Gotham: Minirecenze 9. epizody 5. série

Gotham: Minirecenze 9. epizody 5. série | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 10 obrázků
Druhá "výplňová" epizoda je mnohem lépe podchycená než ta předchozí. Na další díl si ale trochu počkáme.

Pozor, spoilery!

Minulé epizodě Gothamu jsem trochu vyčítal, že působila poměrně odděleně od závěrečné série, což se zčásti týká i deváté epizody s názvem The Trial of Jim Gordon. Během týdne se mi po brouzdání na internetu podařilo zjistit, v čem tkví tento „problém“. Původně totiž měla mít 5. série pouze 10 epizod, o čemž jsme dříve také psali. V průběhu natáčení ale někdo přišel s tím, že s 12 epizodami by měl seriál dohromady 100 epizod, což nejen že je samo o sobě hezké číslo, ale překročení hranice 100 epizod by mohlo seriálu zároveň pomoct v případě, že by se někdy v budoucnu zvažovalo pokračování.

To tedy vysvětluje, proč epizody 8 a 9 působí tak moc odděleně, byly totiž podle všeho vepsány do příběhu později a zjevně šlo o epizody, které byly natočeny jako úplně poslední. Na osmé epizodě to bylo poměrně znát, devátá epizoda se s tím ale už vypořádala mnohem líp. Pojďme se tedy podívat, jak to dopadlo.

Epizoda se rozhodla začít velkým šokem, když během rozhodování o situaci v Gothamu byl Gordon kýmsi nečekaně postřelen. Později se přišlo na to, že pachatelem byl Victor Zsasz (Anthony Carrigan). Ten byl ovšem ovládán Poison Ivy (Peyton List), která zároveň omámila Bruce (David Mazouz) a Luciuse (Chris Chalk) a snažila se dostat Gotham pod svou kontrolu. Selině (Camren Bicondova) se později podařilo probrat Bruce a Luciuse pár ranami do obličeje, a zastavit tak plán Ivy na přeměnu Gothamu.

V mezičase se Ivy osobně pokusila zabít Gordona, který byl v bezvědomí. V tom jí úspěšně zabránila Lee (Morena Baccarin), která Ivy postřelila, načež se naše hlavní záporačka vydala na útěk. Gordon mezitím v době svého bezvědomí procházel mnoha halucinacemi, kde stanul před soudem a byl obviněn z toho, že spoustu lidí nedokázal zachránit a mnoha lidem, byť neúmyslně, život zkomplikoval.

Osobně jsem trochu doufal, že závěr těchto halucinací dojde k nějakému většímu rozuzlení, proč by měl Gordon vlastně žít, což by ho přivedlo zpátky. Ve skutečnosti to ale byla domnělá ztráta Lee, dítěte a samotného Gordona, co to způsobilo. Tento směr také nebyl špatný, nicméně kdyby se více zaměřili na to, že Gordon dělal vždy, co mohl a pro záchranu blízkých zkrátka musí přežít, dalo by to těmto halucinacím ještě větší smysl. Neříkám, že zvolený závěr nefungoval, ale dalo se z něj vytěžit ještě o kousíček víc. Otázkou pak zůstávalo, na co se Gordon Lee vlastně zeptal, když se probudil.

To jsme se nicméně dozvěděli hned vzápětí, když došlo k měsíčnímu skoku v čase - Gordon a Lee se vzali! Tato závěrečná část epizodě hodně pomohla. I přes pár přešlapů byl totiž vztah Gordona a Lee vždy velmi dobře zpracovaný a byli zkrátka pár, který si nešlo neoblíbit. Svatba těchto dvou tak nejenže přišla vhod, ale zároveň tím udělala devátou epizodu a zároveň i tento vztah velmi důležitým. Navíc byla svatba v Bullockově (Donal Logue) podání neskutečně vtipná (mimochodem, představitelé Gordona a Lee jsou manželé i ve skutečnosti). Díky tomu všemu byl závěr deváté epizody opravdu povedený. Jaké si tedy vyslouží epizoda hodnocení?

Devátá epizoda byla stejně jako ta předchozí tak trochu oddělená od celkové série, což vysvětluje výše zmíněné dopsání těchto dvou epizod v průběhu produkce. Oproti předchozí epizodě se ale tvůrci s tou nejnovější poprali podstatně lépe. Zápletka s Poison Ivy a Victorem působí sice opět trochu jednotvárně, nicméně se jí, stejně jako ostatním dějovým linkám, podařila přidat dávka důležitosti. S tím souvisí velice chytrý závěr se svatbou Gordona a Lee, jelikož skvěle uzavírá jednu dlouhou dějovou kapitolu a zároveň nám dal něco, co fanoušci chtěli vidět, i když nad tím sami od sebe možná ani neuvažovali. S druhou „výplňovou“ epizodou se tak tvůrci i přes pár much poprali ve výsledku více než dobře, a proto bych dal deváté epizodě čistých 8 z 10. A co nás čeká příště?

Desátá epizoda ponese název I Am Bane, což bohatě stačí k tomu, abychom si udělali jasno, kdo vstoupí na scénu. Do příběhu se totiž konečně zapojí obávaný záporák Bane (Shane West), který bude mít se svou šéfovou Theresou Walker (Jaime Murray) pro Gotham své vlastní plány. O tom, že bude příští epizoda skutečně nabitá, se můžete přesvědčit níže v přiloženém promo videu. Jedna věc ale poměrně zamrzí, a to sice zpráva, že desáté epizody se dočkáme až za dva týdny, tedy 22. března. Proč dávají tvůrci seriálu další týdenní pauzu, těžko říct. Nezbývá nám ale nic jiného, než to čekání zkrátka a dobře vydržet. Kromě zmíněné ukázky k příští epizodě pak dole v galerii najdete obrázky z výše rozebírané deváté epizody.

Zdroje: batman-news.com, hdqwalls.com

8/10