Stranger Things 3: První ohlasy mluví o nejlepší sérii vůbec

Stranger Things 3: První ohlasy mluví o nejlepší sérii vůbec | Fandíme seriálům
Američtí recenzenti už mají za sebou všech osm epizod 3. řady a nešetří chválou.

Už tento čtvrtek na americký svátek Den nezávislosti dorazí na Netflix dost možná nejočekávanější seriál letošního léta, a tím je samozřejmě 3. série retro sci-fi hororu Stranger Things. Seriál poprvé debutoval před třemi lety a svým perfektním mixem nostalgie, skvělých postav a starých známých nápadů v novém kabátku vystřelil mezi ostatní tvorbou streamingové služby na vrchol popularity.

Druhá řada z roku 2017 se taktéž dočkala velmi pozitivního přijetí, a i když se na ní rozhodně daly najít mouchy, lze ji považovat za důstojné pokračování. Kritika často mířila na to, že dvojka oproti originálu nenabízela mnoho nového a vlastně jen přinesla víc všeho, co si diváci v první řadě oblíbili. Za dveřmi je však premiéra třetí řady, a tak se dočkáváme prvních ohlasů od zahraničních kritiků. Dokázali tvůrci Matt a Ross Dufferovi napravit své malé přešlapy a dodat další skvělý zážitek?

TOP 9 seriálových premiér měsíce července, které si nesmíte nechat ujít

Odpovědí je naštěstí jednoznačně ano. Prakticky všichni se shodují, že Stranger Things 3 jsou velkým skokem nahoru oproti dvojce a mnoho recenzentů je dokonce kvalitou řadí i před 1. sezonu. Zatímco 2. série působila hodně jako uzavření nedořešených dějových linek z jedničky, 3. řada prý posouvá příběh kupředu, nebabrá se tolik v minulosti a od předchozích série je v mnohém jiná a unikátní. Pokud jste měli obavy, jak dlouho by seriál mohl vydržet se svým zvykem mírně se opakovat, konec trojky prý zanechá věci v hodně jiném bodě, než v jakém jsme do seriálu vstoupili a pro další pokračování jsou dveře doširoka otevřené.

Všechny hlavní postavy jsou prý jako vždy skvělé a každá má v příběhu svou roli, chválu ale sklízejí nejvíce David Harbour jako šerif Jim Hopper, Dacre Montgomery coby Billy a nový přírůstek k obsazení Maya Hawke neboli Robin. 3. řada také podle všeho dokáže ze všech dosavadních nejlépe ždímat emoce, ať už je to strach, radost, humor, napětí nebo smutek. A ano, v průběhu nové sezony prý zažijeme všech pět. Hlavně ke konci série se bude atmosféra dát krájet a zažijeme i nejkrvavější a nejhororovější momenty seriálu vůbec.

Stranger Things 3: Finální trailer dorazil a odkrývá příběh. Přijde i Godzilla?

V čem se recenze naopak názorově rozdělují, je celková struktura příběhu a scénář. Pro některé všechny dějové aspekty a postavy krásně zacvakly do sebe, jiní naopak kritizují, že prvních několik epizod se malinko ztrácíte a není vám jasné, na co se soustředit předně. Vina prý leží hlavně na obrovském množství postav. Herecký ansámbl každou sezonu roste, a když se scenáristé snaží dát všem dostatek prostoru a alespoň trochu důležitou roli, může seriál působit velmi roztříštěným dojmem. Jinak to ovšem vypadá, že nás ve čtvrtek čeká pořádná osmihodinová jízda.

Chystáte se sjet všechny epizody najednou ihned po jejich zveřejnění? Nebo si dáte se sledováním načas? Napište nám do komentářů. Alespoň podle recenzí bych ale doporučoval koukat co nejrychleji, všichni kritici prý obdrželi seznam spoilerů, o nichž nemohou vůbec mluvit, a není to údajně žádná krátká záležitost.

Zdroj: Pedestrian.tv, Nerdist.com, Mashable.com