Star Wars: Resistance: Minirecenze 18. epizody

Star Wars: Resistance: Minirecenze 18. epizody | Fandíme seriálům
Nová epizoda té předešlé žádnou ostudu nedělá.

Po celkem slušné 17. epizodě z minulého týdne se k nám dostala již 18. epizoda Star Wars: Resistance s podtitulem The Disappeared, která naštěstí v dobrém nasměrování pokračovala a přinesla několik výrazných pozitiv. První z nich se týká prostoru, který dostal narůstající konflikt mezi kapitánem Dozou (Jason Hightower), nejvyšším představeným stanice Colossus a velitelem Pyrem (Liam McIntyre) z Prvního řádu. Epizoda tímto začala velice slibně, přičemž následky na sebe nenechaly dlouho čekat.

Vzhledem k bezpečnosti musely být na nátlak velitele Pyrea zrušeny tradiční závody na stanici Colossus. S tím se letka Aces nechtěla smířit, obzvlášť pak Hype Fazon (Donald Faison), který se zanedlouho dostal s Prvním řádem do křížku. Od tohoto momentu bylo velmi dobře znát, že situace na stanici s působením Prvního řádu rapidně houstne. Když bylo následně zjištěno, že Hype je pryč a První řád lže ohledně jeho zmizení, rozhodli se Kazuda (Christopher Sean) a Torra (Myrna Velasco) svého přítele najít.

Později se přišlo na to, že kvůli ostřejším připomínkám vůči Prvnímu řádu zmizela také barmanka s divným jménem Aunt Z (Tovah Feldshuh) a s ní možná i pár dalších lidí. To přimělo Kazudu a Torru vydat se za Yeagerem (Scott Lawrence) a požádat jej o pomoc. Yeagera naši hrdinové zrovna vyrušili v rozhovoru s kapitánem Dozou, který chtěl tyto únosy nějak zastavit. Pomocí něj se Kazuda a Torra dozvěděli, že všichni unesení mají být kamsi deportováni a jsou v některém z kontejnerů připravených k odletu.

V poslední části se tedy Kazuda a Torra pustili do záchranné akce, kdy se jim spolu s osvobozenými zajatci podařilo zneškodnit stormtroopery a Hype spolu s Aunt Z a ostatními se následně vydali na Takodanu, aby se pokusili získat pomoc od staré přítelkyně zmíněné Aunt Z- bezpochyby bude starou přítelkyní nám všem dobře známá princezna Leia, nynější generálka Odboje. Pak přišel samotný závěr epizody, který byl poměrně překvapivý. Velitel Pyre totiž zničehonic zatkl Kazudu a všechny jeho přátele. Vůbec poprvé tedy nějaká epizoda tohoto seriálu neskončila happy endem. Co přesně se tedy bude dít dál? Na to si budeme muset týden počkat.

Co se týká negativ, některá zde samozřejmě jsou. V první řadě jde o pár postav, které působí trochu otravně, zejména pak Hype Fazon, který byl obzvlášť v kontejneru spolu s ostatními zatčenými velmi ukňouraný a člověk měl chvílemi chuť mu jednu vlepit, aby se vzpamatoval a začal místo toho přemýšlet o tom, co dělat. Lehce na paty mu v tomhle šlapali Kazuda a Neeku (Josh Brener), především druhý zmíněný ale naštěstí opět nedostal tolik prostoru. A pak zde máme zase ten opakující se element, že stormtroopery je neskutečně lehké porazit, což trochu začalo podkopávat hustější atmosféru, kterou do té doby epizoda vybudovala. Nebylo to ale naštěstí také nijak extrémní. Jak tedy v celku vedle těchto negativ obstála nová epizoda?

Osmnáctá epizoda přinesla vedle pár negativ hlavně několik výrazných pozitiv. První z nich bylo větší zaměření na rozpory mezi kapitánem Dozou a velitelem Pyrem. Následná spolupráce s již zmíněným Dozou a našimi hrdiny pak udělala tuto postavu ještě zajímavější. Zároveň se epizodě podařilo dobře vystihnout temnější atmosféru na stanici a nečekaný závěr epizody velmi potěšil. Již zmíněná negativa se týkají spíše určitých momentů a chování některých postav. I přes to jsou ale pozitiva v rámci seriálu převažující, a proto bych dal 18. epizodě dobrých 7 z 10. A na co přesně se můžeme těšit příště?

Devatenáctá epizoda by měla začít přesně tam, kde ta osmnáctá skončila. Velitel Pyre přišel zatknout Kazudu a jeho přátele a má pro to velmi pádné důvody. Když je tedy život Kazudy a ostatních v ohrožení, začne zběsilý útěk před Prvním řádem, který povede naše hrdiny k myšlenkám opustit planetu a informovat Odboj o celé situaci. To je ve zkratce synopse k následující epizodě. Vzhledem k tomu, že do finále první série už zbývají pouhé tři epizody, tak by 19. epizoda s názvem Descent mohla být skutečně tak napínavá, jak to synopse slibuje. Naplno se o tom ale přesvědčíme až příští týden. Dole v galerii si můžete připomenout momenty z výše rozebírané 18. epizody.

Zdroje: jedinews.co.uk, retrozap.com

7/10