Recenze: Láska je slepá 2 – Méně lásky, více zaslepení

Recenze: Láska je slepá 2 – Méně lásky, více zaslepení | Fandíme seriálům
Netflix
Zobrazit další 3 obrázky
Populární reality show od Netflixu je zpátky a opět se nás snaží přesvědčit o tom, že vytváří mezi lidmi upřímná pouta.

Reality show se neustále snaží přijít na to, jak zábavným způsobem napárovat nějaké ty singl lidi. Máme tu boj zástupů o jednoho pana snového (slečnu snovou), pokusy spárování cizích lidí s pomocí vědy nebo lechtivé dovádění lidí v plavkách v tropech. Velká část nejrůznějších show je od první vteřiny povrchní, když je zřejmé, že na prvním místě rozhoduje vzhled. Tuhle skutečnost se pokouší odbourat reality show Láska je slepá (Love Ss Blind).

V té soutěžící navzájem nevidí. Pouze slyší. Čistě na základě konverzací a osobnostních sympatií účastníci hledají někoho, s kým si budou rozumět. Když se zadaří, mohou spolu postoupit do dalších fází hry. Nejprve následuje společná dovolená v tropech, pak pokus o soužití za běžného, každodenního fungování. Když tohle všechno páry ustojí, mohou se v závěru sezdat.

Jasně, celé si to na nějaké hlubší zkoumání lásky spíš hraje, než že by to opravdu mělo potenciál (a chuť) takovou ambici opravdu naplnit, ale na druhou stranu se musí nechat, že dva páry z první řady, kterou Netflix vysílal v roce 2020, jsou dodnes stále spolu! A to je na reality show celkem úspěch.

Minulý týden Netflix zveřejnil první část druhé řady a začalo to opět jako solidní podívaná. V úvodu, kde spolu dvojice mluví jen přes zeď, se objevuje hned několik obyčejných, na první pohled sympatických jedinců, kteří si s protějšky zdánlivě notují. Společné štěstí jim nejde než přát. Občas se otevírají docela hluboké rány na duchu a silné osobní příběhy. Jiní soutěžící zase zaujmou tím, jací jsou to od prvního pohledu sebestřední blbci, který prostě nevěříte, že opravdu přišli hledat upřímnou lásku. A stejně jim nakonec někdo skočí na špek, i když se jednomu z pánů podaří kupříkladu zaměnit dvě různé nápadnice při pokusu o erotickou konverzaci…

Další část, kdy se skutečně některé dvojice spárují a odjíždějí na dovolenou, je letos ještě pikantnější. Vypadá to, že problémy mají prakticky všechny páry. Některým prostě tváří v tvář chybí chemie. Jinde staré rány brání rozkvětu nového vztahu. Jeden pár se to snaží dát dohromady, i když on je ateista a ona je přesvědčená o tom, že evoluce neexistuje. Celá řada lidí, kteří v první části působila sympaticky, se najednou předvedou jako značně sebestředná individua, co si na protějšku akorát dokazují svoji nadřazenost, popřípadě se ukazuje, že si daleko víc chtějí volně užívat, než se párovat.

Dobře střižená reality show se samozřejmě vůbec nesnaží ukazovat realitu, ale dát divákům uspokojivý příběh. Jsme tedy ve fázi peripetií a je prakticky stoprocentní, že řada párů, které aktuálně procházejí problémy, je v budoucích epizodách nějak zázračně vyřeší a vše skončí happy endem. Zatím jsme však ve většině případů od lásky dost daleko a spíš sledujeme videomateriál ke studii na téma, jakými všemi způsoby se lidé dovedou ve vztahu chovat nesprávně – ať už jako ti aktivní ubližující (i když třeba nevědomky), nebo jako pasivní příjemci, kteří po sobě z nějakého důvodu nechají šlapat. Že někomu po pár dnech ještě nespadly růžové brýle je pochopitelné, ale že si těch pár dní někteří nedokážou udržet alespoň základní snahu o vzorné chování, tak to nepochopíte. Zvlášť, když je zabírá kamera. Ale kdo ví, jak to je – spousta účastníků do podobných show chodí především kvůli tomu, aby na sebe strhli pozornost a nabrali si tak followery na sociální sítě. Nebo produkce záměrně vybírá problematické typy, aby se něco dělo.

Po první půlce by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby to nakonec nedopadlo žádnému z párů. Na finální soudy je ale samozřejmě ještě brzy, spousta věcí se může otočit. O nějaké studii pravé lásky, jak se pořad snaží občas prezentovat, samozřejmě nejde. Ale pokud máte rádi vztahové reality show, kde jsou emoce jako na houpačce, tak s Love is Blind neprohloupíte. Druhá řada je v rámci žánru stále zpracovaná skvěle, jako správně voyeurský pohled za oponu lidské touhy po souznění.

Podklady a foto: Netflix