Gotham: Válka Batmana s Banem dorazila do televize aneb recenze 11. epizody 5. série

Gotham: Válka Batmana s Banem dorazila do televize aneb recenze 11. epizody 5. série | Fandíme seriálům
Předposlední epizoda přináší vyvrcholení velké bitvy o Gotham. Jak si vedla?

Gotham se k nám po delší pauze vrátil do pravidelného vysílání s posledními dvěma epizodami. Ta předposlední s názvem They Did What? už k nám dorazila a byla to vskutku nezastavitelná jízda. Epizoda začala následujícího rána po nočním bombardování Gothamu, ke kterému dal souhlas armádní generál, zmanipulovaný Nyssou al Ghul (Jaime Murray). Schylovalo se tak k velké bitvě s Banem (Shane West), jeho přívrženci a armádou, která měla nad policisty převahu. Policistům se rozhodli pomoct Tučňák (Robin Lord Taylor) a Hádankář (Cory Michael Smith), čímž jsme se dostali do oné velké bitvy, kterou jsme viděli v úvodu první epizody této série.

Při výbuchu granátu přišel Tučňák o oko, načež se všichni stáhli dovnitř. Gordon (Ben McKenzie) se pak vydal na radnici, aby zachránil Barbaru (Erin Richards) a své dítě, porazil Nyssu al Ghul a vyřadil čip, kterým ovládá armádního generála, aby mohl být útok jeho vojsk odvolán. Mezitím se rozhodli pomoct i Bruce (David Mazouz) a Selina (Camren Bicondova). Bruce dostal spoustu skvělých vychytávek od Foxe, což skvěle odkazovalo na jejich budoucí spolupráci, až se Bruce stane Batmanem.

Spolu se Selinou odpálil Bruce Wayne Enterprises, aby pád této budovy mohl zničit část nepřátelských vojsk a zdržet postup těch zbývajících. Poté se Selina a Bruce utkali s Banem. Po jednoznačné převaze ze strany Banea se Brucovi podařilo jej na čas vyřadit díky zařízení od Foxe (Chris Chalk), které svým signálem zároveň na Banea přivolalo netopýry. Ovlivní tak zrovna tento moment symbol, pro který se budoucí Bruce rozhodne?

Po souboji mezi Nyssou a Gordonem s Barbarou byla Nyssa těžce zraněna dýkou, nicméně rozkázala armádnímu generálovi, aby se zastřelil, čímž vzala našim hrdinům šanci na odvolání útoku vojáků, kteří poslouchali Baneovy rozkazy. Nysse se následně podařilo uprchnout v ponorce, kterou postavili Tučňák s Hádankářem. Následovala závěrečná bitva mezi klaďasy (s pár padouchy na jejich straně) a Banem a jeho přívrženci, přičemž Bruce si na sebe vzal brnění, které jasně evokovalo kostým budoucího Batmana. Pak přišel rozhodující moment, kdy se všichni přežívající v Gothamu odhodlali postavit se Baneově armádě a pomoci našim hrdinům. Vojáci se tak rozhodli nestřílet na civilisty a postavili se proti Baneovi a jeho kumpánům, které tímto zajali.

Po bitvě následoval rozhovor mezi Hádankářem a Tučňákem, který je přiblížil nám známé komiksové budoucnosti. Poté přišel menší skok v čase, kdy jsme viděli propojení Gothamu s civilizací a Gordon se během slavnostního ceremoniálu konečně stal komisařem. V samotném závěru se pak Bruce rozhodl na blíže neurčenou dobu odletět z Gothamu, přičemž Selině nechal dopis na rozloučenou. To byla tedy ve zkratce předposlední epizoda Gothamu. Jak si vedla?

Jedenáctá epizoda nastartovala opravdu velmi svižné tempo a většina děje byla jedna velká nekončící jízda. Velmi vítaná byla spousta odkazů na budoucího Batmana a také mnoho propojení s událostmi ze čtvrté série. Většina epizody byla nabitá akcí, závěr pak sice žádnou velkou bitvu neměl, ale hrdinný postoj občanů Gothamu a vojáků to naprosto vynahradil.

Je trochu škoda, že Nyssa uprchla, ale kdo ví, možná s ní pro poslední epizodu ještě něco plánují. Pokud ne, pak by byl její útěk trochu bezúčelný z pohledu seriálu jako takového. Zde ale ještě těžko hodnotit, takže této výtce bych nechal ještě dveře otevřené. Jediná opravdová výtka by se tedy týkala velkého uspěchání všech událostí v epizodě. Tři čtvrtiny epizody byly opravdu k nezastavení, v poslední čtvrtině se už nicméně trochu zvolnilo kvůli dořešení věcí, které ještě do té chvíle zůstaly otevřené. Z hlediska gradace byla minulá epizoda vystavěná lépe, i když paradoxně jako celek byla ta aktuální možná zábavnější. Nebál bych se říct, že jde opět o jednu z doposud nejlepších epizod vůbec.

A co nás čeká příště?

Velké finále celého seriálu. Bruce se vydal kamsi na východ, přičemž během jeho nepřítomnosti získávají všichni známí záporáci svou slavnou podobu. Bruce se tak bude muset po čase vrátit, aby přinesl městu spravedlnost a naplnil svůj osud. V posledních několika záběrech promo videa můžeme vidět Jokera (Cameron Monaghan) na svobodě a také několik siluet a rychlých záběrů na samotného Batmana! Níže si můžete přehrát ukázku.

9/10