Recenze: The Boys: 2. řada

Recenze: The Boys: 2. řada | Fandíme seriálům
Amazon Prime
Zobrazit dalších 21 obrázků
Jak se nám líbila druhá sezóna drsné komiksovky The Boys od Amazon Prime?

Loňská první řada The Boys byla seriálovým zjevením, které okamžitě získalo zástupy fanoušků. Konečně se diváci dočkali komiksového seriálu, jenž se nebojí překopávat hodnoty klasických superhrdinských titulů, dělat si legraci jak z komiksové stáje DC, tak Marvelu a do toho sarkasticky poukazovat na palčivé problémy aktuálně rezonujících ve společnosti. První série nabídla takřka dokonalou směsici černého humoru, brutálních akčních scén, sympatických zvrácených postav a zajímavého světa superhrdinů. Tento prohnilý svět divák s chutí objevoval skrze neurotického obyčejného protagonistu zasaženého osobní tragédií.

The Boys: Obsazení hvězdy ze seriálu Lovci duchů a další informace ke 3. sérii

Ke druhé sezóně vzhlížela valná většina fanoušků s vysokým očekáváním, jež utvrzovala i přehnaná prohlášení tvůrců o tom, že druhá řada bude ještě nadupanější, krvavější a zběsilejší. Nebylo jednoduché dostát těmto prohlášením a bohužel se to tvůrcům ve všech ohledech nepovedlo. Neblahým důsledkem je, že druhá řada i přes neochvějné kvality lehce zaostává za první štací The Boys.

Největším problémem druhé sezóny je rozdrobený příběh, který se mohl odvíjet mnohačetnými směry. Ovšem cesta, kterou tvůrci zvolili, nestačí na to, aby utáhla osm hodinových dílů. Ústřední dějová linka by se dala odvyprávět na poli pěti epizod a diváci by o nic zásadního nepřišli. Druhá sezóna se více než na posun ústřední linky zaměřuje na jednotlivé postavy a dává příliš mnoho prostoru i těm, kteří nemají divákům, co nabídnout.

Amazon Prime
The Boys 2

Ze začátku mi více prostoru pro Deepa (Chace Crawford), Frenchieho (Tomer Capon) a Kimiko (Karen Fukuhara) dávalo smysl, avšak s každým dalším dílem můj zájem o tyto postavy postupně opadal. Všichni tři mají ve druhé řadě srovnatelné množství prostoru jako nevyzpytatelný sympaťák Billy Butcher (Karl Urban), jehož charakterní posun a dějová linie je na seriálu tím nejzáživnějším. O to více zamrzí, že se tvůrci více věnují druhořadým postavám na úkor Billyho a ďábelského supermana Homelandera (Antony Starr). Kdykoliv se jeden z této dvojice objeví na scéně tak je o napětí a zábavu postaráno, a je velká škoda, že scenáristé těmito dvěma postavami šetří více než je záhodno.

Druhé sezóně se nedá upřít fakt, že hýří nespoutanou brutalitou a krvavými výjevy. Každý díl nabízí buďto šťavnatou akční scénu či nějakou zvrácenost, kterou v žádném jiném hraném seriálu neuvidíte. Jako ty nejulítlejší bych zmínil velrybu, demonstraci nebo škrcení v blázinci. Tvůrci se očividně neštítí vůbec ničeho a na poli seriálů bych se nebál zvrhlost a nekompromisnost The Boys připodobnit k Městečku South Park.

Amazon Prime
The Boys 2

Je zřejmé, že Amazon Prime věnoval druhé sezóně větší rozpočet než v případě nevyzpytatelné první řady, což je evidentní především na akčních scénách. Vizuální efekty jsou s ohledem na televizní tvorbu nadprůměrné a v žádném momentě mi nepřišlo, že by tvůrcům docházely peníze a museli na nějaké scéně razantně šetřit. Písničkový hudební doprovod je špičkový a spolu s akčními scénami se řadí mezi hlavní vylepšení seriálu oproti předchozí sérii.

Vyjma rozdrolení příběhu na vedlejší dějové linky, z nichž ne všechny si svůj prostor zaslouží, jsou dalším neduhem má nepřiměřená očekávání. Na druhou sezónu jsem se těšil jako na málokterý jiný letošní seriál. I přesto, že se mi líbí, kam tvůrci příběh směřují a co udělali se stále širší skupinou důležitých vedlejších postav, tak mi druhá řada přišla až příliš roztahaná. Hodinový formát je na těch pár akčních výjevů v každé epizodě nepřiměřený. Ukecanost a roztěkanost sráží jinak nadprůměrný seriálový zážitek. Pokud se vám líbila první řada, tak věřím že se budete bavit i u druhé sezóny. Jen doporučuji držet očekávání na uzdě, abyste nečekali něco, co je nakonec na poli seriálové tvorby neuskutečnitelné.

Seriál The Boys, adaptován z komiksové předlohy stejného názvu a vytvořen hercem a režisérem Sethem Rogenem, je zasazen do alternativního vesmíru, kde jednotlivci obdaření supermocí jsou uznáváni širokou veřejností jako superhrdinové. Tyto superhrdiny vlastní silná společnost Vought International, která je prodává a zpeněžuje. Tito superhrdinové se ve svém osobním životě chovají arogantně a rádi zneužívají svoje superschopnosti. Seriál sleduje primárně dvě skupiny: Sedm, neboli přední tým superhrdinů Vought International a skupinu viligantů The Boys, která se snaží zničit tyto zkorumpované superhrdiny. Skupina The Boys je vedena Billym Butcherem (Karl Urban), který nenávidí všechny superhrdiny a skupina Sedm je vedena egoistickým a nestabilním Homelanderem (Antony Starr). Mimo jejich konflikt sleduje seriál také nové členy každého týmu: Hugh "Hughie" Campbell (Jack Quaid), který se přidá ke skupině The Boys hned poté, co jeho přítelkyně je zabita jedním ze skupiny Sedm, a Annie January/Starlight (Erin Moriarty), která se přidá do skupiny Sedm, ale v zápětí zjišťuje, že superhrdiny, které obdivovala, se nechovají tak, jak si představovala. (ČSFD)

7/10