Minirecenze - Živí mrtví: 1. epizoda 9. řady nezklamala

Minirecenze - Živí mrtví: 1. epizoda 9. řady nezklamala | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 23 obrázků
Co říkáme na návrat zombíků podeváté v řadě?

Tak jsme se konečně dočkali. A trvalo to „pouhých“ 38 článků a novinek, kterými jsme vás zásobovali, než konečně dorazila 9. řada Živých mrtvých. To byla ale doba. Minulá řada na nás velký dojem neudělala. Jak si zatím vede tato?

Pozor, článek obsahuje spoilery!

Přesouváme se v čase o 18 měsíců a naši hrdinové pokračují v budování nového civilizovaného světa tak, jak napovídá název epizody. Rick jako hlavní šéf řeší okolní problémy, přičemž se u něho rozehrává názorový rozkol s Maggie. Ta se snaží získat náklonnost svých lidí jako nová vůdkyně Hilltopu a zároveň zabrání vzpouře jejího předchůdce, Gregoryho.Ten nakonec na svou pomstu nehezky doplatí. Dále se tu rozehrává milostný trojúhelník mezi králem Ezekielem, Carol a Darylem. Ten navíc řeší svůj problém coby chůva pro Spasitele, které po porážce jejich bývalého bosse Negana nemá kdo vést. No, snad jsem nic důležitého nevynechal. Dějových linek je tu totiž na jednu epizodu více než dost. Je to problém?

Živí mrtví: 5 teorií, jak tvůrci vyřeší odchod Lincolna

S velkým nadšením v srdci mohu bezpečně říci, že nikoliv. V minulé řadě jsem si hodně stěžoval na nevyváženost prostoru pro dějové linky. Tento problém však první epizoda nové řady napravila. Přestože se zde nachází velké množství linek na necelou hodinku stopáže, přeskakujeme mezi nimi s přehledem. Navíc každá postava dostane tolik prostoru, kolik si zaslouží. Nikdo tedy po čase nezačne vyloženě nudit a máte neustálý přehled o tom, kde se kdo nachází. Což je velká pochvala, protože se zde hodně cestuje z místa na místo. A tím se dostávám k druhému plusu.

O zábavu je také postaráno díky neustále plynoucímu příběhu. Pořád je na co se dívat. Minimálně v první půlce, která je dějem opravdu nabitá. I proto tato epizoda slouží jako perfektní návrat zpátky do příběhu, protože vám prodává tolik věcí najednou, že znovu chcete být součástí toho všeho. Tomu navíc nahrává účast nové krve v podobě showrunnerky Angely Kang, ze které mám zatím pocit, že dokázala nakopnou jednotlivé příběhy kupředu tak, aby mě zajímal jejich postupný vývoj. Zastaralá unavenost z minulé řady, zdá se, vymizela. Ovšem nechci nijak předbíhat.

Pokud bych měl své hodnocení nějak shrnout, tak si rozhodně myslím, že jako úvodní epizoda to funguje na jedničku. Být za škarohlída a vyhledávat zápory, to se mi zde upřímně moc nechce. Jediné, co této epizodě totiž vyloženě podkopává nohy k dosažení vyššího hodnocení, je nepřítomnost nějaké památné či více emočně založené scény. Co se týče gradace, tak tu nic takového nenajdete. I když konec k tomu má jistě nakročeno.

8/10