Recenze: Kaley Cuoco se v thrilleru Letuška úspěšně odpoutala od Penny

Recenze: Kaley Cuoco se v thrilleru Letuška úspěšně odpoutala od Penny | Fandíme seriálům
HBO Max
Zobrazit dalších 13 obrázků
Po prvních epizodách se Letuška předvedla jako šlapající napínavý thriller, který ladně míchá vyšetřování, humor a osobní drama.

Tenhle příspěvek nelze začít jinak než jménem Kaley Cuoco. Troufám si totiž tvrdit, že nebýt známé herečky, tak by zájem o nový seriál Letuška byl daleko menší, seriál by vypadal úplně jinak nebo by vůbec nevznikl. Tohle je ten typ projektu co stojí a padá s ústřední postavou. K dalším figurám odskakujeme jen minimálně a vedle energie, kterou ze sebe Cuoco sálá, všichni ostatní dost blednou.

Kaley asi není třeba představovat. Drtivá většina diváků ji bude znát z jediné role, ale za to z role nepřehlédnutelné. Plných dvanáct let představovala Penny v seriálu Teorie velkého třesku, a tak je pochopitelné, že je s postavou bytostně spjatá. Krom samotné délky role přispíval k její nezaměnitelnosti i fakt, že dlouho byla v seriálu jedinou ženou, navíc povahově prakticky protichůdnou ke všem ostatním hrdinům. Spousta diváků si tak asi jen obtížně dokáže Cuoco představit v jiné poloze a možná se nabízela otázka, zda vůbec něco jiného svede. Nechápejte mne špatně, hrát dobře v sitcomu před živým publikem není vůbec jednoduché. Nicméně s postupujícími lety Teorie velkého třesku zapadla do pohodlně vyježděných kolejích a herci málokdy měli možnost předvést cokoliv jiného, než po nich lety ověřené principy vyžadovaly.

V případě Letušky se tak velká pozornost logicky stahovala na to, jaká Kaley vlastně v nové roli bude. V úloze stevardky Cassie Bowden překvapila i nepřekvapila. Stále hraje rázovitou, sebevědomou osobu, která spíš danou situaci opanuje, než aby za sebe nechala rozhodovat okolí. A i když je Letuška ve svojí podstatě thriller, pořád je tu silná komediální stránka, o kterou se Cuoco může opřít. Nicméně jde o hodně jiný typ komediálního projevu a herečka nijak nezaostává ani v dramatické části. Takže ano, Kaley Cuoco rozhodně na nové herecké výzvy připravena je.

Jestli vás Letuška zatím míjela, pak si ji ve stručnosti pojďme představit. Cassie Bowden na první pohled žije spokojeným životem. Jako letuška první třídy cestuje po celém světě, mezi kolegy je oblíbená či alespoň obávaná, pasažéři s ní zjevně s chutí flirtují, a když touží nějakého fešného cestujícího sbalit, tak stačí jen svůdně mrknout. Jedno takové seznámení vede do luxusních barů a hotelového apartmá v Bangkoku. Pro mladou ženu, co se nechce vázat, to zní jako lifestyle snů. Že takový životní styl může mít i svoje stinné stránky, se ukáže po propařené thajské noci. Bolavá hlava, to by ještě nebyl takový problém, horší je mrtvý nápadník, se kterým se Cassie probudí v posteli. A za boha si nemůže vzpomenout, co se vlastně v noci stalo.

Jednotlivé, úzce navazující, epizody pak ukazují, jak se Cassie snaží s tragédií vypořádat a jak se snaží odhalit, co se vlastně přihodilo. Svojí sebestředností a unáhleností se letuška dostává často z deště pod okap, z čehož plyne řada úsměvných situací. Odhalování pravdy je napínavé, navíc příjemně okořeněné hned několika doprovodnými skutečnostmi. Tak za prvé je Cassie dost sebedestruktivní typ – nezvládá svůj problém s alkoholem a neustále kolem sebe pálí mosty. Postupně také rozkrýváme, jak k takové povaze vlastně dospěla. A vedle toho má hrdinka vidiny zavražděného milionáře (Michiel Huisman), se kterým vede dialogy a společně se snaží celému případu přijít na kloub.

Kombinací napětí, humoru (leckdy dost kousavého) a osobních dramat Letuška tak trochu připomíná aktuální špionážní sérii Na mušce nebo vražedné "Ty". Není to sice tak řízně napsané a Cassie není až tak výrazná hrdinkou, jako jsou ty z konkurenčních seriálů, ale pořád tu máme podmanivé charisma Kaley Cuoco, spoustu napětí a porci legrace. Není to nic převratného a ani nejde o excelentní dílo, které by rozkrývalo originální postavy nebo mělo skutečně co říct ve věcech morálky. Když k sobě budeme upřímní, tak je to v jádru vlastně mýdlová opera, akorát zabalená do kabátku vynikajícího řemesla. Ale to není vůbec na škodu, čas od času prostě máte chuť si dopřát nenáročnou a zábavnou detektivku, která šlape a po každé epizodě byste si nejradši pustili další. A to u Letušky beze zbytku platí. Uvidíme, jak se bude série vyvíjet dál, ale po třech epizodách ji nejde než doporučit.

8/10