47% diváků je přesvědčeno, že existuje příliš mnoho streamovacích služeb

Zobrazit další 4 obrázky
Američtí diváci přestávají to enormní množství streamovacích služeb zvládat. A bude hůř!

Společnost Deloitte zveřejnila každoroční průzkum Digital Media Trends, ve kterém 47% diváků prohlásilo, že existuje příliš mnoho streamovacích služeb. Statistika naznačuje, že téměř polovina diváků v USA se těžko rozhoduje, kterou streamovací službu si předplatit. Jejich rozmanitou paletu možností zahrnuje osm různých služeb s vlastním originálním obsahem, a to Netflix, CBS All Access, Hulu, Amazon Prime Video, YouTube Premium, HBO, Sling TV a Showtime.

Žebříček TOP 15 nejočekávanějších seriálů roku 2019
 

Trh streamovacích služeb navíc letos rozšíří i Apple a Disney, který díky zakoupení společnosti FOX bude moci zaujmout vskutku širokou nabídku filmů. Do dvou let se navíc se svou vlastní službou vytasí i Warner Bros. Dá se předpokládat, že tato silná trojice dále posílí frustraci diváků, kteří nebudou chtít platit za několik služeb zároveň.

Je to již šest let, co Netflix přišel se svým prvním vlastním seriálem, kterým byla první řada Domku z karet z roku 2013. Úspěch Netflixu zapříčinil zrod dalších služeb, na které streamovací gigant zareagoval zdražením předplatného a sázkou na enormní produkci vlastní seriálové i filmové tvorby. K frustraci diváků pramenící z průzkumu se vyjádřil místopředseda Deloitte Kevin Westcot následovně: „Diváci chtějí volbu, ale pouze do určitého bodu. Možná právě vstupujeme do éry určitého vyčerpání z předplatného."

Z průzkumu dále vyplývá, že 57% diváků je naštvaných, když jsou pořady a seriály předčasně ukončeny nebo z dané streamovací služby náhle zmizí. S tímto se v poslední době nejvíce potýká Netflix, který ukončil všechny své seriály inspirované komiksy od Marvelu, přišel o kultovní sitcom Přátelé a náhle ukončil seriál One Day at a Time. Tento nešvar posílí i příchod služeb od Disneyho a Warnerů, kteří jistě částečně zablokují svůj původní obsah pro ostatní streamovací služby.

Studie společnosti Deloitte dále zjistila průměrný počet předplacených streamovacích služeb na jednoho diváka. V USA si v průměru předplácejí jen tři služby, což vzhledem k tomu, že se americký trh brzy rozroste v deset různých služeb, není mnoho. Klíčem k přesvědčení diváků, aby si předplatili nějakou streamovací službu, je jejich vlastní seriálový obsah. Seriálové hity typu Stranger Things, Příběh služebnice či Jack Ryan stojí za tím, že si více jak polovina diváků předplatí danou streamovací službu čistě kvůli jednomu populárnímu seriálu, který klasické televizní stanice nenabízejí. Služba stanice CBS rozpoznala tento klíč a bude se snažit posílit řady svých předplatitelů po dubnové premiéře návrátivšího Twilight Zone.

Pokud se trh streamovacích služeb bude ubírat stávajícím směrem, tak to může znamenat konec klasické televize, jak ji známe. Již nyní američtí diváci platí více za klasickou kabelovou televizi než za předplatné tří různých streamovacích služeb, které navíc nabízejí obsah, jenž v klasické televizi neuvidí. Nárust počtu jednotlivých služeb by mohl zapříčinit, že si nejeden divák položí otázku: Proč pravidelně utrácet za klasické vysílání, když již nenabízí nic navíc?

                                                 Zdroje: Screenrant, Variety

 

Galerie

Komentáře 0

Související články

Šéfredaktorkou webu je Missandei, e-mail serialy@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail studio@koncal.com

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu

© 2016 – 2019 FandimeSerialum.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest

Zavří reklamu