Gotham: Minirecenze 2. epizody 5. série

Gotham: Minirecenze 2. epizody 5. série | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 11 obrázků
Jaká byla druhá epizoda? K tomu přidáváme ukázku k epizodě následující.

Pozor, článek obsahuje spoilery k 5. sérii.

Druhá epizoda 5. řady seriálu Gotham s názvem Trespassers už byla odvysílána, jak si tedy vedla v porovnání s předchozí epizodou? Začněme nejprve tím pozitivním. Epizoda měla dobře vystavěný a ucelený příběh, který se skládal především ze dvou hlavních dějových linií, jež si byly v podstatě velmi podobné. Bruce (David Mazouz) se snažil najít lék pro Selinu (Camren Bicondova), Gordon (Ben McKenzie) a Bullock (Donal Logue) se zase vydali zachránit uvězněné děti (zejména jejich osvobození mi pak lehce připomnělo film Indiana Jones a chrám zkázy, ale kdo ví, zda to byl záměr).

Gotham: První dojmy z úvodní epizody 5. série

Tato druhá dějová linie pak nabrala až hororový nádech, když se naši hrdinové ukryli v domě, ve kterém řádila tajemná vražedkyně. Gordonovi a spol. se sice naštěstí podařilo utéct, byl bych ale velmi překvapen, kdyby v budoucích epizodách s tajemnou Matkou už nepřišli do křížku. Neméně zajímavá byla i již zmíněná dějová linie s Brucem, který šel získat lék pro Selinu od proradné Ivy (Peyton List). Jak se později ukázalo, lék zabral a Selina mohla zase chodit. Zdánlivý happy end nicméně narušily Selininy kočičí oči - z naší oblíbené hrdinky se tak již nyní stává skutečná Catwoman, kterou známe z komiksů. Tento konečný cliffhanger byl velmi povedený, stejně jako celá epizoda.

I přesto to ovšem nebyla naprosto dokonalá epizoda a pár věcí, které mě trochu zarazily, je potřeba zmínit. Konkrétně se jedná o změny chování určitých postav. V první řadě jde o Ivy, která chce nejprve Bruce zabít, ačkoli jí pomohl. Bruce pak říká něco o tom, jak se jí vlastně moc nevede a Ivy se následkem toho rozhodne změnit názor a Brucovi pomoct. Tahle změna postoje ze strany Ivy působila poměrně vynuceně kvůli tomu, že Brucův komentář nezněl tolik přesvědčivě na to, aby změnila názor. Kdyby celou diskuzi točil Bruce spíše kolem toho, že mu tu pomoc Ivy zkrátka dluží, působila by její změna názoru mnohem přesvědčivěji.

Druhou a také poměrně zvláštní změnou chování si prošel jakýsi gangster, kterého Hádankář (Cory Michael Smith) dvakrát tvrdě vyslýchal, přičemž na všechno, co se týkalo prvního výslechu, Hádankář úplně zapomněl. Následně gangster dovedl Hádankáře tam, kam se původně chtěl dostat, tedy za šéfem. Nicméně když tam dorazili, šéf a všichni ostatní gangsteři již byli mrtví. Otázkou je, kdo to mohl udělat, vedle toho jsem si nicméně pokládal otázku, proč se zmíněný gangster nepokusil po celou tuto část Hádankáře nějak vyřídit. Byl přece mnohem silnější a neměl již svázané ruce. To mu to nechtěl vrátit po tom, co ho Hádankář dvakrát brutálně zmlátil? Možná jen předbíhám a nějakého vyřizování účtů se ještě dočkáme, do té doby nicméně působí tahle část poměrně zvláštně.

Pominu-li ale tyto dva neduhy, tak druhá epizoda pokračuje v dobře nastartované 5. sérii. Přinesla několik dějově ucelených příběhů, které na jednu stranu skončily, na druhou stranu ale jejich následky velmi ovlivní budoucí dění. Zároveň byla také velmi povedená akce, především pak zneškodnění nepřátel Barbarou (Erin Richards) a jejím kulometem. Přesto ale dle mého názoru nebyla epizoda zas až tak dobrá jako epizoda první, které jsem dal hodnocení 8,5 z 10. Jelikož byla druhá epizoda o trochu slabší, nicméně pořád opravdu velmi dobrá, dal bych jí tedy čistých 8 z 10. A co nás čeká příště?

Jak již bylo řečeno, druhá epizoda skončila velkým cliffhangerem, od kterého se hlavní dějová linie třetí epizody pravděpodobně odpíchne. Uvidíme tedy, jak výrazně Selinu lék vlastně ovlivnil a co všechno dokáže. Nevypadá to ale vůbec tak, že by jí její nové já nijak vzlášť vadilo. Svých nových schopností se rozhodne využít k tomu, aby se pomstila Jeremiahovi (Cameron Monaghan). S tím přirozeně nebude souhlasit Bruce, a tak se nám tahle love story pěkně zamotá. Do hry se opět vrátí nová Harley Quinn (Francesca Root-Dodson), která se již mihla v první epizodě. Jestli ale uvidíme ve třetí epizodě i Jeremiaha, to nám už ukázka záměrně neukazuje. Všechny záběry ale můžete detailně prozkoumat níže.

A jak se vám líbila druhá epizoda? V komentářích nám můžete dát vědět. V galerii pak najdete sadu fotek z této epizody.

Zdroj: flickeringmyth.com

8/10