Recenze: Inhumans

Recenze: Inhumans | Fandíme seriálům
Lesk a bída Marvelu v novém seriálu, který své úvodní epizody prezentoval v kinech IMAX.

Článek je recenzí Inhumans - IMAX eperience.

V měsíčním kráteru ve městě Attilan, před zraky lidí skrytí pod silovým polem, žijí Inhumans. Prapůvodní, technologicky vyspělá rasa, která kdysi opustila planetu Zemi a přesunula se na Měsíc, kde pod vládou krále Black Bolta (Anson Mount) a jeho ženy Medusy (Serinda Swan) žijí v prosperitě zajištěné kastovním systémem. Každý Inhuman v určitý věk podstoupí rituál terrageneze, kdy, vystaven působení vesmírných krystalů, odemkne svůj plný genetický potenciál a natrvalo se tak zařadí do společnosti, v níž každý má své místo. Ti, jejichž terrageneze není společnosti prospěšná, a také ti, u nichž se žádná genetická modifikace neprojeví, skončí v dolech.

Maximus (Iwan Rheon), bratr krále Black Bolta, tomuto osudu utekl jen o vlásek, trápí jej ale situace se stále narůstajícím počtem “nepotřebných” a nechápe, proč král nezavelí k útoku na Zemi, kde je spousta místa a prostoru pro všechny Inhumans. Uspořádá tedy vojenský převrat. Black Bolt, Medusa, rádce Karnak (Ken Leung) a svržený velitel královské gardy Gorgon (Eme Ikwuakor) se tak ocitají každý na jiné části hawaiského ostrova Ohao a musí znovu spojit svoje síly, nalézt způsob, jak se vrátit na Měsíc a svrhnout uchvatitele Maxima, který pomalu připravuje zbytky Ihnumans na invazi na Zem a navrch drží jako rukojmí Medusinu sestru Crystal (Isabelle Cornish) a mazlíčka královské rodiny, teleportačního psa jménem Lockjaw. A během toho se něco naučit o lidské rase a zabránit invazi rasy vlastní. Ale to už předbíháme.

Když v roce 2012 režisér a scenárista Joss Whedon vypustil do kin Krakena v podobě prvních Avengers a začal spolupracovat na dohledu nad celou druhou fází, zakončenou diskutabilně přijatými, nicméně, alespoň za mě stále precizními druhými Avengers s podtitulem Age of Ultron, položil také základ výrazně většího plánu, který měl celý MCU multiverse posunout ještě na vyšší level. Jossem spolupřipravený seriál Agents of S.H.I.E.L.D. oživil agenta Coulsona (Spoiler? Ups!), průběžně glosoval dění celé druhé fáze a navrch připravoval půdu pro poslední známý snímek MCU - celovečerní Inhumans. Ti měli přijít po druhém díle Infinity War v roce 2019 a po roli krále Black Bolta toužil Vin Diesel, který by si, po roli Groota, v níž je jen slyšet, nyní zahrál úlohu, v níž by byl pouze vidět, protože Black Bolt nemluví.

Ale kde že loňské sněhy jsou. Whedon už s Marvelem nespolupracuje, studio uzavřelo dohodu se Sony ohledně postavy Spider-Mana a seriálový vesmír se stále více separuje nejenom od toho filmového, ale i navzájem mezi jednotlivými televizemi, které seriály vyrábějí. A Ihnumans byli odsunuti nikoliv na druhou, ale na třetí, nebo dokonce čtvrtou kolej.

Televize ABC je nakonec natočila. Jako seriál, s nepoměrně méně atraktivním obsazením a především - s výrazně menší finanční i tvůrčí péčí, než by si zasloužili. Již první trailery naznačovaly, že něco smrdí a televize si toho byla vědoma ještě mnohem dříve, protože se rozhodla první dva díly natočit na IMAXové kamery a nahnat zisky tím, že vyšle do kin speciálně sestřihanou “filmovou” verzi prvních dvou dílů, kterou v těchto dnech můžete vidět i v pražském IMAXu. Za cenu 220 korun tak máte jedinečnou možnost okusit 90minutové demo nejnovějšího počinu s nálepkou Marvelu. Ve vlastním zájmu to nedělejte. (Dokončení na další straně)

3/10