Hra o trůny: Co bylo dříve? Slepice nebo drak?

Hra o trůny: Co bylo dříve? Slepice nebo drak? | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 5 obrázků
Podobnost s kurem domácím není čistě náhodná.

Draci jsou mocná stvoření plivající žhavý oheň, který z rozzuřeného protivníka udělá během pár vteřin doutnající popel. V mnoha případech se jedná o mocné spojence, pokud ale proti drakovi (nebo drakům) bojujete, velkou šanci na přežití zkrátka nemáte. To platí i pro Hru o trůny (Game of Thrones), kde se bájná stvoření poprvé objevila už ve finále první řady.

V rozhovoru pro GameSpot se někteří pracovníci studia Pixomondo podělili o dlouholeté znalosti v oblasti animace. Tato celosvětově uznávaná společnost se po stránce vizuálních efektů podílela na více než padesáti filmech. Kromě filmových blockbusterů (Green Lantern, The Amazing Spider-man, Rychle a zběsile) se studio angažuje i na poli televizních seriálů, včetně Hry o trůny. Seriál obsahuje spoustu počítačových efektů a právě dračí stvoření má studio Pixomondo na starosti.

Hned zkraje interview CEO společnosti vysvětlil, že podoba středověkých saní je do posledního pixelu rozebírána se stanicí HBO, která má u těchto rozhodnutích vždy poslední slovo. Největší překážkou v realistickém vyobrazení dračích příšer byl rozpočet. Ten je v posledních dvou sériích několikanásobně vyšší, než při zrodu draků, a tak se studia musela dohodnout na kompromisu. Pokud kvůli nedostatku peněz nemohou být draci v záběru dostatečně věrně zachyceni, tak se děj pro blaho diváků raději přesune někam jinam. Ani jedna ze společností však nepřehlíží fakt, že Hra o trůny je pro značnou část starších diváků seriálová událost roku. A vidět ve vlajkovém seriálu nedokonalou animaci, která by mohla náročné diváky nemile překvapit, to dopustit určitě nikdo nechce.

Nejzajímavější a možná také nejzábavnější částí na celém rozhovoru bylo však odhalení, jaké zvíře animátoři použili jako vzor pro mechaniku létaní draků. Jablko nepadá daleko od stromu, a tak se celý produkční tým shodl na výběru domácích kuřat. V supermarketu si jedno takové koupili a na pracovním stole jej na několik částí rozdělili. Tím vyvstala řada otázek. Kolik síly mnohatunoví draci potřebují, aby se vznesli do vzduchu? Jak pracuje jejich svalstvo, když se pohybují po zemi? K takto komplexní studii se hodí každá pomocná ruka, tudíž informace o tom, že animátoři čerpali i z videí na Youtube, není nijak zvlášť překvapivá. Draci se však s přibývajícím počtem epizod stávali větší a mohutnější. V takovém případě jde na zvířatech zřetelně vidět sebemenší nádech, jako tomu je třeba u slonů. Pokud by dýchání na animovaných zvířatech vidět nebylo, divák by to okamžitě poznal a v tu chvíli by mu mohlo připadat, že draci nejsou skuteční.

Animace je i přes neustálý vývoj kupředu jedno z nejnáročnějších povolání v zábavním průmyslu. Ať už si pouze chcete připomenout, jak nebezpeční dokáží draci v seriálu být, nebo jen máte v úmyslu se povedenými vizuálními efekty pokochat, video pod článkem může být přesně pro vás.

Zdroj: GameSpot 

Přidat na Seznam.cz
Galerie

Komentáře 3

.Banán | 11.11.2017 10:11
Ano vím, že budou vycházet knihy v korekci nového překladu.... četl jsem i první kapitolu knižní Hry o Trůny, takže Martinovu kompozici jsem si už osahal. A proti 200 stranám Tolkienova popisu hvozdů, řek, luk a hájů je to příjemná změna. Čas na knihy momentálně nemám. A pokud chtěl básník tím porouchaným odkazem na awoiaf.westeros.org/index.php/Dragon říci, že se tam dočtu o vzniku draků tak díky. Příště dej vědět kde přesně. Obsah webů odeslaných někým jako ty nerad procházím. I já mám svou pýchu a hrdost.

Související články

30
3
3
3

Šéfredaktorkou webu je Petr Slavík, e-mail serialy@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail studio@koncal.com

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu

© 2016 – 2021 FandimeSerialum.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest

Zavří reklamu