Gotham: Minirecenze 6. epizody 5. série

Gotham: Minirecenze 6. epizody 5. série | Fandíme seriálům
Jak si vede šestá epizoda skvěle rozjeté závěrečné série? Článek obsahuje spoilery k epizodě.

Po dvou týdnech čekání se nám pátá a poslední série Gothamu dostává do své poloviny. Předchozí epizoda v závěru vyvolala řadu otázek a po dvou týdnech nám na ně šestá epizoda s názvem 13 Stitches konečně přinesla odpovědi. Hned v úvodu se Gordonovi (Ben McKenzie) po zběsilé honičce povedlo ovládaného Hádankáře (Cory Michael Smith) porazit a opět mu vyřadit jeho čip z provozu.

Hlavní dějová linie se pak zaměřila především na rozkrývání tajů z předchozí epizody - kdo je vlastně záhadná Theresa Walker (Jaime Murray) a proč jí Gordonův bývalý přítel Eduardo (Shane West) poslouchá? Zejména tato část byla poměrně zajímavá, když nám Eduardo vysvětlil, že jej Theresa zachránila z příšerného vězení Peña Dura. To poměrně silně odkazovalo na události z filmu Temný rytíř povstal, ve kterém byl Bane kdysi také zavřený v podobném vězení.

Veškerá pozornost následně směřovala k čipu, který měl v sobě zabudovaný Hádankář a který zároveň obsahoval informace o zapojení Theresy Walker do zničení Útočiště. Ke konci epizody se Brucovi (David Mazouz) podařilo odvysílat tyto informace „ven“ do civilizace. Ve stejnou dobu sváděl Gordon s Eduardem rozhodující souboj, u kterého Eduardo využíval dlouho nezvěstné Lee (Morena Baccarin), která se tímto po delší době do seriálu vrátila. Po zúčtování s Eduardem se Gordon ujal Lee, u které se později přišlo na to, že má v sobě také zabudovaný čip, kterým ji Theresa Walker ovládá.

Po menším souboji se Gordonovi opět podařilo s čipem vypořádat, a tak byla Lee brzy zase při smyslech. Tento moment pak nečekaně narušila Barbara (Erin Richards), která Gordonovi oznámila, že po jejich nedávném románku s ním čeká dítě! V samotném závěru přišel na scénu znovu Jeremiah Valeska (Cameron Monaghan), který unesl Alfreda (Sean Pertwee) a pro Bruce si připravuje něco opravdu speciálního. Spolu s vedlejší dějovou linkou Tučňáka (Robin Lord Taylor) a Seliny (Camren Bicondova), ke které se ještě dostanu, to bylo vše, co se v nové epizodě odehrálo. Jak si tedy vedla?

Šestá epizoda toho měla příběhově opět hodně co nabídnout, především nám ale sdělila a představila mnoho důležitých věcí. Celou zápletku s čipem se podařilo velmi dobře podchytit a při snaze odvysílat jeho informace nešlo jinak než našim hrdinům fandit. Stejně dobře byl vykonstruovaný i konflikt mezi Gordonem a Eduardem, přičemž po zdánlivé Eduardově smrti na scénu poprvé vstoupila samotná Theresa Walker, která se snažila dát Eduarda do kupy a vypadá to, že v příštím střetu se už možná dočkáme skutečného Banea! Kromě důležitých dějových linek tedy epizoda zároveň působila jako příprava na věci budoucí, které budou jistě stát za to.

Někde na střední cestě bych pak viděl dějovou linku Tučňáka a Seliny. Samotná spolupráce těchto dvou postav byla poměrně zábavná, nicméně postava jakési zlodějky se zde moc neohřála, a působila tak lehce zbytečně. Pro spolupráci Tučňáka a Seliny byla nicméně důležitá, přičemž počátek této spolupráce bude mít zcela jistě nějaký vliv na budoucí dění, takže ve výsledku z toho tato dějová linka stále vychází poměrně dobře.

Podíváme-li se nyní na negativa, tak v první řadě by to byla Eduardova „nesmrtelnost“. Jak je možné, že po nějaké době od brutálního nabodnutí byl Eduardo stále naživu a mluvil s Theresou, než ho začala léčit? Větší smysl by naopak dávalo, kdyby s ní začal mluvit až od chvíle tohoto léčení. Jako druhé negativum bych viděl oznámení Barbary, že s Gordonem čeká dítě. Nejenže to není vzhledem k poměrně šílené historii těchto dvou postav úplně nejlepší rozhodnutí, ale samotné sdělení přišlo v naprosto zvláštním načasování a působilo neskutečně divně. Chápu, že to byl víceméně účel, ale přesto se to jako pozitivum moc brát nedá. Jako poslední negativum bych zmínil občasnou roztěkanost v přeskakování mezi dějovými liniemi, obzvlášť v druhé polovině, ale to je spíš už čistě záležitost osobního vkusu.

V závěru bych tedy řekl, že i přes některé menší přešlapy (a jeden o trochu větší) si nový přírůstek do páté série vedl opět velmi slušně. Epizoda rozvinula otázky z minulé epizody, dokázala nám na ně uspokojivě odpovědět a ve všech dějových linkách nás dokázala správně navnadit na budoucí události, které budou pro mnoho postav skutečně osudné. Proto bych tedy dal šesté epizodě velmi slušných 8,5 z 10. A co přesně nás čeká za týden?

Jak již bylo řečeno, v závěru minulé epizody nás Jeremiah připravoval na uskutečnění svého dlouhodobého plánu, který v sedmé epizodě s názvem Ace Chemicals konečně ožije. Jeremiah si pro Bruce připravil něco opravdu speciálního- těžko v tuhle chvíli říct, čeho přesně bude chtít náš oblíbený padouch dosáhnout, každopádně se ale bude Brucovi snažit připomenout onen zdrcující okamžik, kdy přišel o své rodiče. To vygraduje ve velký souboj mezi těmito dvěma postavami, který se posléze přesune do fabriky s již zmíněným názvem Ace Chemicals. A pokud alespoň trochu znáte komiksovou předlohu, tak už možná víte, co to znamená- všechno totiž nasvědčuje tomu, že v závěru této epizody by se z Jeremiaha už mohl stát plnohodnotný Joker! Jak se s tím tvůrci poperou, to se dozvíme za týden. Každopádně se ale máme zcela určitě na co těšit.

Zdroje: geeksandgamers.com, flickeringmyth.com, elrincondenetflix.com

8/10