Přestože z pohledu tvůrců a diváků to byl omyl, v případě marketingu se jedná o pozitivní věc, protože se to mezi lidmi řešilo mnohem více než, pokud by to byla záměrná propagace produktu. 

A s ohledem na to, jak intenzivně se o tomto "úletu" diskutuje, marketingoví specialisté předpokládají, že tahle událost oslovila tolik lidí, že by podobně efektivní placená reklama měla hodnotu zmíněných 2,3 miliard dolarů.

Může se to zdát jako přitažené za vlasy a jde o odhady, ale jisté je to, že pro Starbucks to prostě byla výhra a povědomí o už tak velmi známé značce se ještě zvýšilo. 

Zdroj: CNBC

Komentáře 0

Související články

Šéfredaktorkou webu je Missandei, e-mail serialy@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail studio@koncal.com

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu

© 2016 – 2019 FandimeSerialum.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest

Zavří reklamu