Hra o trůny 8: Detailní rozbor prvního traileru

Hra o trůny 8: Detailní rozbor prvního traileru | Fandíme seriálům
Zobrazit dalších 40 obrázků
Sedli jsme k první upoutávce na 8. řadu a dopodrobna ji pro vás rozebrali.

Další část traileru potvrzuje, co si všichni myslíme už delší dobu. Tormund (Kristofer Hivju) a Beric Dondarrion (Richard Dormer), které jsme naposledy viděli utíkat z řítící se Zdi ve snaze zachránit se, jsou opravdu živí a zdraví. Ihned po pádu Zdi ale museli zamířit na Černý hrad a o událostech uvědomit nynějšího lorda velitele Bolestínského Edda (Ben Crompton), jelikož je v traileru s nimi. Kam trojice společně míří, to zatím nevíme.

Ještě předtím, než trailer začne pořádně nabírat na obrátkách, se nám dostane dvou pohledů na další staré známé postavy. Jako první jsou na řadě Bran a Sam (John Bradley). Tato dvojice v jedné z finálních scén poslední řady konečně poskládala všechny dílky skládačky dohromady a zjistila, že Jon je ve skutečnosti pravým dědicem Železného trůnu. Sam se s obavami ohlíží někam za sebe, možná se k němu tedy v tuto chvíli Jon blíží a on přemýšlí, jak s nově nalezenou pravdou naložit. Pak tu máme Cersei s Qyburnem (Anton Lesser), kteří stojí společně s královninou gardou někde v Králově přístavišti. Alespoň podle vzhledu to vypadá, že se nacházejí někde na hranicích města nebo v přístavu. Cerseina tvář přímo září potěšením, sleduje snad příjezd Euronovy flotily se Zlatým společenstvím?

Daenerys s Jonem dorazili k Zimohradu. Vidíme jejich armádu Neposkvrněných procházet malou vesničkou přímo před jeho branami, kde vojáky zvědavě okukují místní. Dračí královna a král Severu se vizuálně rozhodně prezentují jako pár a netají se tím. Zatím ovšem nevědí, že jsou ve skutečnosti spříznění (konkrétně je Daenerys Jonova teta). Nevím, jestli mě jen neklame zrak, ale samotný Zimohrad se mi v žádné z předchozích řad nezdál tak obrovský. Možná si se stavbou pohráli animátoři a kvůli nadcházející bitevní scéně ji prostě zvětšili. O to působivější je, když víme, že velká část hradu byla pro potřeby natáčení skutečně postavena. Poprvé se také v upoutávce ukázala Sansa (Sophie Turner), kterou pohled na živě draky ohromil stejně jako kohokoliv jiného.

Nyní se vracíme zpátky do zimohradských krypt. Jon se sem možná vydal vzdát poctu svému padlému otci Nedovi (Sean Bean), daleko pravděpodobněji se ale dozvěděl, že ve skutečnosti není bastard, a přišel se podívat na svou pravou matku Lyannu Stark. Jeho zasmušilý výraz mluví za vše. Daenerys se do hrobky Starků vydala také, nepřipadá mi ale jakkoliv otřesená. Pravdu o Jonově původu ještě tedy nejspíš nezná. Samotný Jon mezitím záběry doprovází svým proslovem: „Přicházejí. Náš nepřítel se neunaví. Nezastaví se. Nemá žádné city.“.

Upoutávka se dostává k dalším známým postavám a tentokrát začínáme s Gendrym (Joe Dempsi). Jelikož cestoval společně s Jonem a Daenerys, nachází se skoro určitě na Zimohradu a nejspíš se vydal do tamnější kovárny, aby pomohl vyzbrojit armádu Seveřanů před příchodem nemrtvých. Přece jen se mnoho let vyučoval v Králově přístavišti kovářskému umění. Dále vidíme Missandei (Nathalie Emmanuel) a Šedého červa (Jacob Anderson), kteří se láskyplně loučí před bitvou. Mrtvoly už nepochybně dorazily. Nejzajímavější je ale záběr na sera Joraha Mormonta (Iain Glen), který jsem záměrně nechal na konec. V plném brnění a na zádech koně dává před zimohradskými hradbami dohromady vojsko, nás ale zajímá zbraň, jenž rytíři visí po boku. Vypadá totiž přesně jako Srdcomor, dědičný meč rodu Tarlyů, který Sam ukradl svému otci při návštěvě domova v 6. řadě. Proč je ale zbraň jako taková důležitá? Meč je totiž ukutý z valyrijské oceli, jediného materiálu kromě dračího skla, který je schopen zabít Bílé chodce. Tím pádem bude na bojišti celkem pět takových, jelikož valyrijské meče nosí také Jon, Jaime Lannister, Brienne z Tarthu a více méně i Arya se svou valyrijskou dýkou.

Ještě nekončíme! Čtěte další kapitolu.