Star Wars: Resistance: Minirecenze 14. epizody

Star Wars: Resistance: Minirecenze 14. epizody | Fandíme seriálům
Po krátké odmlce seriál opět zvedá laťku. Jak moc se nová epizoda povedla?

Tento týden se k nám přiřítila již 14. epizoda první série Star Wars: Resistance, která je už třetí epizodou v tomto roce po vánoční pauze. Minulá epizoda nebyla, na rozdíl od té předminulé, vůbec špatná, nicméně je pravda, že lepší epizody zde už také byly. O to více mě tedy překvapila 14. epizoda s názvem The Doza Dilemma, která je jednou z dosud nejlepších epizod série.

Proč tomu tak je? Může za to především velmi dobře zpracovaný příběh. Po delší době se do centra dění znovu vrací Synara (Nazneen Contractor), kamarádka Kazudy (Christopher Sean), která ale tajně pracuje pro piráty. Nebo spíše pracovala. Když jí piráti po delší době kontaktují, aby dostala dva piráty do hlavní budovy stanice, není si svojí prací už tak jistá jako dřív. Když se navíc dozví, že piráti mají unést dceru kapitána Dozy (Jason Hightower), se kterou se prostřednictvím Kazudy a ostatních mezitím spřátelila, rozhodne se Synara Kazudu varovat a pomoct mu při záchraně Torry Dozy (Myrna Velasco).

Jak jsme již věděli z minulých epizod, piráti tajně pracují pro První řád, který chce s kapitánem Dozou uzavřít dohodu ohledně kontroly nad stanicí Colossus. Jelikož se ale Doza od této dohody staví dál, První řád podporuje útoky pirátů na stanici, což by přinutilo Dozu uzavřít s Prvním řádem dohodu. Poměrně velký zvrat tedy přišel v momentě, kdy si První řád přiletěl pro Torru. Místo aby si ji čistě vzal s sebou, tak zinscenoval „záchranu Torry z rukou pirátů“, které tímto První řád zradil ve svůj prospěch. Torra byla následně vrácena svému otci, a První řád tak má nyní k uzavření dohody s Dozou blíže než kdy jindy.

Když se nad tím takto zamyslíme, tak onen nečekaný zvrat vlastně zas až tak nečekaný nebyl. V ten daný moment jej nicméně asi málokdo čekal, navíc byl příběh velice dobře promyšlený, a to vše se počítá. Povedený byl i samotný závěr, kdy Kazudovi konečně došlo, že Synara pracuje/pracovala pro piráty. Otázkou tedy je, jakou roli to ještě sehraje v budoucích epizodách.

Na epizodě tak není téměř co vytknout. Pokud bych měl opravdu něco vybrat, byla by to Kazudova neohrabanost při střelecké hře v pokoji Torry. To by byla ale asi opravdu jediná výtka. Čtrnáctá epizoda příjemně překvapila především díky dobrému příběhu, který dokázal diváka vtáhnout. A jak už z předešlých minirecenzí možná tušíte, zároveň mě potěšil i minimální prostor pro postavu Neekua (Josh Brener). Z těchto a ze všech výše zmíněných důvodů bych tedy dal 14. epizodě velmi slušných 7 z 10. A na co se můžeme těšit příště?

Patnáctá epizoda bude podle všeho velmi úzce dějově navazovat na čtrnáctou epizodu. První řád se totiž bude snažit chytit Synaru, která jako jedna z mála ví, že První řád spolupracoval s piráty. Kazuda se vše dozví a pokusí se Synaře pomoct utéct před Prvním řádem. Zápletka tedy zní poměrně slibně. Doufejme tedy, že 15. epizoda bude alespoň stejně zajímavá jako ta předchozí. Dole v galerii si můžete připomenout momenty ze 14. epizody.

Zdroj: CNET

7/10