Recenze: Hra o trůny 8: Druhá epizoda přinesla kontroverzní tempo a kontroverzní sex

Recenze: Hra o trůny 8: Druhá epizoda přinesla kontroverzní tempo a kontroverzní  sex | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 13 obrázků
Na sociálních sítích se možná objevují výtky svátečních diváků, skalní fanda však musel nad charakterně nabitým dílem zajásat.

V osmé řadě je však Arye minimálně 17 let (možná i 18 nebo 19. Propočty se liší, ale Arya jednoznačně není mladší, než sedmnáctiletá). Jsme ve fiktivním pseudostředověku, kde sexuální aktivita není věda a zjevně se s ní začíná poměrně brzy. V obdobném věku v seriálu zažili sex Jon, Robb, Theon nebo Daenerys a nikdo se nepohoršoval. Herečce Maisie Williams je 22let.

Potíž může být ve dvou věcech. Za prvé, Maisie má mladistvé vzezření a představitel Gendryho Joe Dempsie je o 10 let starší. A za druhé, diváci Aryu viděli na obrazovce dospět, mnozí ji stále vidí jako svoji malou sestřičku a nedokážou si připustit, že už je to dospělá žena. Jenže je. Navíc dobře známá svou dobrodružnou, nebojácnou povahu. Na tom, že by den před svojí potenciální smrtí ráda zažila sex s mládencem, se kterým už hezkých pár dní flirtuje a před lety do něj byla zakoukaná, opravdu není vůbec nic zvláštního nebo dokonce pobuřujícího.

A ještě jedna umělá bublina se kolem druhé epizody nafoukla. Tu a tam zaznívají hlasy, že seriál uměle zdržuje a zbytečně brzdí tempo před „bitvou všech bitev“, kterou nám už tak dlouho slibuje. To je taky dost zvláštní pohled na věc. Hra o trůny dlouho byla politickým a charakterním dramatem s pozvolným tempem, kde občas došlo na vizuálně spektakulární moment, ale vyprávění morálně komplexního příběhu jednotlivých protagonistů bylo na prvním místě.

Teprve v poslední řady Trůny definitivně sklouzly k uspěchanému tempu, které se hlavně snaží co nejrychleji dostat od akce k akci a dost nepěkně tak podráží pečlivou práci s charaktery, se kterou se do té doby tvůrci trpělivě dřeli. Naopak tedy buďme rádi za to, že si před velkou bitvou dal seriál záležet na tom, aby nám maxiálně vštěpil do hlavy, co je v sázce a připomněl nám naše hrdiny. Jedině tak totiž může mít válečná vřava v příštím díle skutečný dopad a nebude to jen prázdný spektákl bez duše, podobně jako třeba šestá epizoda minulé řady (Beyond The Wall), kde všechno bylo podřízené cool momentům a totálně se kašlalo na to, že prakticky všemu chybí interní logika a postavy se pro rozmar scenáristů chovají proti své léta budované přirozenosti.

A Knight of the Seven Kingdoms patří za poslední dvě sezony k těm nejlepším epizodám a něco mi říká, že diváci, kterým se díl nelíbil, budou dost zklamaní z toho, co přijde po bitvě s mrtvými. Vše totiž v osmé řadě zatím nasvědčuje tomu, že se tvůrci opět odklánějí od klišé hrdinských eposů a vracejí se k jejich podvracení, na kterém byla série dlouhodobě postavená.

9/10