Recenze: The Boys - Drsná komiksová adaptace ukazuje superhrdiny, jak je neznáte

Recenze: The Boys - Drsná komiksová adaptace ukazuje superhrdiny, jak je neznáte | Fandíme seriálům
Amazon Prime Video
Zobrazit dalších 29 obrázků
Komiksová série, která si hlavu s politickou korektností neláme

Na to ale The Boys nehrají. Někteří členové The Seven jsou ještě vcelku nezkažení a mají své světlé chvilky, ale například jejich vůdce Homelander (v podání vynikajícího Antonyho Starra) je prvotřídní psychopat, který si zabíjení vysloveně užívá. Potěší také Elizabeth Shue, jako viceprezidentka společnosti Vought International Madelyn Stillwell, která se neštití ničeho, pokud to znamená, že superhrdinové (o které se firma stará) vydělají dostatek peněz.

Samozřejmostí je, že mnozí z The Seven využívají/zneužívají svých schopností nejen k tomu, aby zbohatli, ale také k tomu, aby jim vše (naprosto vše) prošlo. Mají prostě pocit, že jsou "bohové" a když něco chtějí, tak si to vydupou bez ohledu na následky pro ostatní.

Stejně jako v případě týmu The Boys i u The Seven tu je ale onen problém, že některé postavy nemají dostatek prostoru. Možná by se to dalo obhájit tím, že první řada má jen osm dílů, nicméně tempo pár epizod je relativně pomalé (platí to především pro ty první) a tvůrci se klidně mohli zbavit některých nezáživných momentů a více pozornosti soustředit na postavy. Nezbývá než doufat, že se to zlepší v další řadě.

Obecně si ale scenáristé zaslouží pochvalu za to, jak pracují s tématem superhrdinství, které velmi dobře očistili od nekritického obdivu a předkládají nám ho v podobě, která je sice často přitažená za vlasy, ale současně některé momenty působí překvapivě reálně a jsou až bolestně podobné tomu, co se děje v dnešní společnosti (pokud si odmyslíme superhrdiny a dosadíte třeba hvězdičky sociálních sítí).

Příběh se nebojí otírat o kontroverzní témata a rozhodně se nepokouší být za každou cenu politicky korektní. Je pravda, že fandové komiksu asi budou zklamaní, protože i když seriál vzniká pro streamovací platformu, která není tak svázaná pravidly jako "běžné" televize, stále je zřejmé, že se tvůrci v určitých momentech krotili (sami přiznali, že některé prvky upravili), ale na poměry seriálové tvorby jsou The Boys slušně divocí.

Ano, mohli být ještě o špetku odvážnější, ale i tak jsme se dočkali podívané, která se neobává brutality, bizarních sexuálních scén a hlavně se nesnaží být za každou cenu morální a nebojí se nabízet postavy, které rozhodně nejsou vzorem ctnosti a nezkaženosti.

The Boys tedy začali dobře. První epizody se sice neženou zběsile kupředu a tempo by mohlo být o něco svižnější a také by neuškodilo přidat více akčních momentů (speciálně pak s ohledem na to, že těch pár, kterých se dočkáme, jsou obvykle skvělé, přece jen, ne každý den uvidíte to, jak někdo využívá dítě s laserovým pohledem k zabíjení nepřátel), ale bez ohledu na výtky jsou The Boys seriálem, který je nutností pro všechny fandy komiksů, protože staví na hlavu pravidla, která se nám ostatní komiksové světy snaží vnutit už dlouhé roky.

Ve srovnání s komiksovou předlohou je seriálová verze The Boys v určitých ohledech opatrnější a méně šokující, ale i tak je to projekt, který překračuje hranice kontroverznosti mnohem víc, než většina komiksových projektů dneška. Což je osvěžující a hlavně zábavný pohled na superhrdinský svět. Navíc okořeněný o černý humor, zábavně zvrácenou brutalitu a skvělé obsazení. Tempo sice občas kolísá a některé postavy nemají tolik prostoru, kolik by si zasloužily, ale přesto jsou The Boys něčím, co by si žádný fanda komiksů neměl nechat ujít.

8/10