Recenze: Big Mouth 3

Recenze: Big Mouth 3 | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 24 obrázků
Pubertální sedmáci dávají vzpomenout s humorem sobě vlastním na stydlivé okamžiky nás všech.

Big Mouth jsem se dostal před měsícem čistě náhodou a to při psaní článku k traileru ke třetí sérii. O seriálu jsem před tím nějaké povědomí měl, avšak až po zhlédnutí upoutávky ke třetí řadě jsem si říkal, že tohle zkrátka musím vidět. Sled vulgárních, oplzlých, naturalistických scének v animovaném podání s pubertálními dětmi je opět něco, co se odlišuje od zajetých animovaných titulů. Tohle není sci-fi šílenost z ranku Ricka a Mortyho či vtipná kritika dnešní společnosti a zásadních událostí ve světě jako v South Parku, Big Mouth se zaměřuje na to nejtrapnější období našich životů, na pubertu.

V recenzi ke třetí sezóně se neubráním srovnávání s prvními dvěma řadami, které jsem nakoukal teprve před pár týdny. První řadě se hned od prvního dílu podařilo bravurně představit hlavní charaktery a specifický humor, který se opravdu neštítí vůbec ničeho. Masturbace jednoho z protagonistů vedle spícího kamaráda a sex s mluvícím polštářem vás po čase již vůbec nepřekvapí a jedná se o ty menší zvrácenosti, kterých tento seriál nabízí nepřeberné množství. Bohužel první série trpí velmi nevyváženým tempem. Skvělou nápady hýřící epizodu často střídal velmi průměrný díl a z celkových deseti dílů se poskládal jen lehce nadprůměrný zážitek. Druhá sezóna již byla v tomto ohledu konzistentnější a nabízí několik epizod, jimž bych se nebál udělit to nejvyšší hodnocení.

Třetí sezóna v trendu druhé série víceméně pokračuje, avšak v některých dílech ji celkem docházel dech. “Problém“ Big Mouth v některých pasážích spočívá v tom, že všechny události, které se v předchozích dílech stanou, na sebe navazují v následujících dílech. Díky tomu je v tomto směru Big Mouth mnohem lepší na binge-watching, jelikož s týdenními odstupy by divák snadno zapomněl, co se v předchozích dílech stalo. Právě návaznost dějových linek jednotlivých charakterů způsobuje v některých dílech nudnější sekvence, kdy se tvůrci chtě nechtě musí s některými zápletkami vypořádat a nemají tolik prostoru na vtipem odlehčené pasáže.

Na druhou stranu musím tvůrce pochválit za rozjezd třetí sezóny. Na rozdíl od předchozích dvou řad nemá třetí série deset, ale jedenáct epizod. Ovšem onen první díl má dvojitou stopáž (necelých 50 minut) a slouží jako dovyprávění a přemostění z předchozí série do třetí řady. Tato stopáž je na Big Mouth až příliš dlouhá, avšak oceňuji, jakým způsobem scenáristé rozjeli děj třetí série. Některé linky uzavřeli, pár charakterů zaznamenalo určitý posun a dále rozvinuly několik linek do budoucích epizod.

Třetí sezóna pokračuje v pubertálních trapasech, depresích z dospívání a stydlivosti. Před zhodnocením scénáře pro jistotu rychle shrnu pro neznalce seriálu děj. Big Mouth vypráví každodenní pubertální strasti třináctiletých hrdinů z jedné maloměstské základní školy. Pubertální, sexuální a ty nejúchylnější nápady a myšlenky jsou zde prezentovány skrze hormonální monstra. Každý z hrdinů, který si prochází pubertou má (až na výjimky) své vlastní hormonální monstrum. A právě o světě těchto hormonálních monster bude pojednávat připravovaný spin-off, o kterém jsme vás dříve informovali.

Od předchozích řad se více upustilo od hlavních hrdinů Andrewa (John Mulaney), Nicka (Nick Kroll) a Jessi (Jessi Klein). Více prostoru začaly dostávat vedlejší postavy z jejich třídy a třetí sezóna se více zaměřila na něžné pohlaví. Tvůrci se více zaobírali i homosexualitou, bisexualitou a pansexualitou. Na to, jak se jim tahle témata povedlo zpracovat, si bude muset každý odpovědět sám, avšak já si myslím, že se tato tématika tvůrcům vcelku povedla a nikoho by podle mě neměla vyloženě urážet.

Třetí řadě jednoznačně prospělo větší zaměření na postavy Missy (Jenny Slate), Jaye (Jason Mantzoukas) a Matthewa (Andrew Rannells). Všichni tři se v seriálu dočkali silných pasáží, které natrvalo posunuly a rozvinuly jejich charaktery. Navíc bylo ku prospěchu věci, že někdy Andrew zmizel ze scény, jelikož mi s každým dalším dílem leze víc a víc na nervy a je pro mě jednou z nejslabších postav seriálu. Dále mě od prvopočátku seriálu štve odsouvání Nicka na druhou kolej. Od prvních sérií mi přijde, že tvůrci sází víc na charakter Andrewa a Nick tak nemá tolik prostoru, kolik by si zasloužil.

Po řemeslné stránce se jedná o animovaný nadstandard. Ve Full HD vypadá seriál skvěle, a především ve finálním “superhrdinském“ díle bylo znát, jak mají tvůrci animaci plnou detailů a akčních scén v malíku. Excelentní je i dabing jednotlivých postav. Spousta herců dabuje více než jednu postavu, ale ničemu to nevadí, jelikož všichni zúčastnění ze sebou dostávají v tomto ohledu maximum a divák ani nezaznamená, že v některém díle herec, co dabuje jednu z hlavních postav, daboval i nějakou vedlejší roli.

Tvůrci v čele s Andrewem Goldbergem a Nickem Krollem ani ve třetí štaci nešetří nápady a nechutnostmi a podobně jako Rick a Morty ani zde se tvůrci nebojí žádných ujetých nápadů. Stále v některých dílech dokáží svými oplzlostmi překvapit a několikrát jsem si při sledování pomyslel, že tohle už je přeci jen přes čáru. Jenomže právě občasný šok a vzrůstající obliba některých charakterů mě dohnaly ke zhlédnutí všech řad a s radostí si pustím i další tři série, které Netflix oznámil ještě před premiérou třetí sezóny. Big Mouth rozhodně není pro každého a komu humor South Parku a Amerického táty přijde stupidní nebo až příliš vulgární, tak ho Big Mouth jen stěží chytne.

Výhodou pro všechny, kteří zápasí s angličtinou, je možnost zhlédnout všechny tři série na Netflixu s českými titulky.

8/10