Gotham: Minirecenze 5. epizody 5. série

Gotham: Minirecenze 5. epizody 5. série | Fandíme seriálům
Zároveň si na následující epizodu nějakou dobu počkáme. Pozor, spoilery!

Nová epizoda Gothamu s názvem Pena Dura si pro nás opět připravila skvělou podívanou, která se zaměřila především na dvě velmi provázané dějové linie. V první řadě se děj zaměřil na Gordona (Ben McKenzie), ke kterému po několikaměsíčním domáhání konečně dorazila pomoc zvenčí v podobě speciální jednotky. A aby toho nebylo málo, tuto speciální jednotku vedl Gordonův bývalý parťák z armády, Eduardo Dorrance (Shane West). V epizodě se tvůrcům velmi podařilo znázornit přátelství mezi těmito dvěma postavami, které pak ještě přidalo na šokujícím zvratu v závěru epizody.

Po Gordonovi a Eduardovi dostal v této epizodě prostor především Hádankář (Cory Michael Smith), což je jedině dobře vzhledem k tomu, že jeho příběh se jako jediný po celou dobu nijak zvlášť neposouval a nechával za sebou plno otázek. To se částečně změnilo v minulé epizodě, když jsme se dozvěděli, že to byl právě Hádankář, kdo nevědomky vyhodil do povětří Útočiště. Epizoda se tedy zaměřila nejvíce na rozkrývání této záhady a nabrala více „detektivní“ styl vyprávění než předchozí epizody. V tomto případě epizodě velmi pomohlo, že se děj posouval rychle dopředu.

Nejprve si skrz elektrické výboje Hádankář vzpomněl na možné ovládání své mysli ze strany Tučňáka (Robin Lord Taylor). Po střetu s ním se ale dozvěděl, že za vším bude zřejmě stát Hugo Strange (BD Wong), který přivedl Hádankáře zpátky k životu. Bylo fajn, že Hádankář našel Huga Strange už v této epizodě a ani v tomto bodě se epizoda nezastavila. Následná konfrontace vedla k šokujícímu odhalení, že Hádankář je ovládán čipem v hlavě, který má navíc pod kontrolou nově příchozí Eduardo, Gordonův přítel. Ten nám poté vysvětlil, že pouze plní rozkazy jakési záhadné ženy jménem Walker, kterou zřejmě Eduardo a Gordon oba dobře znají. Gordon nato odmítl Eduardův požadavek zabít Hádankáře a vydal se na útěk. Eduardo pak pověřil Hádankáře tím, aby Gordona našel a zabil.

Opravdu velmi zajímavý zvrat, kterým to ovšem ještě neskončilo. Na závěr jsme mohli vidět, že Jeremiah (Cameron Monaghan) je skutečně naživu a jeho smrt v minulé epizodě byla jen nahrané divadlo. Jak se to ale Jeremiahovi podařilo sehrát? To je jeden velký otazník, na který snad jednou dostaneme odpověď. Stejně překvapila i poslední scéna, ve které se Jeremiahovi (nebo spíše jeho chirurgovi) podařilo vytvořit jakéhosi muže a ženu, jejichž tváře nám ale ukázány nebyly. Už teď se spekuluje, že se Jeremiah pokusí znovu zinscenovat smrt Thomase a Marthy Wayneových, tak uvidíme, co z toho vyleze.

Celkově si tedy nová epizoda vedla opět velice dobře. Na jednu stranu sice odlehčila tón v rámci akce, zato nám ale nabídla velmi dobrý příběh bez zdržování a plného nečekaných zvratů. Je pravda, že některé momenty působily trochu zvláštně (Hádankářova nástraha na Eduarda v podobě bomby v podlaze), některé pak spíše směšně (Hádankářovi věznitelé, kteří mu dávali již zmíněné elektrické šoky), nicméně díky rychlému posouvání děje a smysluplného příběhu jako celku působí negativa poměrně nepatrně. Zároveň byly velmi povedené i menší dějové linie, zvlášť narážka s Brucem (David Mazouz) na budoucího Batmana a jeho "zmizení" opravdu potěšila. Páté epizodě bych tedy dal hodnocení 8,4 z 10. A co nás čeká příště?

V 6. epizodě s názvem 13 Stitches se příběh výrazně zaměří na záhadnou postavu Theresu Walker (Jaime Murray), která ovládá Eduarda (a tím pádem i Hádankáře) a chce Gordona mrtvého. Proč a co jí vedlo k tomu, aby nechala zničit Útočiště? To vše se možná už příště dozvíme. Kromě toho se podle všeho už konečně dočkáme dlouho slibovaného záporáka Banea! Je zde ale jedna věc, která moc nepotěší- seriál si totiž dává klasicky menší pauzu, a tak se šesté epizody dočkáme až za dva týdny, konkrétně 15. února! Tahle zpráva poměrně naštve, nezbývá nám ovšem nic jiného, než si zkrátka počkat. Do té doby se ale můžete podívat na níže přiložené promo video a dole v galerii najdete spoustu fotek z výše rozebírané páté epizody.

Zdroje: hdqwalls.com, flickeringmyth.com

8/10